acasadipia

Alla inlägg under mars 2016

Av Pia - 31 mars 2016 06:58

Sitter äntligen på bussen till terminal 4 för att ta flyget med mina kollegor till Kalix. Bussen kom 10 minuter senare än den skulle. Så min tanke att stå där och ta emot mina kollegor på Arlanda grusades. Det kommer att bli tvärtom. Men det var iallafall inte mitt fel. Jag stod vid busshållplatsen tio minuter innan den skulle gå. Nu fick jag stå där i tjugo minuter istället.

Skriver mer om det imorgon.

Av Pia - 30 mars 2016 07:14

Fy för pollen. Det kliar i hals, öron, näsa och ögon. Får lov att ta medicin som gör en trött och nedstämd. Motverkar alltså mina antidepressiva medicin känns det som. Som tur är brukar det bara vara de första pollena som kommer som jag reagerar på. Så slutet av maj och början av juni brukar jag kunna sluta med medicinen.

Imorgon ska jag på tjänsteresa till Kalix över dagen. När man ska åka tidigt på morgonen och komma hem sent på kvällen känns det skönt att bo nära Arlanda. Brukar annars vara den som har längst resa hem. Kommer nog att ligga i sängen redan innan några av kollegorna kliver in genom dörren. Skönt.

Igår var mamma och hjälpte mig att få upp de två sista långa våderna i hallen. Nu är det bara ovanför dörrarna kvar. Ser ljuset i tunneln. Hihihi

Ha en bra dag!

Av Pia - 29 mars 2016 06:52

Efter fyra dagars ledighet och ändring till sommartid är man himmla trött så här på morgonen. Men det är vår nu. När barnen kom igår gick vi ner och fixade cyklarna. I morse cyklade jag och David. Joakim ville gå så det fick han. Jag fick beröm av Joakim i morse för att jag hade tagit på mig hjälmen.

Trodde jag skulle vara klar med min döskalleponcho igår men det tar längre tid än vad man tror att virka runt kanten. Så ikväll eller imorgon blir den klar.

Ha en bra dag!

Av Pia - 27 mars 2016 18:03

Glömde skriva det jag tänkte skriva om, så här kommer det!

Idag om pappa hade levt skulle han ha blivit 75 år. Så grattis pappa var du än är. Saknar dig.

Ha en fortsatt trevlig påsk ?????????

Av Pia - 27 mars 2016 17:58

Vilket väder vi har fått här i Märsta. Har suttit på balkongen och läst. Helt underbart. Men dagen går för fort idag. Det känns att den är kortare.

Har gjort lite i hallen. Mamma hjälpte mig i fredag. Och idag har jag gjort lite själv. Det kommer att bli jätte snyggt när det blir klart. Har inte riktig orken. Blev helt slut efter typ en timmes jobb, och då har jag suttit på golvet typ halva tiden och skärt upp rätt bredd. Men reperationstapet är tyngre och otympligare än vanlig tapet. Fick lägga mig och sov typ två timmar för att orka.

Det här är kvar. Eftersom jag lånar barnens rum måste jag hitta lite ork och göra lite till.

Använder enn dörr som ska slängas som skärunderlag.

När det gäller hanarbetet har helgen varit en göra-klart-projekt-helg har gjort klart Davids kudde. Olika färger på båda sidorna efter beställning från David

Har även plockat upp min döskalleponcho och har bara runt kanten och halsen kvar, så den lär bli klar i morgon.

Av Pia - 24 mars 2016 07:03

Ojojoj vad svårt det var att gå upp i dag. Min kropp ville verkligen ligga kvar i varma sängen. Fick lov att prata förstånd med mig själv. Pia lilla imorgon och tre dagar till behöver du inte vakna av alarmet, utan du får sova hur länge du vill, ok så gå upp nu. Jag kom uppenbarligen upp för jag sitter på pendeln nu. Men jag kan slå vad om att när jag får sova kommer jag vakna och vara pigg kl sex på morgonen.

Igår ringde de från gyn på KS och frågade om jag kunde komma in i dag. Jag var ju där för ett par veckor sedan, men då var min läkare sjuk så jag träffade en annan. Jaja eftersom jag har cancergenen så går jag och se vad de vill. Det är ju inte den roligaste undersökningen men jag biter ihop. Vi kanske ska prata om operation av brösten vem vet?

Igår mådde Rasmus gubben dåligt. Kräks några gånger. Åkte och köpte vätskersättning till honom. Hjälpte mamma att ge honom det. Han blev bättre och gick till slut och drack vatten själv. Efter det somnade han. Vet inte hur natten har varit. Men han är nog pigg igen. Han hade nog stoppat i sig något olämpligt. Hundar har ju en förmåga att stoppa i sig lite vad dom helst. Så det blev ingen målning igår. Men nu har jag ju flera lediga dagar att pyssla i hallen på.

Tjejer vi syns på blåkulla ikväll

Av Pia - 23 mars 2016 07:00

Så heter onsdagen för påsk. Jag gogglade på det förstås.

Efter vad som hände i Bryssel igår, ska man vara rädd att åka pendel? Det är ett ställe ppå väg till jobbet som jag känner mig obekväm på och det är centralstationen. Även fast jag jobbar på Riksdagen så känner jag mig trygg innanför dörrarna.

Nu ha jag börjat på en ny etapp på renoveringen i hallen. Börjat måla fodret runt dörrarna. Det kommer att bli så fint när det blir klart. Det tar bara lite tid.

Av Pia - 22 mars 2016 06:56

Var tog våren vägen?

Om det hade varit november eller december så hade man blivit glad. Men nu? Ingen mer snö tack. Kan väl förstå att det kan vara kallt nu men snö? Snäll låt detta vara sista snön.

Måndagar när jag lämnar barnen är det som all trötthet i mig poppar upp. Skulle kunna gå och lägga mig direkt när jag kom hem. Gjorde inte det håll ut till strax efter nio. Somnade i soffan och missade Det okända. Jaja har i alla fall sovit gått i natt.

Nu håller jag på att göra popcorn på min calender-mandla snyggt.

Alltså det är de turkosa bubblorna längst ut. Denna mandla blir en matta. Dels för att den kommer att bli stor och dels för att jag har för grovt garn.

Nu tänker jag läsa min bok. "Det som inte dödar oss" av David Lagerkrantz, fjärde delen av millennium böckerna.

Ha det gott!!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards