acasadipia

Alla inlägg under november 2013

Av Pia - 28 november 2013 15:54

Sovrummet klart bara tre till.

Av Pia - 28 november 2013 11:08

Halsduken till Joakim

Några dela kvar innan älgen är klar!

Av Pia - 28 november 2013 09:26

Ojojoj vad tiden går. nu är det snart advent. JAg har haft mina skyddlappar på mot dammiga hyllor men nu när man ska ta fran ljusstakarna så har skyddslapparna ramlat av och jag ser hur dammigt det är. Men jag har en plan. Det är torsdag i dag och med i dag och söndag så har jag fyra dagar på mig. Bor ju i tre rum och kök så fyra rum, ett rum per dag att damma och fixa. Måste ju börja aktivera mig nu. Är helsjukskriven till den 3 december, då jag ska träffa läkaren, Känner mig redo att börja jobba lite smått. Beror på vad läkaren säger men hoppas på 25 procent till en början för att sakta men säkert öka. Ni får hålla tummarna att det funkar. Trött är jag forfarande men inte lika utmattad och är som sagt lite mer alert så det är dags att få in lite rutiner igen.


Har stickat lite på stickring igen. bild kommer senare. en halsduk till Joakim. Han bad mig göra den och vi hittade garn som han gillade i mina föråd. hoppas han gillar den. Älgar är på gång igen. Att jag vågar skriva det här är att jag vet att praktikanterna på jobbet inte läser detta. Det har blivit en liten tradition att jag virkar en älg till våra praktikanter i deras favo färger. Jag fråga vilka deras tre favorit färger är de första veckorna de kommer. De har praktik hos oss i 6 månader. sedan går de och undrar hela tiden varför jag undrade om deras färger. men jag bara ler till dem och säger det får ni reda på när ni slutar. och när vi firar av dem så får de en älg och de blir så glada.


Jag har bilderna i mobilen och nu stiier jag och skriver på dator så jag sätter in lite bilder när jag har stängt av dator.


I tisdags var på på jobbet och hälsade på. Har haft positiva energiflöden i mig sedan dess. kanske berode det även på att mamma och rasmus var här i tisdag och vi hade en mysig kväll. Man fick ju även den bästa start på morgonen, en jätte glad Labbe. Rasmus var så glad att han inte visste vad han skulle göra. Han viftade inte bara på svansen utan hela han viftade.


I går bakade jag ut några surdegsfrallor. om jag hade haft större frys hade jag passat på att baka nu när jag är hemma men frysen är för liten och måste ju få plats med mat oxå. Nu ska jag ta lite te och fralla.


Kram på er

Av Pia - 22 november 2013 13:02

Jag överlevde kalaset i söndags. Alla barn som kom var så artiga och gjorde som jag sa och som stöd hade jag min vän Jessica hos mig.


I Onsdags så fyllde min lilla kille fem år. Han är inte liten längre. Joakim fick ledigit från skolan och David från dagis så vi drog till Vasa-museet. Båda var jätte glada och gick om kring och frågade saker om skeppet och speciellt kanonerna. Vi fisk lov att läsa på skyltarna för att lära sig ordenligt. men Joakim visste det mesta redan. Han har en DVD-film hemma om Vasa. Han är lika fäst vid vasa som David vid transformers. Efter musset gick vi till BR för att hämta DAvids present. om man är medlem på BR så får man en present när man fyller år. Man får väljamellan olika saker. David valde målabok med pennor till. Tror faktiskt han valde samma sak förra året oxå. Han bara älskar att rita. På kvällen kom Pappa peter och åt middag och lämnade paket en transformesrs-film. så senare vid läggdax gick jag och joakim och läste Harry Potter och David tittade på transformers.


PÅ torsdagen var jag helt slut. kom i vägmed barnen sedan var det bara hem och sova. Sov typ hela dagen. jag kände mig helt utmattad. och det var väl onsdagens äventyr som hade gjort mig så trött. tydligen så vek jag lite tvätt. kom faktiskt inte i håg att jag hade gjort det. Men de låg vikta på soffan. konstigt.


I dag är det bättre har diskat allt och tvättat en tvätt som väntar på att bli hängd. har även ätit lunch. så i dag ska jag väl hålla mig vaken lite mera i allafall. ikväll ska mi ha fruktsallad som fredagsmys i stället för godis eller chips. ska försöka minska godiset tycker att det ökar hela tiden. så i morgon lördag så blir det ingen lösgodis utan varsin liten påse. på tal om i morgon så kommer mormor, morfar och rasmus. David har planerat att titta på transformers med morfar. själv vet jag inte riktig mer än att jag ska ta lungt och få hjälp av mamma med maten samt trevligt sällskap.


Ha det bra!

Av Pia - 17 november 2013 09:56

Igår röjde jag och damsugade. Tog hela dagen. Men nu behöver barnen inte leka med damråttorna i allafall. Eftersom jag städade i går så fick det bli bullbak i dag. Och medans degen håller på att jäsa så tog jag mig ett spa- dusch. Inpackning av håret, bodyscrub på kroppen och facescrub i ansiktet. Nu kommer jag iallafall lukta gått på kalaset.

Ligger nu och vila innan utbaket. Hoppas jag klarar detta nu. Är så himmla trött. Men i dag biter jag ihop så lill killen får sitt kalas. Om jag hade mått bättre så hade jag gjort en piratfest men det får bli ett annat år.

Av Pia - 15 november 2013 17:46

Nu har kag bakat kakorna inte vackra men goda.

Och när jag ändå håll på så blev det fredagsmys med äppelpaj.

Av Pia - 15 november 2013 15:40

Jag är lyckad lottat när det gäller kollegor. Jag var till jobbet och fikade lite med dessa underbara kollegor. Nu tänker ni, nu spär hon väl på allt. Nä de är de bästa kolleger man kan ha, speciellt när jag mår dom jag gör. Så även fast det vat väldigt tröttsamt att åka pendel till stan och vara social och sedan hem igen så var det värt det. Mår lite bättre.

Så bra så jag gjorde färdigt Joakims mössa med tofs och allt. Har även börjat med Davids

Min fina tvättmaskin

Nu ska jag gå och baka jordgubbegrottor till Davids kalas på söndag. Lite nervös att jag ska orka. Men ska bita i hop och slappna av efter istället.

Av Pia - 14 november 2013 10:46

Nu är första maskinen körd och hängd den andra är på gång. Vad underbart det är att ha tvättmaskin.

Nu har är jag trött ocj måste vila. Ska åka och fika på jobbet i eftermiddag.

Hörs!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards