acasadipia

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Pia - 24 januari 2012 20:19

Var hos svärmor och firade henne och barnen fick pannkakor men inte jag. Jag fick en jätte god hemma gjod smörgåstårta med räckor. Jag fick med mig pannkakor till matlådan i morgon i stället. Inte så nyttigt men ack så gott.

Har slarvat med cykeln får nog ta mig i kragen och se till och sätta mig på den. Den hjälper ju inte bara mig att få bättre motion och för hoppningsvis viktnergång utan oxå få i gång mina onda muskelmassa. Så det är flera fördelar att sätta sig på cykel än att låta bli. Imorgon sätter jag mig det är med bassta.


Sitter och titta på "Mot alla odds" på svt1 helt otrolig att funktionshindrade tar sig igenom Afrikas vildmark. Vet inte om jag hade klarat det. Titta på det om ni inte har gjort det. Jätte tuffa människor med starka viljor. Det är även fina naturbilder med fina djurmöten.


Ses en annan dag!

Av Pia - 24 januari 2012 07:02

I  går kväll fick jag putta det onda och trötta i kroppen åt sidan för att gå ut en sväng med barnen efter middag. Man vet ju inte hur länge snön ligger kvar. Vi gick till grangården och åkte Snowracing eller som killarna säger snorracing. Det fanns ett gupp som de åkte i. Dta gången för David så det tog några turer innan han kom underfund med att kunde svänga. Jag fick dra hans upp ör kullen för den var för tung för honom. Men Joakim har blivit stark så han klarade sig själv. Himmla var stor han har blivit förra året fick jag dra pulkorna upp för backen.


I går blev jag klar med en liten superhjälte (har inte hunnit tagit kort på den kommer senare) som jag ska skicka till en som jag tror skulle behöva en superhjälte för att klara av allt det tuffa nu. Jag tror att alla behöver en super hjälte ibland. Har nu börjat med en halsduk till mamma. Jag gör den på en av mina stickringar. Det är så kul att göra saker och att man verkligen gör klart dem. Jag blir glad av det.


En annan ska jag blir glad av är surdegsbak. Så jag har gjort två fördegar som ska bakas ut i dag. Så i dag blir det sjukgymnast, bak och en jobb. Middagen kommer att intas hos svärmor som fyller år i dag. Har hört ryckten om att det blir pannkakor. Min svärmor är duktig på pannkakor så det ska bli himmla gott.


Ta hand om er

Kram Pia

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards