acasadipia

Alla inlägg under december 2015

Av Pia - 25 december 2015 13:02

Julafton förbi och jag mår bra.

Idag har jag slipat och sedan torkat bort damm på tak och väggar och golv. Sedan målartvätt. Innan jag ger upp för idag ska jag grundmåla så jag kan måla i morgon.

Har upptäckt att jag bara ha en rad med döskallar innan den andra sjalen är färdig. Så snart har jag en döskalle poncho.

Imorgon börjar en ny surfperiod i min mobil så då blir det lite mer som vanligt igen.

Har inte kunnat ta emot mms den senaste vecka hoppas det oxå funkar i morgon.

Det hände något konstigt i förrgår. Jag skrev ett blogginlägg och trodde jag hade lagt ut det men när jag tittade i går fanns den inte. Jätte mystiskt tycker jag.

Nä nu ska jag måla lite.

God fortsättning på julen!

Av Pia - 24 december 2015 11:01

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det julafton. God jul kära läsare. Började julen med te och skink macka.

Bakade saffransbullar och kokade julgröt. Gjorde även klart duken jag höll på med. Min granne ovanför fick den i morse. Hon blev så glad.

Är hemma och har spacklat igen hål och ojämnheter. I morgon ska jag slipa. Men nu tar jag jul. Ska snart hem och äta jullunch som består av julgröt och skinkmacka.

Ska bara surfa lite först. Ska även hjälpa grannen ut med grejer till hennes bil snart.

I dag känns allt bra. Igår kände jag mig nere. Tror jag gillar dan före jul mest.

Ha nu en riktig GOD JUL ?.

Detta är mitt gott bord.

Av Pia - 17 december 2015 11:05

Det är klart att det inte kan flyta på och bra hela tiden. Men man hade ju hoppet om en mysig jul och nyår i nya köket. Men så blev det inte. Bänkskivan kommer inte först den 11 januari. Man kan bli less för mindre. Jaja jag har det bra i allafall. Kan bo i mammas lägenheten. Vi ska hämta granen och klart den så det blir julstämning uppe hos mamma. Tänkte hämta pepparkaksformarna oxå så vi kan packa lite i helgen. Man får göra det bästa av situationen helt enkelt.

David är hemma idag med. Tror han mår bättre idag. Han verkar pigg och alert. Så det blir nog skola och jobb i morgon.

Jag är så rastlös att jag inte kan virka. Jag tittar på den men nä kan inte ta upp den. Har lyckats att lösa några korsord i allafall. Så i eftermiddag kanske virkningen hamnar i mina händer.

Föresten dammsög i går. Känner mig hel nöjd med det.

Kram

Av Pia - 16 december 2015 08:41

Igår fick jag hem en gråtande David. Han hade så ont i huvudet. Han fick Alvedon och gick och vilade sig. När medicinen hjälpte somnade han. Lyckades väcka honom och stoppa i lite mat sedan gick han och la sig igen och vaknade mitt i natten av huvudvärk. Ny tablett och sedan somna om. I morse var inte bara huvudet som värkte utan halsen oxå. Så vi är hemma i dag.

Får passa på att vila lite i dag. Om energin och lilla killen inte har för ont kanske jag tar fram damsugaren. Vi får se vad dag blir.

Av Pia - 15 december 2015 08:33

Nu har de gjort allt de kan innan bänkskivan kommer. Det blir så himmla snyggt. Håll tummarna nu att bänkskivan kommer som den ska.

Igår var jag på kurs var så himmla trött igår. Idag känns det bättre. Så jag har nog sovit bättre i natt.

Idag blir det inte så mycket skrivet. Det är tilt i huvudet i dag.

Ha en bra dag!

Av Pia - 14 december 2015 07:42

Tänkte tusan vad mörk det är imorse. Så kom jag på jag är en timme tidigare än vanligt. Inte undra på att det är mörkare. Ska på kurs idag. Lära mig ett ny växelsystem (tror jag det heter). Vi ska få ett nytt så bilden på dator kommer att se annorlunda ut, men vi kommer att ha samma knappar på tangentbordet. Så det ska väl gå bra.

Nu är ni nyfikna på vad som har hänt i köket va?. Själv. Gick jag inte upp i lägenheten först på lördags eftermiddagen med barnen. Vet inte vad de tyckte de var så inställda på att spela en stund på X-boxen. Men jag tror de tyckte det var fint. Jag är supernöjd iallafall.

De har gjort små detaljer vid golvet oxå.

Det kommer att bli så bra.

Bakade lussebullar i lördags oxå.

Den sista bilden visar vad killarna bakade men de hann äta upp två-tre st innan jag hann ra kort.

Vi gjorde aven fina pepparkakor till luciafrukosten. De blev fina men glasyren smakade inget vidare faktiskt.

Är kommer en bild på vad barnen pysslade med förra söndagen.

Sedan gokorvarna har kommit hem så har jag sovit dåligt. Två nätter i rad. Så jag är så himmla trött ?. Hoppas på en god sömn i kväll.

Ha en bra dag kram

Av Pia - 11 december 2015 08:25

Om bänkskivan hade kommit denna vecka så skulle nog köket vara klart i början av nästa vecka. Men nu är det så att bänkskivan kommer på torsdag så det blir fördröjning en vecka. Men klart till jul är det!

Var på vernissage igår på Davids fritids. Så här fina konstverk hade han gjort

På Joakims fritids hade dr dropp-in och man fick pyssla. Vi gjorde varsin tomte. Det röda tyget tog slut så min fick en röd rosett i håret istället.

Sedan var det saft och pepparkaka i matsalen. Mys pys.

Av Pia - 10 december 2015 08:36

Vad hände i köket i går. Det hände inte bara i köket utan hallen har fått nytt golv. Nu har de lagt skydd på så man ser inte så bra. Några sidor har kommit upp. Fläkten ligger på sin plats. Fin lir i köket alltså.

Det är en så härlig känsla att vakna upp och känna glädje i kroppen. Har känt så ett tag. Känns overkligt. För typ två månader sedan kändes det eländigt att vakna som "ännu en jävla dag". Nu känns det lätt i kroppen och jag vill ta tag i dagen. Tycker att det känns kul att åka till jobbet och göra sitt arbete. Men framförallt träffa mina kollegor. De är helt underbara och har stötat mig genom mina svårigheter. De hejdar mig oxå så jag inte går på för snabbt. Utan dem och stödet från mina närmaste vet jag faktiskt inte om jag hade kunnat komma hit där jag är nu. TACK FÖR ALLT! Ni vet vilka ni är.

Jag är så förundrad över den här må-bra-känslan så jag inte riktigt kan njuta av den ännu. Men jag försöker.

Idag ska jag på vernissage på Davids fritids. Det ska bli spännande och se vad barnen har gjort under terminen.

Kram på er alla. Och krama de ni har omkring er. Man får positiv energi av kramar. Så KRAMA er omgivning.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards