acasadipia

Alla inlägg under juli 2015

Av Pia - 31 juli 2015 08:58

Nu har tre veckor på Gotland gått. Sitter på trappen till förstubron och hör havet. Det är väl det som jag kommer sakna mest, det eviga bruset av havet. Vädret har väl inte varit på topp men barnen har kunnat hoppa på stutsmattan. Vi har spelat kubb och kastat pil. Barnen har badat några gånger i havet. Tyvärr så var det för kallt och blåsigt så det blev bara en handfull gånger. Tyvärr så strejkade min kropp de första två veckorna så jag har haft ont och varit nedstämd. Men barnen verkar tycka det har varit bra. De ville stanna en vecka till innan de kom och tänka på Xboxen hos mig och Playstation hos pappa då ville de hem. Jag frågade lite om de kanske längtade efter pappa. De svarade ja men spelen mest. Jaja dessa barn.

Semester är inte slut. Har en vecka till då jag ska vara hundvakt och gå på bröllop. Barnen kommer att vara hos sin pappa och troligen åka upp till Hälsingland.

[Bild]

Av Pia - 20 juli 2015 19:22

Första veckan på semester avklarad. Vi har varit på loppis, vi har grillat och vi har latat oss. Barnen har äntligen kunnat badat. Gotland har tyvärr varit kallt.

Förstås så har jag virkar oxå.

Lite chips på en måndag.

Rasmus har badat oxå och mamma fick lov att ta fram hårfönen försatt få honom torr. Och sedan borsta honom

Av Pia - 11 juli 2015 11:14

Igår hade jag gett mig tusan på att röja och damma hela lägenheten innan jag la mig. Lyckades med det. Men hade ett litet knep. Röjde ett rum i taget. Belönade mig med en kvar paus och några slurprar rosévin.

Idag efter mycket om men så dammsög jag hela lägenheten på en gång. Nu värker hela kroppen och jag är helt slut. Tycker att belöningen med rosévin så här mitt på dagen inte är det bästa. Så vad ska jag belöna mig med då förutom en välförtjänt paus innan jag torkar golven? Ett glas vatten kanske?

Jag har tydligen semester nu. Fyra veckor framåt. Igår var jag glad för det idag nä vill inte. Men ändrar nog mig i eftermiddag när barnen kommer. Och speciellt på måndag då vi åker till Gotland!

Någon har sagt att man kommer att kunna leva med sorgen. Man accepterar den liksom. Men just nu vill jag inte accepterar döden och sorgen vill dra tillbaka tiden så jag kan prata förstånd med gubben att han gör mer illa av att dö än att leva. Vi skulle ju leva 40 år till tillsammans. Vi skojade om det veckan innan han dog. Förstår inte, kommer nog aldrig aty få reda på det heller, vad som var droppen som gjorde att han beslutade att avsluta livet. Han hade ju kärleken. Brukar man inte säga att den övervinner allt. Men tyvärr finns det ännu starkare krafter som drar ner en. Under de 15 år vi var ifrån varandra sa han att hans största misstag i livet var att han hade förlorat mig. Han fick mig tillbaka, jag släppte in honom i mitt liv, släppte in honom mina barns liv. Han sa att han ville vara en del av det. Vara med mig och se barnen växa upp. Bli bonus pappa, bonus farfar. Bli gammal med mig. Han blev nästa 43 år. Det är inte gammalt. Jag kommer nog leva 40 år utan honom. Uppleva barnens uppväxt. Kanske bli farmor men utan honom. Jag kan inte säga att det största misstaget i mitt liv var att jag förlorade honom. Han valde att lämna mig här på jorden själv utan honom. Han valde inte att bara lämna mig för en annan eller något sådan utan han valde slutet. Ja jag kanske träffar någon ny inte vet jag just nu känns det som en omöjlig sak. För gubben uppfyller alla mina celler. Vill inte acceptera att han inte finns. Men jah måste för att kunna leva vidare. För att bli en bra och glad mamma till grabbarna.

Nu har jag fått skriva av mig lite. Sorgen kommer och går. Ibland tar den över. Ibland kan jag leva med den. Det kommer nog en tid då jag kan leva med det och att sorgen inte tar över totalt.

Ha en bra helg!

Av Pia - 10 juli 2015 08:28

Igår var Pia och jag kulturella. Vi var på fotografiska museet. Utställningen med Nick Brandts bilder var fantastisk. Sedan var den en utställning med Zorns bilder, den var helt ok. Sen var det en utställning av vilka vet jag inte men fattade ingenting. Personer som är fotointreserade förstår kanske den. Men varken Pia eller jag fattade något.

Vi gick förstås till kaffet och tog en jordgubbsmassarin och ett glas vitt/bubbel. Och det var ju så mysigt så det blev ett glas till. Sedan tog vi en sväng genom Nick Brandts utställning igen innan vi gick till shopen. Jag handlade två planscher en med en elefant och en med en lejonhona på. När vi skulle gå hem så hade himlen öppnat sig så det blev ett glas vin till. Den skulle jag inte ha tagit. Att dricka tre glas vin utan mat i magen känns i huvudet. Så nu tar jag mig en återställare med en flaska Coca-Cola.

Av Pia - 9 juli 2015 12:32

Ibland när jag skriver mina bloggar så blir det lite fel på orden. Efter som jag oftas skriver på mobilen så ändrar stavningskontrollen orden och ibland skriver jag fel och stavar fel så det kan bli väldigt konstig svenska. Men ni får ha översyn med det. Om det blir helt galet och ni inte förstår vad jag menar, fråga gärna.


Ha det.

Av Pia - 9 juli 2015 10:19

Två dagar kvar sedan FYRA VECKORS SEMESTER! Tjoho. Gotland, loppis, bad, hundvakt och bröllop är några saker som händer under dessa fyra veckor.

En kollega till mig har redan haft sin semester och kom tillbaka i måndags. Hon hade köpt med sig fina presenter till kollegorna eller vad tycker ni?

Igår ringde grannen och bjöd över på ett (två) glas rött vin med kex och ost. Trevligt.

Idag ska jag och Pia till fotografiska och titta på Nick Brandt utställning. En massa afrikanskadjur som min favorit elefanten. Det är första gången jag går dit, ska bli så spännande..

Av Pia - 7 juli 2015 08:56

Kan någon säga åt min hjärna att det är bra att sova typ sju-åtta timmar. Just nu verkar den tycka att det räcker med drygt fem. Är ju hur trött son helst. Stapplar fram som jag var påverkad av något. Jag lovar det är bara trötthet.

Blev klar med Rasmus plastmatta igår. Hoppas han gillar den.

Har börjat på en döskalle sjal. Tänkte göra två och sätta ihop till en poncho.

Hade ju beslutat mig för att städa badrummet igår. Det blev bara halva badrummet. Rensade på hyllan iallafall. Får göra resten i dag.

Hade tänkt städa hela lägenheten denna vecka men i denna takt så tar det nog längre tid. Får hoppas på mer energi bara.

Av Pia - 6 juli 2015 08:48

Gillar inte måndagar! Det beror inte på att jag ska jobba det ska bara bli roligt. Utan för åtta veckor sedan tog min älskling sitt liv, för sex veckor sedan ringde polisen och talade om det och för två veckor sedan var jag på hans begravning. Och allt skede på en måndag. Därför tycker jag inte om måndagar längre.

I lördags bjöd jag in två av mina grannar på rosévin och lite glass och godis. Trodde att vi kanske skulle sitta någon timme men det blev fem. Trevligt. Tre generationer faktiskt. 78 år, 59 år och så jag 43 år. Ålder har ingen betydelse när man har trevligt.

Sydde upp ett par byxor till David som hade blivit förkorta. Peter hade klippt av dem och jag sydde dem. Barnen kom cyklade och hämta dem. De stannade en timme oxå. Inte för att umgås med mig utan för att spela Star Wars på X-boxen. Jag fick kramar förstås. Det var mysigt att höra dem spela. Idag är de på väg till Göteborg för äventyr med pappa. På söndag kommer de till mig och är då med mig i tre veckor. Längtar.

Snart är jag klar med Rasmus matta. Hoppas han blir glad.

Gjord om balkongbordet i lördag med dekorplast. Blev riktigt bra.

Tänk om värmen smälte lite fett oxå. Så mycket man svettas när det är varmt borde lite av fettet komma ur oxå. Vilken önske tänkande. Det som är bra med värmen är att man är mindre hungrig. Var till dietist i förra veckan. Några nyheter fick jag inte. Allt handlar om att göra av med mera energi än vad man stoppar i sig. Inget onyttigt och inte små äta. Hur kul är det? Jaja ska försöka så gott jag kan och hoppas att den här kroppen börjar må bättre så jag kan röra mig mera. Då löser sig nog viktproblemet oxå. Var även hos kvinnokliniken på KS, är nu uppsatt på operationskö för mina äggstockarna och äggledarna. När de tar ut dem kanske det kan slinka med lite av fettet oxå. Önsketänkande ingen. Det finns inga genvägar med en hållbar viktnedgång. Man måste ändra sin kosthållning för livet helt enkelt. Undvika onyttiga saker och äta regelbundet. Och förstås motionera. Den dagen kommer när jag orkar ta itu med det ordentligt. Inte just nu bara.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards