acasadipia

Alla inlägg under januari 2023

Av Pia - 18 januari 2023 13:28

Igår jobbade jag hemma och det gick jättebra. Så nu kör jag varannan dag på jobbet och hemmet. Känns bra. Får påminna mig att inte göra förmycket.

Känns så bra att livet börja bli mer normalt. Börjar längta till att träffa andra på fika och små snack. Men vet att jag måste vänta med det. En sak i taget. Nu är det jobbet.

Okej pyssel hemma oxå förstås. Lite stickning, diamond painting. Även jobbet man har i ett hem. Men lägga till en sak I taget är som gäller.

Mitt mål är att få samma känsla av ha flyt i livet på de flesta plan. Som jag började få innan beskedet om cancer. Jag tror inte det är omöjligt att nå dit om jag tar det lungt. Och låter var sak ta son tid. Skit svårt. Mår man en minsta bra vill nan göra en massa.

Ha det gått

Av Pia - 12 januari 2023 08:48

Det går bra är jätte trött men har en glad känsla i mig.

Idag ska jag ta första samtalet. Har rensat en massa mail. Varit inne i växelprogrammet och sökt lite för att friska upp minnet. En kollega har hållt på att lära upp en blivande vidare. Så jag har suttit och lyssnat på dem och det har öppnat dörrarna och minnet igen. Har alltså varit kanonbra. Höra hennes svara och de misstag en nybörjare gör får mig att tänka javisstja så var det. Ja så säger man osv.

Inatt sov jag dåligt vet inte varför. Hjärnan arbetar väl förfullt med att sotera alla intryck den får. Kroppen värker. Mest av träningsvärk.

Min stegräknare hade hakat upp sig och jag gjorde allt för att få igång den. Det började i måndags. Men efter att googlat på tänkbara fel så kolladejag fall min mobil var ordentligt uppdaterad. Det fanns något som den ville uppdatera så jag gjorde det. Och nu har jag lyckas få igång stegräknaren igen så glad över det.

Mina gammla vanor var i pendeln jag brukar sitt börja komma tillbaka. Och vanorna hur jag går till och från jobbet. Vad lätt det är att komma in i de gammla vanorna.

Idag är det inte vilken dag som helst.
Idag är det ett år sedan jag operans bort mina bröst. Jag trodde jag skulle vara borta från jobbet i tre veckor men det blev ett år. Då operades min cancer bort. Så jag känner bara tacksamhet att de hittade cancern tidigt och att jag nu är cancerfri.

Ha en bra dag

Av Pia - 10 januari 2023 13:13

Jaha klarat en dag till på jobbet.

Var så trött i går så jag fick be mamma hämta mig vid stationen i Märsta. Himla bra att hon kunde vet inte hur jag hade kommit hem annars.

Hade för varma kläder på mig i går. Idag satte jag på mig en tunnare jacka och det känns mycket bättre.

Är mindre trött idag. Men fortfarande jätte trött. Har träningsvärk i bena och höfterna.

Det går framåt.

Ha det!

Av Pia - 9 januari 2023 08:35

Jag sitter på pendeln påväg till jobbet. Wow. Så länge sedan jag gjorde det. Ett nytt kapitel i mitt liv har börjat. Vissligen så mjukstartar jag men att jobba två timmar per dag, och det gör jag till sista januari. Nästa kapitel börjar första mars då jag fördubblar min arbetstid.

Ett spännande år i år. Att sakta ta sig tillbaka till vardagen igen. Hitta den energin och orken att både jobba och klara av fritiden.

Efter nyår, eller förra veckan la jag tre pussel.

Det gick himla snabbt.

Har inte gjort så mycket annars.

Vi har stopp i avloppet igen. Tredje gången sedan slutet av november. Funderar på vad det kan vara. Vi har bytt till papper som löser upp sig bättre. Vi har minskat använingen av papper och vi spolar bara ner det som får spolas ner. I början efter vi hade gjort relingen så hade vi stopp stup i kvarten. Då sa de att det var en liten kant som den slipade ner orsakade felet. Man kan undra om samma kant inte blev tillräcklig ner slipat utan den orsakar problem igen. Jobbigt är det iallafall.

Ha det gått.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards