acasadipia

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Ännu en dag!

Av Pia - 24 januari 2012 07:02

I  går kväll fick jag putta det onda och trötta i kroppen åt sidan för att gå ut en sväng med barnen efter middag. Man vet ju inte hur länge snön ligger kvar. Vi gick till grangården och åkte Snowracing eller som killarna säger snorracing. Det fanns ett gupp som de åkte i. Dta gången för David så det tog några turer innan han kom underfund med att kunde svänga. Jag fick dra hans upp ör kullen för den var för tung för honom. Men Joakim har blivit stark så han klarade sig själv. Himmla var stor han har blivit förra året fick jag dra pulkorna upp för backen.


I går blev jag klar med en liten superhjälte (har inte hunnit tagit kort på den kommer senare) som jag ska skicka till en som jag tror skulle behöva en superhjälte för att klara av allt det tuffa nu. Jag tror att alla behöver en super hjälte ibland. Har nu börjat med en halsduk till mamma. Jag gör den på en av mina stickringar. Det är så kul att göra saker och att man verkligen gör klart dem. Jag blir glad av det.


En annan ska jag blir glad av är surdegsbak. Så jag har gjort två fördegar som ska bakas ut i dag. Så i dag blir det sjukgymnast, bak och en jobb. Middagen kommer att intas hos svärmor som fyller år i dag. Har hört ryckten om att det blir pannkakor. Min svärmor är duktig på pannkakor så det ska bli himmla gott.


Ta hand om er

Kram Pia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Måndag 13 maj 13:05

Första gången på många veckor åker jag in till kontoret. Börjar kl 14.00. Gick 30 minuter innan tåget gick 12.53. Den ska vara i city 13.30 och då har jag 30 minuter på mig till jobbet. Hoppas jag hinner. Fick sätta mig och vila två gånger till pende...

Av Pia - Måndag 6 maj 10:26

Nu har jag jobbat mina två timmar. Jag har duschat. Och klockan är lite över tio. Så vad händer nu då? Vad ska jag hitta på idag. Det är mulet, men regnar inte. Trädgårdsarbete? Städa inne? Titta på en serie? Stryka? Pyssla? Baka? Sticka? L...

Av Pia - Torsdag 2 maj 08:43

Sedan i måndags har jag jobbat 25% igen. Det innebär att jag jobbar 2 timmar per dag hemifrån denna vecka och nästa. Måndag den 13 maj går jag upp till 50 % och just den dagen ska jag åka in till kontoret. Änså länge känns det bra. Ingen ångest ingen...

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards