acasadipia

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Pia - 4 januari 2012 20:23

Det är himmla mycket bättr nu. Fick lite fika gäster på eftermiddagen och barnen fick leka med sina kompisar någon timme. Lite förändring piggar upp en ordentligt. Även ett knästöd hjälper till oxå. Att man mår dåligt kanske beror på att man är uttråkad och att vädret är så taskigt. Snart är det ju dax för vardagen. Måste nog börja njuta av ledigheten istället. Hoppas bara att min kropp förstår det oxå.


Har gjort lite av det jobb jag ska göra innan jag är tillbaka på jobbet igen. Så nu ska jag göra lite hushållsarbete (hänga tvätt) innan jag sätter mig framför TV och broderar.


Läste föresten ut biografin om Vince Neil i morse så i kväll ska jag börja med något nytt. Jag återkommer till det.


Eftersom min energi har varit nere på noll så har jag inte tränat något så jag hoppas att jag orkar med det i morgon. Men jag har varit duktig med maten och inte ätit efter middagen bara tagit lite gott te.


Imorgon har jag lovat David att vi ska måla med vattenfärger. Så vi får ta fram våra konstnärliga gener i morgon. Vi ska även baka surdegsbröd i morgon, och då ska vi eller rättare sagt jag använda min nya baksten.


God natt!!

Av Pia - 4 januari 2012 11:08

I går måtte jag riktigt dåligt. Min depretion har satt sig i min kropp och igår hade jag ingen energi alls. Det pirrade i hela kroppen små värkte i knäna och det kändes allmänt skit. Men Jag här ju hemma själv med barnen så man måste ta sig i kragen och försöka mota bort allt det där. Så vi tog en promenad till farmor med en madrass och sedan forsatte vi till dagis för att få frånvarolappen från försäkringskassan påskriven. Vi gick sedan hem och kollade in i cykelrummet i fall min cykel stod kvar. Det gjorde den. Sedan blev det en lite stunds lek på gården innan vi gick in och åt lunch.

David somnade till Pippi sjörövare och Joakim och jag titade på filmen Antz i vardagsrummet.


Försökte ta det lungt resten av dagen och barnen lekt och byggde koja i Davids rum. framåt tre-tiden så tog det totlat slut i kroppen så då satte jag på Nick Jr och la mig i soffan medans barnen satt och tittade på TV:n. När jag skriver satt så menade jag att de satt på mig alltså. Jag tror jag slumrade till en stund. Det konstiga är att när man är själv med barnen kan man sova fast man inte sover, man ligger och lyssnar väldigt intensivt på barnen så man de inte gör något de inte får. Men i går tror jag att barnen förstod att deras mamma behövde vila för de satt snällt på mig hela tiden tills pappa kom hem (vid fyra)


I dag är det lite bättre och barnen har lekt hela förmiddagen utan att bråka någonting. Helt underbart. efter lunch så kommer deras komisar hit så då blir det fulll fart.


Kram

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards