acasadipia

Direktlänk till inlägg 14 februari 2024

I ottan!

Av Pia - Onsdag 14 feb 06:42

Godmorgon klockan är 06.06 och jag sitter på pendeln. Den går från Märsta 06.08 Gick tidigare så jag kunde ta det lungt. Kom 14 minuter innan avgång. Alarmet gick 04.45 Allt innan 05.00 är natt. Men ska få ta det lungt på morgonen och äta frukost, klä på sig och packa väska får man gå upp på natten.

Nu ska jag berätta vad som har hänt mig.

I söndags vaknade upp och mådde bra. Åt frukost roade mig på telefonen. Sedan började jag stor tvätta luft/luftvärmepumpens inne del. Dammsög filter, dammsög hela apparaten faktiskt. De delar man kunde tvättade jag under kranen.De delar jag inte kunde ta lost våt torkade jag. När jag var klar med det så dammade jag tak och väggar i hall och badrum. Sedan var det dax för vila och fylla på med vätska. Satte mig i soffan började sticka lite. Började få lite magknip. Inget konstigt med det. Jag brukar kunna få det när jag ska göra tvåan. Mitt i mina funderingar om jag skulle gå på toa eller i fall knipet skulle ge sig kom David ut och pratade om lunch. Jag sa till honom att mormor skulle komma hen när som helst så vi kunde väl vänta på henne. Det tog en minut så kom hon. Jag reste mig och kände att magknip inte skulle ge sig så jag gick till toan. Där ökade värken, jag började svettas och känna mig matt. Jag var inte orolig för så har det hänt förut. Men ganska snart började jag må illa. Lyckades få tag på en liten hink i har i badrummet. Hulkade med det kom vara upp slem. Mag knipet hade gått över till värk. Nu började jag undra vad fan händer. Jag tänkte om jag reste mig och röde mig lite så kanske magen kommer igång. Satte mig igen men då var jag så matt och svetten rann floder om mig så jag lyckades dra upp trasorna innan jag jag la mig på golvet. Lyckades ropa på hjälp. Mamma kom jag tror hon ringde ambulans ganska snabbt. Jag låg och kved och kände mig helt borta. Svettades forfarande. Kroppen var som gelé. Den var där men jag hade ingen ork att röra mig. De rådde mamma att ge min alvedon. På något sätt fick vi mig det. Ambulansen kom de försökte ta blodtrycket men hade tydligen svårt att få någon bra resultat. De satte dropp och då blev jag lite piggare så jag med hjälp kunde kravla mig upp på båren. Sen iväg till Danderyds akut. Där jag tog emot i ett akutrum. Som I vilken film som helst. De hade svårt att hitta min puls. Ett tag så stod en vid varje handled och vid fötterna innan de kunde hitta den i ljumsken. Men den var svag de Lyckades till slut få några bra blodtryck i armarna och ett ekg och kunde utesluta fel på hjärtat. Värken hade minskat men när de tryckte på magen värkte det ju. Var både där och borta på sammagång. De tog röntgen på magen och de hade en sköterska som var med mig hela undersökningen. Det hittade inget. Jo de såg att jag hade en sten i gallan men det var inte den som bråkade nu. Det verkar som något virus hade inflammerad en del av tarmen mer kunde de inte säga. Mamma hämtade mig senare var väl hemma vid halv åtta. Har varit hemma i två dagar för att vila upp mig. Mår bra i magen är väldigt förundrad över vad som har hänt. Vad plötsligt det kan hända från lite mag knip till att jag hamnade på akuten.

På väg till jobbet som sagt. Känns lite som jag har drömt det som har hänt.

Ha en bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards