acasadipia

Alla inlägg under november 2012

Av Pia - 30 november 2012 07:06

Jaha nu har man pulsat i snön först till skolan med Joakim sedan till pendeltåge, som verkar gå även fast det har snöat.

Ha en snöig dag

Av Pia - 29 november 2012 21:16

Av Pia - 29 november 2012 20:56

Aldrig mer fet är ett program på TV3 om grymt duktiga människor som har stor övervikt och under ett år går ner en massa. Dagens program var det en tjej som gick ner 68 kg på ett år. Helt otroligt.


Själv sitter jag och äter pepparkakor och funderar på varför jag inte klarar gå ner tio kg. Pepparkakorna kanske är svaret. Men denna vecka har jag rört på mig mera och känner att jag har mer energi. så jag tror mitt hopp ligger i att jag börjar träna mera så kommer det att hända mera. Jag är nöjd med denna vecka men nästa vecka ska jag göra lite till och så ska jag försöka öka lite i taget så kommer det gå vägen. Positivtänkande hjälper nog oxå eller vad tror ni?


På tal om energi så har jag hängt en tvätt, snart två. Satt på diskmaskinen, nattat barnen samt pärlat och virkat två granar. kommer bilder snart och då är det tre granar jag virkade en i går oxå. efter jag har hängt tvätten ska jag nog sticka några varv på den tredje handledsvärmaren.


Ha en trevlig kväll och sov gott



Av Pia - 28 november 2012 08:31

Halvvägs till fritis upptäcker jag att Joakim inte hade tagir sin ryggsäck som jag så åt honom. SÅ det var bara att vända och hämta den. När vi kom till Fritid så hade de satt upp lappar om kvart samtal skulle då ta upp min  iPhone och kolla kalendern men vad upptäcker jag jo glömt telefon-fan hemma så hem igen för att hämta den. Allt detta spring gjorde att jag missade mina vanliga tåg som jag brukar ta. Vädret gjorde ju inte saken bättre heller.


HOppas att dagen blir bättre.

Av Pia - 27 november 2012 20:40

I dag har jag och Jessica varit duktiga. vi tog en promenad i regnet. Vad härligt det känner efteråt nu när man sitter framför tv med en kopp te.  Fortsätter jag så här så kommer vikten att gå ner så go Pia du klarar det. Man måste peppa sig själv i bland för att fortsätta med det som är bra för en.   


I går sickade jag klart min andra handledsvärmare. Problemet är att jag inte har ett par ännu för jag lyckades göra fel på den första och så följde jag beskrivningen slavisk på den andra. Så nu har jag börjat med den tredje och försöker göra samma fel som den första så jag får ett par.


Snart börjar mitt favorit program "mannen som talar med hundar" Så ha en trevlig kväll.


  

Av Pia - 27 november 2012 16:24

Ville bara säga att det är tråkigt att åka pendel när boken tar slut tre stationer innan man är hemma.

Av Pia - 26 november 2012 20:42

Idag har jag tagit rekord i steg 21 505 stycken.

Av Pia - 25 november 2012 09:52

Nyss hemkommen från en promenad med mina underbara barn. Nu tjafsar de om att vem som ska leka med Davids nya flygplan. Stackars David, Joakim vill leka med alla Davids nya leksaker och David är så snäll så ha låter honom leka med dem, men kommer efter ett tag till mig och säger att han inte får leka med sina nya saker. Det är inte lätt att vara en snäll lillebror.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards