acasadipia

Direktlänk till inlägg 2 maj 2024

Börjat jobba

Av Pia - Torsdag 2 maj 08:43

Sedan i måndags har jag jobbat 25% igen. Det innebär att jag jobbar 2 timmar per dag hemifrån denna vecka och nästa. Måndag den 13 maj går jag upp till 50 % och just den dagen ska jag åka in till kontoret. Änså länge känns det bra. Ingen ångest ingen vilja att vara någon annanstans än där jag är.

Jag har har tagit hjälp av en psykolog på Mindler och det hjälper. Jag har hittat tillbaka till det tänker sätt jag lärt mig förut att komma över dessa perioder. KBT eller det heter IKBT nu. Det hjälper mig jättemycket. Precis efter förragången jag försökte börja jobba kunde jag inte få mig att göra något. Satt bara och scroll på mobilen eller sov. Hon (psykologen) sa åt mig att även fast det inte känns kul som det brukar gör de saker som du tycker om ändå. Jag började med att lägga ett pussel och fan vad trögt det gick att pussla men det hjälpte. Så jag tog steget att gå ut i hobbyrummet och dutta med min diamond painting tavla och det har verkligen hjälp. Jag gör nu även lite extra en det mest nödvändigaste måste sakerna i hemmet. I går fick jag tvinga mig själv att inte göra för mycket. Så sugen på att pyssla i trädgården. Joakim rensade och grävde upp potatislanden. Och det jag hjälpte honom med räckte även fast jag vill gå ut och rensa i alla rabatter jag har samt odlingslåderna.

Jag behöver ju orka göra städa, tvätta diska, laga mat oxå. Så i dag är min extra uppgift att fixa fram vattenslangarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Måndag 13 maj 13:05

Första gången på många veckor åker jag in till kontoret. Börjar kl 14.00. Gick 30 minuter innan tåget gick 12.53. Den ska vara i city 13.30 och då har jag 30 minuter på mig till jobbet. Hoppas jag hinner. Fick sätta mig och vila två gånger till pende...

Av Pia - Måndag 6 maj 10:26

Nu har jag jobbat mina två timmar. Jag har duschat. Och klockan är lite över tio. Så vad händer nu då? Vad ska jag hitta på idag. Det är mulet, men regnar inte. Trädgårdsarbete? Städa inne? Titta på en serie? Stryka? Pyssla? Baka? Sticka? L...

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards