acasadipia

Alla inlägg under juli 2023

Av Pia - 25 juli 2023 11:42

...vilket klibbigt väder. Så fuktigt så det är tungt att andas och man blir genom svettig.

Många tanka börjar snurra när det händer saker runt en. Man tänker tillbaka och funderar på vad man har gjort. Kunde jag gjort saker på bättre sätt. Troligen. Efterklok kan man alltid vara. Men man kanske har lärt sig saker så man gör det bättre nu om liknande saker kommer. Har funderat mycket på folk som gjort mig lilla i själen. En del för de inte accepterar att jag tycker och känner annorlunda. Men egentligen inte gjort dem något personligt så de behöver bete sig som de gör mot mig. Ibland måste man tänka lite på sådant för att komma framåt. Jag är ledsen att vissa inte finns i mitt liv. Och jag inte finns i deras liv. Men de missar en mass att inte ha mig i mitt liv. Jag går vidare och hoppas de är lyckliga med sina val. Tyvärr har jag hör på omvägar att de inte är. Om någon av er läser detta och vill ha kontakt. Jag kan dra ett sträck och fortsätta från nuet. Någongång i framtiden vi kanske kan prata om det förflutna om vi vill men vi behöver inte. Vi kan bygga upp en ny relation på vilka vi är idag. Ok nu har jag sträckt ut en hand. Om någon vet vilka jag syftar på kan se till att de läser detta så de vet vd jag tycker.

Till något annat. Sista veckan innan semestern. Så härligt behöver det. Ska försöka hitta på roliga och kanske i mina barns ögon tråkiga saker vi kan göra ihop. Vill mest av allt göra saker med killarna. De kommer vilja sitta på sina rum och spela. Visst de ska få det då pysslar jag. Men något varje dag ska vi göra tillsammans.

Hoppas ni har/ har haft eller ska ha en trevlig semester.

Kram

Av Pia - 20 juli 2023 11:46

Förlåt att jag skriver så sällan.

Hade en semestervecka efter midsommar vi var hemma och tog det lungt.

Efter det så började jag jobba halvtid på schema vilket gör att någon dag slutar jag 11.30 och en annan dag börjar jag 13.00 Jag börjar sent i dag känns lite konstigt att gå hemma halva dag för att åka in till eftermiddagen. Men det är övning tills jag går upp i tid. Jag har även börjat göra flera arbetsuppgifter på jobbet. Allt känns bra och jag känner mig redo att gå upp till 75 % som jag gör den 1 september.

Hemma gör jag oxå mera. Plockar, röjer och städar utan att fundera på det. Då menar jag inte dammsugningen. Men annan städning. Jag påtar mer i trädgården än innan. Pysslar mer. Måste fortfarande välja att hålla på i trädgården eller inne. Båda orkar jag inte på samma dag.

Jag har umgåtts med flera de senaste veckorna oxå. Haft tre besök. Så härligt att orka det. Jag känner mig gladare inom bords nu. Men har haft väldigt ont senaste veckan.

Idag är jag i någon slags känslomässig baksmälla. Josefin kunde äntligen komma och hälsa på. Vi pratade en massa. Duttade på våra pärltavlor. Fick så fina presenter av henne stilen heter junk journal. Dem är så fina och jag ska tydligen använda dem som dagbok. Skriva och sätta in bilder i dem. Men jag vet inte det är så fina bilder i dem.

Jag ska försöka använda dem som det är tänkt. Kanske i framtiden kanske jag kan lära mig att göra sådana själv.

Imorgon ska jag till frissan för första gången sen jag rakade av mig håret inför cellgiftsbehandlingen. Lite nervös. Vill ju ha långt hår med som det ser ut nu vill jag inte heller.

Ha det gott jag hoppas att jag skriver snart. Kram

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards