acasadipia

Alla inlägg under mars 2021

Av Pia - 29 mars 2021 08:55

Det har varit en tuff vecka för mig. Men på något sätt tog jag mig igenom den.

Började med underbart väder i tisdags. Varmt och soligt. Men tyvärr så blev det ju minusgrader på kvällen och natten. Vaknade upp på onsdagen med en jävla värk. Tänkte det går över med värktabletter. Nä det gjorde det inte. Så jag fick lov att sjukskriva mig. Och blev det veckan ut.

Reoveringen av köket påbörjades i tisdags. Allt såg bra ut. På torsdags kvällen så synade vi köket som var nästan klart och hittade en del fel. Vi påpekade de och det mesta verka lösa sig. Men tydligen så minns mina känslor fortfarande köksrenoveringen i lägenheten för fem år sedan. Så jag har fått några panikångest attacker det enda som var pra var att värken hade gott ner lite innan attackerna kom. Hade svårt att närma mig köket ordentligt både på fredagen och lördagen. Efter många och långa samtal med mig själv så går det bra nu.

Vi har nu en del målning och tapetsering. Sätta upp lister och lägga in nya golv. Innan köket är helt klart. Tar vi det lungt och stilla kommer det bli så fint.

Ja som sagt lite små justering kvar.

Har börjat med en ny Diamond painting tavla. Så roligt och se när den sakta växer fram

Ha en skön måndag

Av Pia - 22 mars 2021 07:26

Ny vecka. Vad händer i denna vecka då? Ingenting. Bara att köket ska bl omgjort. Men Pia det är ju en jätte grej. Jaja tror inte på det förräns det är gjort. Tyvärr så får vi inte kyl och frys. Det är tydligen jätte problem att få vitvaror men allt annat som ska bli nytt i köket blir det. Sedan får vi hoppas på att de kommer snart.

En anna sak bakade kärleksrutor i helgen och skulle köpa kokosflingor men det var helt slut. Så det blev strössel istället

Jag bakade hallongrottor oxå

Ikväll ska jag måla taket. Håll tummarna att det bara behövs engåg till.

Ha det gott.

Av Pia - 18 mars 2021 07:03

Det här är mitt frukost sällskap. Han var för trött att följa med ut i morse.

Av Pia - 17 mars 2021 07:09

Idag fick jag gå själv på morgonen. Moltas kom inte när jag ropade efter honom. Gick en längre runda då. Nu när jag inte behöver stanna och invänta Moltas när han läser morgontidningen.

Nu har vi börjat förbereda oss för köksrenoveringen. Vi har tagit ur saker vi använder sällan och lagt i lådor. Mest mamma medans jag jobbat. Vi tvättade taket igår så i dag ska vi rolla det.

Annars så har jag börjat en lång process att få fåglarna handtama. Vi umgicks ganska mycket igår och nu när jag kommer närmare buren hoppar de inte undan lika fort så det har gått framåt med att jag är nära utan händer.

Ni får ha em bra dag.

Kram

Av Pia - 16 mars 2021 08:47

Har ni haft känslan att ni vill bli osynlig? Finnas men inte synas. Men samtidigt att alla ser än. Man vill kliva in i sitt skal samtidigt som man vill slänga bort skalet. Man kanske har förmycket känslor i kroppen och för många tankar i huvudet. Man både vill och inte vill. Man vill umgås med samtidigt inte. Förstår ni vad jag menar. Jaja vi pratar om något annat nu.

Försöker få fåglarnas förtroende. Börjar med att lägga en hirskolv på bur taket och bara stå brevid i jämn höjd. Eftersom buren är hög får jag stå på en pall. Har händerna i fickorna. Tänkte när de obehindrat äter av hirskolven så kan ja lite försiktikt lägga en han i närheten. Ja vi får se om jag kan få dem handtama.

Håll tummarna man måste ha tålamod och vara envis för att det ska gå.

Ha en bra dag

Av Pia - 15 mars 2021 07:38

.. i gammla köket. Vecka 12 kommer dem och tar bort det gammla och sätter dit det nya. Ok stommarna blir kvar men det blir lådor istället för skåp och det sk bli så skönt. Mamma och jag fixade takfärg och beställde tapeter. Tak, väggar och golv gör vi själva. En del måleriarbete fpr vi gör oxå.

Vi var på äventyr till Plantagen i lördags oxå. Åkte så vi var där när de öppnade. Köpte lite penséer och fröer. Köpte även ett olivträd oxå. Så jag planterade om lite bland våra stora blommor.

Lurade lilla sonen att städa och fick städat i mitt eget rum ordentligt för det. Jo sa till honom jag sätter klockan på 20 min så börjar vi röja i rummen. Han i sitt och jag i mitt. Sedan så vilade vi i 30 min. Ja han spelade men jag vilade. Så gjorde vi tills allt var färdigt. I mutt rum ingår ju även en fågelbur så den blev oxå ren. Sedan när killarna hade gått så rengjorde jag mig själv oxå med en dusch.

Tyvärr kom jag inte ut i pysselrummet en enda gång i helgen. Får ta mig tid i veckan istället.

Idag var jag ute på promenad innan frukost. Moltas kom verkligen i sista sekunden och talade om att han ville med. När jag öppnade ytterdörren kom han.

Ni får ha en bra dag!

Det ska jag.

Av Pia - 12 mars 2021 07:01

Efter Evert blir det slask. Blött och eländigt när man var ute i morse. Moltaa har börjat förstå att det är skönt att gå ut tidigt på morgonen så hade sällskap idag med.

En grinig 12-åring sitter mitt emot mig idag. Det är konstigt för han brukar vara glad. Det beror nog på att det är fredag och han ska få spela idag eller vad tror ni?

Annars har det inte hänt något utan livet tuffar på.

Ha en trevlig helg

Av Pia - 11 mars 2021 08:59

Hela dag blir liksom förstörd när man vaknar med oro i kroppen. Så går dagen var tröttsam. Genomled den mer än levde den. Bara känslomässigt.

Har skämt bort fåglarn. Har gjort en ställe de kan flyga till. Har hängt upp en hirskolv för att locka. Men tror det tar tid innan de vågar sätta sig där. De måste spanna in den grundligt först.

De flyger som jetplan över huvudet på mig och då passar de nog på att spana.

Ha det gött denna torsdag

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards