acasadipia

Alla inlägg under januari 2020

Av Pia - 31 januari 2020 07:12

Min andra dag på jobbet denna vecka. Känns som jag har jobbat hela veckan
Konstigt. Min hjärna är så fokuserad på värken och der gör den trött. Så egentligen är det väl inte så konstigt. Skulle ju inte skriva om värken. Men tyvärr så är den min ofrivillig partner i livet. Kommer leva med mer eller mindre värk hela livet. Måste bli den som bestämmer. Värken får inte bestämma mitt liv, humör, vad jag kan och inte kan göra. Utan det är jag som ska göra det. Om ni undra så håller jag på med peptalking.

Nä nu om något roligare. Mina fina underlater. De är väldig trötta så här på morgonen. Så trötta så de inte blir rädda.

Jag har även fått glädjen att virka igen. Så glad för det. Jag virkar och repar och är lika glad för det. Har ett projekt på jobbet och ett hemma. Har börjat titta på tv igen. Har haft en längre period då jag har suttit framför tvn men inte kunnat koncentrera mig på vad som sänds. Nu gör jag det.

Ihelgen blir det en massa bujo. Ny månad nytt tema. Februari blir Harry Potter tema. Har förberett mig med att skriva ut en massa och ska använda min ljusplatta och fuskrita mina trackers och annat.

Ha en skön helg.

Av Pia - 30 januari 2020 07:06

Jag lät värken ta över men samtidigt inte. Jag lyssnade på kropoen och var hemma tre dagar och det gjorde att vörken inte tog över själen. Eller jag lyckades hålla depression borta. Känner mig stark inuti även fast det pågår en hög värk i kroppen. Känner mig stolt över mig själv. Börjar lära mig hur långt jag kan pressa kroppen utan att deppa ihop. Har inte ens varit låg. Irriterad har jag varit för värken hindrar mig att göra det jag vill.

I fredags tog jag hem min duk jag håller på att virka. Tänkte att i lugn och ro i hemma miljö skulle jag virka rätt och komma framåt. Nä så blev det inte tror faktiskt att jag är på samma ställe som jag var i fredags. Det är fan att man inte kan virka rätt. Det är kul ändå.

Har ni samma problem som jag med dessa adapter som man köper till sina USB laddare försvinner. Nu hittar jag inte någon. Vet att barnen lånar dem och lämnar inte tillbaka dem. Men när jag frågar så har de bara sina egna. Misstänker att de råkar ta med sig dem till sin pappa och glömmer att ta med dem hem till mig. Eller så ja jag vet inte de små djävlarna har väl fårt ben och sprungit och gömt sig.

Igår började jag första rensningen. Badlakan. Tog mamma som hjälp trodde jag hade många slitna som kunde kasseras men visade sig att det inte fanns någon. Men har i allafall börjat rensningen i linneskåpet. Har mycket att rensa inför flytten.

Nä nu är det dax att dricka min frukost. I dag är det låkaloridag.

Ha en bra dag. Det ska jag ha.

Av Pia - 28 januari 2020 09:19

Ja ibland kan jag inte hålla undan den. Den tar över. Värken alltså. Detta upp och ner i temperaturen och ökad luftfuktighet gör att kroppen strejkar. Det gick inte att inte vara sjuk i januari. Var hemma igår. Sov typ hela dagen. Hade en jävla huvudvärk. Fick be mamma att komma och laga middagen. Lite bättre idag. Ingen huvudvärk och mindre värk. Kommer nog iväg till jobbet i morgon. Även fast jag sov så mycket i går så blir jag rastlös på att vara hemma. Vill iväg och jobba och sedan vara hemma. Är det pliktkänsla som gör det. Eller vad kan det vara. Nä jag tror det har med min socialabit att göra. Vill liksom att det händer saker omkring mig och att jag får prata med folk. Även de mest konstiga människor som ringer och fråga det mest konstigaste sakerna. Jag får prata, jag får bli glad, irriterad, förvånad, arg ja de mesta känslorna. Men främst så slipper jag tankarna att vandra om jag är på jobbet. Så många negativa funderingar om mig själv och min framtid kommer upp när jag är hemma och har ont.

Det är ju en massa positiva saker som har hänt och kommer att hända den närmsta framtiden så jag behöver inte ha negativa tankar. Men ensamhet och värk väcker dem. Framförallt så känner jag mig så himla ful när jag har värk. Jag vet att jag ser helt ok ut. Men jag blir liksom äklad över min kropp när jag har värk. Ser alla skavanker. Blir irriterad att det tar så lång tid att gå ner i vikt. Blir irriterad att jag inte kan gå och styrketräna. Och allt pga av värk.

Så för att ta mig i kragen så efter jag har skrivit det här, tar jag mig ur sängen. Jag klär på mig och går ut på en promenad. Det får mig nog att må bättre. Kan ju kanske baka lite bröd oxå i eftermiddag. Vi får se vad jag orkar. Hoppas i allafall att jag kommer till jobbet i morgon.

Ha det!

Av Pia - 23 januari 2020 06:58

Jag var så sugen på att virka mina mormorsrutor men hittar inte min bok som jag har mönstret på denna speciella ruta i. Börja undra ifall den av misstag har rensat ut. Blir så ledsen i så fall. Boken verkar vara slutsåld överallt oxå. Få försöka leta ännu mera ikväll. Har kanske lagt den på något bra ställe som jag inte hittar just nu. Irriterande är det. Denna bok är det.

Annars tog jag det lungt i går kväll. Det var länge sedan jag satt framför tv och virkade. Så mycket virkande blev der ju inte och inte så mycket sitta stilla framför tv heller för den försvunna boken skull. Men jag hade tvn på.

Ha det gott och håll tummarna att jag hittar boken ikväll.

Av Pia - 22 januari 2020 06:57

Nu är det bara att packa ner alla saker. Kontraktet på lägenheten är påskrivet och nu väntar bara att köparna blir godkända i föreningen. Har typ alla känslor man kan ha. Överlycklig, glad, bekymrad, ledsen, rädd. Men mest av allt är jag glad. En epok i mitt liv är över. Jag kommer att ha bott i lägenheten i sju år och en månad. Vad mycket glädje det har varit och vad mycket sorg och ilska det har varit. Men livet är ju upp och ner. Jag har älskat denna lägenhet. Aldrig känt som det var fel att flytta dit. Hoppas jag kommer att ha samma känsla dör huset. Kände på samma sätt som jag kände när jag klev in genom dörren i lägenheten som huset. Så det borde vara ett gott tecken.

Äntligen kan jag sluta nynna på "somliga går i trasiga skor, vad beror det på" för nu har jag nya dojjor. Med rosa detaljer.

Ha en skön lilllördag.

Av Pia - 21 januari 2020 06:57

Det är mycket lättare att sälja lägenheter i januari än december. Idag har jag gett mamna fullmakt att skriva på kontraktet för försäljningen av min lägenhet. Så den är såld nu tjoho.

Jag vet att jag inte skulle skriva om min värk. Men idag gör det ont från topp till tå. Förstås inte samtidigt. Utan det vadrar runt. Men tror att det beror på att jag har slappnat av pga efter spänningarna om lägenheten skulle bli såld. Men ont gör det. Påväg till jobbet nu för jag tror det ger sig under dagen.

Måste visa vad finnt jag har lagt mina bestick i bestickslådan

Ibland lyckas man. Men undra hur länge jag håller den ordningen? Denna vecka för sedan kommer barnen hem.

Ha det bra idag!

Av Pia - 20 januari 2020 07:00

Alltså förra veckan. Tre dagar VAB. Lillkillen som inte är så liten men liten ändå, blev febrig med magont och huvudvärk. Själv mådde jag sådär. I torsdags skulle jag ha haft semester men det blev VAB. Varför jag hade semester beror på att mamma och jag skrev kontrakt på huset. Vi är hus ägare nu. Runt den 1 april kommer vi att flytta.

I fredags blev det en extra visning för ett par från Västerås, men de blev intresserade av en annan lägenhet.

Igår hade vi en öppen visning, det kom fem st under visningen. Just som mäklaren hade stoppat ner min nyckelknippa i brevlådan så kom ett par till. Eftersom mäklaren hade en annan visning så ringde hon och frågade om hon kunde visa min lite senare för detta par. Självklart sa jag. Så samanlagt kom det sex stycken och hälften verkar riktigt intresserade. Så håll tummarna nu att de börjar buda så jag få lägenheten såld. Mamma hade oxå visning igår och det kom några där oxå som var riktigt intresserade. Så håll en tumme för det oxå.

Det är så undanplockat så det ekar hemma nu. Det känns som man måste viska och tassa på tå runt så man inte stökar ner.

Ha det gott!

Av Pia - 14 januari 2020 08:58

Har varit hos min terapeut så därför fick jag sovmorgon idag. Märker att jag mental blir starkare och starkare. Undra när man kan börja minska på antidepressiva läkemedeln jag tar. Vill inte göra det för tidigt så jag faller tillbaka men vill inte ta dem om jag inte behöver dem. Får se framåt sommaren så kan jag kanske kontakta läkaren om att dra ner lite.

Har inte så många bitar kvar på pusslet nu. Hoppas på att det blir klart i kväll.

Jag vågar knappt skriva detta men virkningen på duken löper på riktigt bra just nu. Kommer typ tre steg framåt och ett halvt bakåt.

Många saker i mitt liv går åt rätt håll nu. Jag njuter så länge det vara.

Ha det gott!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards