acasadipia

Alla inlägg under maj 2021

Av Pia - 28 maj 2021 08:54

Hoppas på fint väder i morgon. Gräset behöver klippas. Det blir så långt när om man inte klipper minst en gång i veckan. Har så mycket jag vill göra i trädgården så hinner egentligen inte jobba. Men själklart jobbar jag och tittar ut på baksidan och fantiserar vad jag ska göra där ute. Och sedan på kvällen är jag så trött så jag gör inget. Förutom nu då jag är på jakt efter mördarsniglar morgon och kväll.

Var på Plantagen och dessa råkade bara komma med mig. Jag tror de roppade mitt namn faktiskt.

Tog en sväng till Ö&B och köpte lite kogödsel oxå. Får passa på när en bil finns till hands. Och så har jag trevligt sälskap oxå.

Hoppas ni har det bra

Av Pia - 27 maj 2021 06:31

Har fått en mördare i trädgården. Det verkar inte vara någon stor invasion. Men plockar två till tre stycken morgon och kväll. Denna var den första.

Den största nu har det bara varit mindre typer.

Igår virkade jag klart en nätkasse. En lien som man kanske kan ha badkläder och en handduk när man tar ett dopp när iben sjö eller havet. Man kanske kan ha med sig till affären och ha frukt i oxå.

Om någon är intresserad av en nätkasse så kan ni höra av er. Jag virkar med de garner jag har hemma. Så man kan önska färg och se om jag har den. Men annars får man den färg jag har.

Ni undrar kanske hur det har gott med ultraljudet? Det gick bra inga cystnjurar här. Min husläkare ringe upp dagen efter och gav besked. Det är jag inte van vid. Har förut fått ringa och fråga.

Det regnar och regnar här. Igår trotsade jag vädret och tog en promenad på lunchen. Tänkte göra det idag med.

Ha det gott.

Av Pia - 25 maj 2021 08:18

Jag tänker alltid på graviditet när man säger ultraljud. Men det är ju så mycket mera. Idag ska jag i väg och kolla mina njurar. Se i fall jag har cystnjurar. I fall jag har ärvt det från min pappas sida. Det skulle väl vara min vanliga tur att jag har det. Då har jag något djävligt från båda mina föräldras släkt. Men vi ska väl hoppas på det bästa. Hade förhöjt blodtryck när jag var deppig. Troligen pga det men min läkare ville utesluta njurarna. För det kan vara ett första tecken. Jaja håll tummarna att jag inte har ärvt detta.

Lillkillen är här nu sover gott i soffan. Vi var på promenaden i morse.

Ha det gott.

Av Pia - 24 maj 2021 11:47

Igår blev jag klar med den andra tavlan som mina två underbara vänner ska få. De blev så fina.

Nu ska jag koncentrera mig på annat pyssel. Håller på med ett hus som jag tänk ha ljusslinga i så det ser ut som det lyser i fönstren. Grunden är olika stora kartonger. Alltså mjölk, grädde m.m vi får se hur det blir. Har aldrig gjort det någon gång. Så det är ett nytt projekt jag håller på med.

Kom ut på en morgonpromenad idag. Äntligen. Har gjort pausgympan som dyker upp på skärmen tre gånger nu på morgonen. Kommer att dyka upp två gånger efter lunch och de ska jag oxå göra.

Veckan börjar bra.

Hoppas det fortsätter så.

Jag vet inte hur jag mår. Har inte ont, är varken uppåt eller låg. Jag är väl lagom idag hihihi.

Ha en skön måndag.

Av Pia - 20 maj 2021 07:21

Godmorgon idag blir det tredje dagen på jobbet. Det funkar riktigt bra visst börjar bli trött men det är ok.

Igår klippte jag gräsmattan innan regnet kom. Det är så fint efter klippningen.

Jag ser på bilderna att man inte ser så stor skillnad men lovar det blev det.

Virkade klart en nätkasse i går. Har faktiskt inte virkat på hela tiden jag var sjukskriven. Konstigt men sant.

Det är en annan model mot vad jag har gjort förut. Har börjat på en ny nu. Kul att virka.

Kroppen värker pga gräsklippning igår men snart hjälper tabletterna så då blir det bra.

Ha en bra dag

Av Pia - 19 maj 2021 08:26

Ok klarade första dagen med glans. Vissligen hade jag ont i rygg och höfter efter så mycket sittande. Försökte stå lite men hjälpte inte. Jag hoppade över pausgympan i går. Ska försöka göra den idag.

Bakade ut mina surdegsfrallor igår så mumsiga de blev. Körde degen i mammas maskin och det blir verkligen bättre. Så nu får jag spara till en kraftig assistent så jag kan baka surdeg ofta. Det är mycket jag vill spara till. Får nog göra upp en sparplan.

Var ute och tittade i mina pallkragar igår. Jag har fiberduk på dem så ni vet. Salladen hade kommit upp men annars så var de onsynliga. Vattnade lite. Märkte då att en del av vidare koplingen till baksidan läkte så ett hörn i garaget var blött. Tur att man är lite händig så jag fixade det. Byte slagen till en hel slag och så var det färdigt. Vatten slangen på framsidan bli bara kortare och kortare. Kanske dax att skaffa en ny slang dit och lägga den vi har till reserv. Får ta ett snack med min med ägare av huset när hon kommer hem.

Hoppade över övningarna igår med David. Han gjorde sina. Jag hoppade för att vila kroppen en dag. Ikväll kör vi en renda till.

Ha det gott

Av Pia - 18 maj 2021 10:34

Nu sitter jag vid mitt kontor och jobbar. Äntligen. Tre och en halv vecka hemma. Nu har som sagt spiralen vänt uppåt.

Släppt ut mina jetplan som flyger över mig tit som tät. De är nog ganska nöjda att ha mig nära igen.

Igår kom Joakim hem med en liten varg som han hade tovat så söt eller vad tycker ni.

Klippte gräset i torsdags det är redan dags att klipoa igen. Om det är fint i kväll gör jag det då.

Men först ska jag och David göra övningar. Han vill börja styrketräna så jag visar honom några grund rörelser som han kan göra utan vikter. Det gör ju att jag oxå gör mina övningar.

Ha det bra

Av Pia - 17 maj 2021 08:55

Ok hoppas på att detta är sista sjukdagen innan semestern. Imorgon ska jag till min husläkare och hon får bestämma. Men jag tror jag kommer att fixa detta nu. Min spiral går uppåt och inte neråt som förut. Får väl inse att det kan komma dippar men de behöver inte bli så djup att jag behöver sjukskriva mig.

Jag som hatar sprutor längta nu efter att få ta min första vaccinspruta på covid19. Men kommer fortfarande hålla avstånd. Hoppas att killarna oxå ska få ta en. Är oroliga för dem.

Ska sätta en surdeg efter jag skrivit detta. Min fördeg ser jätte pigg ut. Jag får ett fånit flin på läpparna nör jag tittar på den

Skulle ha bakat annat bröd igår men min jäst var för gammal och lite grön. Blev ledsen för det.

Mina tonåringar kom hem igår. De kom visade sig, gick in i sina rum. När jag knackade på och frågade lite snällt pm de skulle kunna vilja umgås med sin lilla mamma lite så fick jag huvudskakningar och här ordet nej. Så som den förståndiga mor jag är, trots att jag inte är en KO, så lät jag dem vara. Hihi fyndigt va?
De kom ut lite senare och småpratade lite. Det måste ju ske på deras villkor, tror de. Jaja sånt är livet för en tonårsmorsa.

Ha en bra dag

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards