acasadipia

Alla inlägg under maj 2013

Av Pia - 31 maj 2013 08:42

Upptäckte när jag kom hem från frissan att det var lite luft i framdäcket, gick upp och hämtade pumpen och pumpade upp det igen men lika snabt försvan luften så jag har fått puncka. Tur att det är framdäcket då kan jag göra det själv. i navet i bakdäcket sitter växlarna på min cykel så man gör inte det så gärna för då brukar växlarna krångla sedan.


Har gjort ett pass på gymmet nu på morgonen. Jag gäspade så dant innan så jag trodde att jag skulle somna på motionscykel. Men det blev motsatt efekt nu är jag pigg som en mört och är redo att ta tag i arbetsdagen.


Ha en skön dag

Av Pia - 30 maj 2013 06:23

Igår var jag på söder och åt gott och fick se en underbar lägenhet i sällskap av en väldig trevlig vän. Äventyret började på vägen hem. Startade med buss 21.36 till centralen. Allt enligt planerna sedan hoppa på tåget såg att den skulle gå om ett par minuter. Det kommer ett tåg jag hoppar på och sätter mig och läser min bok."Släke" av Håkan Östlundh, en väldig spännande bok. Efter en kvart-tjugo minuters intersivläsning börjar jag titta upp och tycker att kag inte känner igen mig. Tittar på skylten där det står vart tåget ska och se till min förskräckelse att det står Bålsta. Jag hade kommit till Kungsängen innan jag upptäckte det. Hoppar av och vänder får vänta i ca tio minuter. Kommer till Karlberg vid 22.00 ser nästa till Märsta kommer 19 över. Nu händer det man inte vill ska hända. Ner riven kabel i Älsjö stoppar trafiken. Så väntan på ett tåg blev 40 minuter i stället för drygt 20. Och inte nog med det så började det regna så jag hoppade på första tåget som kom och det gick till Uppsala så det var bara att hoppa av i Upplands-Väsby. Där fick jag vänta i tio minter på Märsta tåget. Kom hem vid halv tolv i stället för mellan hal tio-tio. Nu är klockan 6.06 och jag är på väg till jobbet.

Av Pia - 29 maj 2013 07:10

I går var jag på gymmet på jobbet på morgon. började med 10 minuter på motionscykeln sedan ca 20 minuter styrketräning och sedan 10 minuter snabb promenad på  löparbandet.   


I dag blir det en promenad på lunchen.


Har inte bestämt mig om jag ska till gymmet i morgon eller på fredag. Ska till frissan i morgon och färga håret och färgen fastnar bättre om man inte har nytvättat hår. Det lutar åt gymmet på fredag. istället. Man blir ju genom svettig när man tränar och duscha då utan att tvätta håret känns ingen höjdare.


I kväll ska jag träffa en kompis. vi ska ut och äte och sedan ska jag få se hennes nya lägenhet. Det ska bli kul.   



Av Pia - 28 maj 2013 22:33

Har skapat lite. Virkat två avlånga korgar att ha sladdarna bakom dator i. En grytunderlägg till. Sedan så har barnen gjort båtar som nu inte finns längre för de ville se hur länge de flöt. Tydligen är det kul att se saker sjuka. De har testat det mesta i sitt rum om de flyter eller sjuker.

Gjorde några loppis fynd i lördags oxå.?

Av Pia - 28 maj 2013 15:53

I bland är det tråkigt att var på jobbet när solen skiner ute. tänk vad kul man skulle ha ute. ta en glass eller kanske ett glas kallt vitt vin på balkongen.  Men jag har ju semester snart så då kan jag ju göra så men då kanske det inte är så här soligt. Börja längta till att kunna bada ute oxå. Tänka att få stå i vattnet  och vågorna kommer emot en. När nu får jag sluta drömma.


Detta var min lilla micro paus.


Hörs senare

Av Pia - 26 maj 2013 22:25

Om min mormor hade levt hade hon fyllt 100 år i dag. Hon dog tyvär för tjugotre år sedan. Men grattis mormor tänker fortfarande på dig.

Till något annat. Idag har vi haft städ dag. Vi / läs jag/ försökte köra tretio minuters intervaller för att lätta upp det hela funkade ganska bra. David städade på medans Koakim klagade på allt. Han var för trött, han missade saker på tv, David städade fel. Sedan undrade han varför jag inte kunde städa deras rum. Jag svarade att jag städade resten av rummen i lägenheten. Han blev inte impad och tyckte att jag kunde gått städa deras oxå. Jag gav mig inte utan frågade om de ville dammsuga. Då blev det fart och hela rummet blev röjt och dammsuget av två belåtna barn. Även resten av lägenhet blev städat av deras mor. En bra mors-dag dag alltså.

God natt

Av Pia - 24 maj 2013 22:36

Hann inte ladda ner bilderna innan jag har fått sällskap i sängen. ? God natt

Av Pia - 24 maj 2013 22:34

I dag har jag virkat ett grytunderlägg av trikågarn tyvär så räckte inte en färg helt ut fick skarva lite. Det tog ca tjugo minuter att göra den. Sedan har hag virkat färdigt en grytlapp. Den började jag på i går kväll. I dag har jag börjat på en ny och kommit halvvägs. Anväder en mindre nål för att få den tätare.

Har en masssa positiv energi i mig igen. Skillnad var det i går /torsdags/ morse. Fick en ångersattack. Kändes som hela kroppen flippade ut. Den visade sitt missnöje och exploderade. Det känns vrkligen som jag har gått igenom en urladdning och nu håller jag på att ladda på med positiv energi i stället för den negativa som exploderade. Det är ju knappt tre månader sedan jag flyttade så jag fick väl en reaktion på det dom jag har gått i genom. Hoppas att det inte kommer flera sådana det var verkligen inte roligt att ha.

Hyrde film åt barnen i dag men den lille somnade efter en kvart och den store efter en halvtimme. Så innan sju låg de och snusade i soffan. Bar in dem till sängarna. Den store kom tilbaka och låg i soffan en timme till innan jag fick bära in honom igen. Få se när det kommer in trällades i natt och knösig i min säng. Älskar dem mest av allt.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards