acasadipia

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Pia - 6 januari 2012 19:18

Har ni två dagar bakat en massa bröd. Jag blir verkligen uppåt när jag bakar surdegsbröd. Den är så roligt att se hur det bubbla och blir till slut jättegoda och fina bröd. Här några bilder på vad jag har bakat samt under baket.


   

ljust surdegsbröd

 

Fördeg

     

Levainbröd               och     Grahamsbröd


Bakade även tekakor på surdeg men då hade batteriet i kameran tagit slut så det blev inget kort på dem. Jag har varit generös oxå gav svärmor och svägerska varsitt bröd. Nu är det lung med baka surdeg på ett tag (i allafall i en vecka).


Hitade en trevlig bild på Rasmus som jag tog när han var här i julas.

 


Jag som sagt bakat mest dessa dagar. Peter tog upp sin gamla bilbana i dag men fick inte bilarna att funkar. Tror det berode på kugghjulen i bilarna hade gått sönder. Tråkigt det var verkligen länge sedan jag körde med bilbana.


På söndag har vi tänkt städa ut julen. Det ska faktisk bli jätteskönt. Har ju nästan varit hemma i tre veckor om man räknar in VAB-dagarna som blev precis innan semestern.


Ha det!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards