acasadipia

Alla inlägg under september 2021

Av Pia - 30 september 2021 08:05

Vågen hos dietisten och min våg stämmer överens. Så nästan 3 kg ned på två veckor. Jippi.

Av Pia - 30 september 2021 06:10

Förlåt att jag inte har skrivit på ett tag.

Idag ska jag till dietisten och då får vi se om våra vågar översens stämmer. För om det gör det så har jag gått ner 3 kilo. Wow på två veckor. Jag har hållit mig under min kalorigräns alla dagar utom en. Och den dagen gick jag bara över lite. Så genomsnitt har jag legat under 1600 kalorier.

Träningen har gått bra oxå. Känner mig nöjd och starkare i kroppen. Värken ligger lite högre men det är ok eftersom det beror på träningen.

Så håll tummarna nu.

Av Pia - 22 september 2021 07:18

Lyckades denna dag oxå. Var för trött att skriva i går.

Det blev mycket sömn ingen promenad

Av Pia - 20 september 2021 20:42

Mår inte speciellt bra. Vaknade med en jädrans huvudvärk och ont i halsen. Sjukskrev mig. Det ör liksom ett stort hålrum i mig just nu oxå.

Men har ändå lyckas med dagsmålet med kalorier.

Var ju hundvakt så tänkte. Har man hund får man gå ut hur man än mår. Så jag masade mig upp kläde på mig satte på kopplet. En tvecksam Moltas började traska ut genom dörren. Jag låste dörren och började gå men Moltas vägrade. Vi gick in igen försökte få honom ut på baksidan så han iallafall fick kissa lite men näpp inte det heller. Ok sa jag till honom vi väntar då. Så gick jag och la mig igen och han efter och la sig tät intill. Verkade som han var sympatisjuk med mig. Försökte flera gånger att få med honom ut. Inte fört vi ett lyckades jag muta med godis. Men han gick nog och tittade på mig mer an nosade och när jag sa att att jag var ok så nosade han lite innan han fortsatt kolla om jag var ok. Så gjorde vi hela lilla rundan. Men det viktigaste var att han fick göra sina behov så han inte skulke få ont i magen.

Av Pia - 19 september 2021 21:45

Tredje dagen gjord. Lycka hålla mig i under kalorigränsen idag med.

Har tränat med killarna. Joakim log hela tiden han på gåmaskinen. Såg så härligt ut. Båda killarna är duktiga. David lite mer tävlingsinriktade och vill vara starkas och bäst i allt. Men det går bra ändå. Min träning går bra. Blir bara så trött efter. Allt går liksom slowmotion.

Men på det igen.

Av Pia - 18 september 2021 13:30

Går dagen gick bra med att hållamig runt 1600 kalorier lite mindre faktiskt.

Har vägt och bokfört allt jag ätit.

Gör även det idag. Men problemet är nu att jag börjat tänka på mat mera än vad jag gjort förut. Kanske nartuligt så här i början. Börjar bli orolig för nästa vecka. När barnen är här. Kommer jag klara det då?

Promenader går jag. Dena helg är jag hundvakt så måste ju ut och rasta jycken.

Han sitter just nu på min mage och tycker attjag ska lägga ner mobilen

Kan man säga nej till dessa ögon.

Så får skriva meren annan dag

Av Pia - 16 september 2021 13:33

Mycket länge sedan jag skrev. I höst ska mitt huvudsakliga mål vara att träna och äta så jag går ner i vikt.

Träningen har jag börjat med. Minst en promenad om dagen. Två pass styrketräning. Det är inte fullskalig styrketräning ännu. Har fått några övningar av sjukgymnasten som vi sakta ska öka. Jag har två bra dragplåster så jag verkligen kommer i väg. Och det är mina killar som oxå börjat träna. Så vi gör det tillsammans.

Maten då. Den svåra biten. Var hos dietisten i dag. Vi kom översen om att jag ska högst få i mig 1600 kalorier per dag. Så jag har skaffat appen lifesum som får hjälpa mig att räkna. Men det kommer att bli tuft. Så jag tänkte att jag skulle ta hjälp av bloggen och förhoppningsvis ni som fortfarande läser den. Lite pusch åt rätt håll när jag är på väg åt fel. Heja på och så vidare.
Tack på förhand.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards