acasadipia

Alla inlägg under mars 2012

Av Pia - 31 mars 2012 20:53

I dag har jag hunnit med mycket. Vissligen så blev det ingen städning men halva lägen heten är ju ren måste hela lägenheten var rent på samma gång?. I dag har jag lackat mina dekopage-grejor. Shoppat och virkat samt byggt med mitt gammla lego.


VI åkte till XXL i Bromma för att titta på en jacka till Peter hitta ingen. Men hittade en ny röd cyklehjälm till Joakim och en pump för att pumpa bollar. Vi gick vidare till Stadium hittar ingent till Peter men en fin lilla vår och höst jacka til mig. Jag tog ett gäng strumpor och varsin boll till barnen.

 

Vidare åkte vi till Stinsen och panduro. Där köpte vi en present, Joakim ska på kalas i morgon. Sedan lunch på McDondals. På vägen hem hamnade vi på Rusta och EM. Kom ut med smågrejor från Rusta och ingen från EM.


Sedan hem och där fick Peter för sig att vi skulle gå ner och hämta mitt gammla lego. Eftersom jag älskar att bygga lego så fick jag glädjen att bygga upp det. (i bakgrunden syns Joakims nya lego)

       

Har även hunnit med att virka. En arm och två ben har det blivit i dag.

 

Vad ska man göra en lördags kväll då gubben går och lägger sig kl nio. Jo jag ska nog titta på Dirty Dancing. FÖr det är ju inget på TV. Måste sluta nu så jag kan njuta av filmen.


Lördagskramar

Av Pia - 30 mars 2012 20:47

I dag har jag städat Davids, Joakims rum och vardagsrummet. Jag kan säga att det var så himmla mycket grejor i barnens rum och en sådan oordning i deras hyllor så varje rum tog minst en timme var. Och sedan när man ska vara duktig och damma samt byta lakan i deras rum får man lägga till en halv timme. Vardagsrummet hade kanske inte lika mycket grejor med det stod två tvättställningar med tvätt som skulle vikas innan man kunde damma. Sedan fick jag för mig att det var dax att dumsuga under soffan. Då måste man dra ut soffan eller rättersagt sofforna. De är så trångt under dem så man kan inte damsuga under dem. Antar att flera har sammaproblem med sina soffor. Det var tur att jag gjorde det för det behövdes verkligen. Efter denna städning så var jag helt slut. Så jag får fortsätta i morgon med resten. Så för hoppningsvis kommer hela lägenheten vara städad innan helgen är slut.


Måste erkänna att David har varit jätte duktig och hjälpmig med det mesta. Men när vi skulle göra hans rum så var han tvungen att leka med leksakerna han skulle städa unnan, så här satte han mitt tålamod på prov.


Har även bakat två surdegsbak oxå. Man blir så glad när man ser hur degen bubblar. Så här blev det:

 

När David sov så forsatte jag med dekopage. I morgon ska jag lacka dem.

   

Vi hämtade Joakim vid två-tiden i dag. På vägen hem så fick vi vandra i ett hagelskur. Vilket aprilväder det är. När vi kom hem så drack vi lite o´boy och tog en smörgås. JOakim pysllade lite sedan med en present han fick i söndags. Han målade sin egen kopp. se själva vad fin den blev.

   

Av Pia - 29 mars 2012 21:33

Skulle ha gjort en mass saker när David sov, Men vad hände jag somnade. Vi sov i nästa två timmar som tur var så ringde en kollega och väckte oss. Det var himmla skönt faktiskt. Så på eftermiddagaen så har både jag och David varit på gott humör. Tyvärr så är David näsa för rinnig för att vara på dagis så vi är hemma i morgon oxå. Efter som jag är hemma så tänkte jag passa på att baka surdeg i morgon. Så jag har satt två fördegar för morgon dagen.

   


Vi har tydligen fått en väldig snäll brevbärare som bär hem paketen ocj levererar dem vid dörren om man är hemma. Så i dag fick jag ett mycket efterlängtat paket från Sutarve. En leverans med fyra pelagonskott. En Royal Black Rose, En Tor, En Happy New Life och En Choun Cho. (jag kommer att lägga ut bilder senare när de blommar oxå)

     


Efter att barnen ha lagt sig så tog jag fram mina dekopage-grejor och försöker mig på att göra lite saker. Måste nog öva mig mera innan jag gör större jobb. Kul är det i alla fall.

   

Joakim har tagit hem sitt konstverk från dagis.

 


VAB

Av Pia - 29 mars 2012 08:12

I dag är jag hemma med DAvid som är förkyld. Nu vill han måla med vatten färger så jag får skriva mera senare.


Ha en bra dag.

Av Pia - 28 mars 2012 21:45

Det blev en arm. Men armbågarna protesterade en massa. Men i blad måste jag bara virka för att må bra.

 

Av Pia - 28 mars 2012 20:18

Har funderat lite på varför jag har mera ont i dag. Har en teroi att jag är påverkad av väderväxlingen. I går var det ju soligt och skönt i dag har det blivit kallare och så har det börjat regnat. Får kolla upp det när det är likande väderväxling.


I bland undrar jag i fall det är något ande som slår mig i skalle eller något sådan. För jag kan bli så himmla trött helt plötsligt och det vara kanske en halvtimme sedan är det som vanligt igen.


I dag ska jag nog virka en arm eller ben. Behöver den avslappningen i dag. Om jag gör det så kommer en dokementation senare i dag.


Ha det så bra så länge.

Av Pia - 28 mars 2012 10:43

I dag gör det ont i armar och handled. Har fått lov att ta värktabletter, som jag inte har tagit på länge. Värken gör att energin försvinner. Men jag ska ta den tillbaka med pilates snart.


Kram Pia

Av Pia - 27 mars 2012 20:08

Nu i kväll har en släkting till mig gått bort. Det är även min pappas födelsedag. Och jag är så glad att han finns fortfarande. Det konstiga med döden är att resten av världen forsätter allt som vanligt även fast någon har gått bort. I bland tycker jag att livet är både tuft och orättvis.   


Annars i dag så har jag haft små ont i armarna hela dagen även fast jag har tagit tabletter. Så framåt eftermiddagen började jag känna att mitt humör dalade. Men istället för att bli sur och grinig så blev jag helt slut. skulle nog kunnat somnat stående. Gick och gäspade så jag trode käkarna skulle gå urled.


Idag får jag nog vila mina arma armar. Så ingen virkning eller handarbete i dag. Kanske tidig sänggång.  


Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards