acasadipia

Alla inlägg under juli 2013

Av Pia - 24 juli 2013 23:35

Tusan vad tiden går snabbt när man har det bra. Bara en vecka kvar innan man ska hem igen. Jaja ska inte sörja i förväg.

Inte har jag kommit i gång med betong gjutningen ännu. Har i allafall gjort en form så kanske kan jag göra lite i morgon. Ska kolla lite vad vi har för andra formar oxå.

I dag var vi och kolla in en del av Visby-muren. Joakim, David och mormor gick in i Kajsatornet, ett gammalt fängelsetorn. De hade tydligen en liten utställning som visade hur det kunnat sett ut. Själv var jag kvar utanför med Rasmus, vi gick sedan mot Södeport och fikade på en ute servering så Rasmus fick vara med. När jag beställde frågade om hunden ville ha vatten. Så vi alla fick något att dricka. Sedan bar det i väg till syaffären och sedan den efterlängtade lekparken i Tallundaparken. De har ett tåg och så har de byggt en ringmur man kan leka i. Underbart tyckte killarna.

Ska nig försöka sova nu för mina killar är inga sju-sovare.

Av Pia - 24 juli 2013 15:41

Av Pia - 23 juli 2013 22:37

Börjar dagen med att jag och David hjälps åt och ge Rasmus mat och nytt vatten. Äter frukost. Låter barnen titta på sommarlov och själv går ut och slipar en stol. Medan stolen torkar efter att jag har torkat av dammet så fixar jag barnens pool, tvättar, byter vatten och pumpar. Målar stolen med grundfärg, dax för lunch. Efter lunch lite virkning. Har börjat på en döskallesjal. Sedan tänkte jag fixa en form för gjutning av betong men det blev en låda till Joakim, min form kom jag bara halvvägs med för helt plötsligt så var det dax för middag.

Eftersom jag tog två glad rosé så blev det ingen mer snickrande eller målande utan jag bakade kolakakor istället. Jag fortsatte förstås med virkningen oxå. Vi får se i morgon hur mycket fel jag har gjort.

God natt i morgon ska vi kolla in Visby, speciellt muren och en lekplats i närheten av en jätte mysig tygaffär. Så jag hoppas jag får gå in där.

Bilder kommer en annan dag.

Av Pia - 22 juli 2013 23:12

Stickat med en virkad kant

[Bild]

Bakat lite surdegs bröd. Det blev även surdegs frallor. Hann frysa in dem innan jag hade fotat dem.

Av Pia - 22 juli 2013 14:32

Vadå utvilad efter semestern? Har man killar som är 7 och 4 år så behöver man semester efter semestern. Det är full fart från kl 7.00 till 20.30 alla dagar. När det blir lungt så är man så utpumpad att man orkar inget.

Men solen skinner ?

Av Pia - 21 juli 2013 12:27

Jag och barnen sitter på en parkeringsplats och väntar på mamma. Då passar jag på att skriva lite. Det är så dålig mottagning vid mapas stuga så jag kommer inte in på bloggen. Så man får göra det så fort man har en stund över. Lite bilder

Av Pia - 13 juli 2013 10:48

I kväll kommer mina gokorvar till mig och jag ska få ha hand om dem i tre veckor! ???

Snart har jag tvättstugan. Ska hinna städa hela lägenheten innan barnen kommer så vi bara kan packa och ha det skönt i morgon.

Ha en bra dag.

Av Pia - 11 juli 2013 08:09

I dag gick jag från Karlberg. I morse kände jag inte av mion blåsa, så jag bestämnde mig för att gå. Känns bra just nu men vet av erfarenhet att blåsor brukar ta  ett tag på sig att bestämma sig om de ska komma eller inte. SÅ får med spänning ser hur det utvecklar sig under dagen. om jag har tur så kan jag gå i morgon bitti oxå.


Åker ju som sagt till Gotland snart. Man måste ju packa och det största problemet jag har är vad för handarbete jag ska ta med mig. Kläder är ju bara att packa ner någor skönt. Ska ju inte på fest eller så utan ska ju bara ha det skönt med barnen, mapa och Rasmus. /Mapa - Mamma och pappa/.

Barnens kläder är ju det lättaste. Det finns ju tvättmaskin där jag ska vara så jag behöver inte packa för hela semester utan kan tvätta i mellan åt.


Ha en bra dag!!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards