acasadipia

Alla inlägg under februari 2012

Av Pia - 29 februari 2012 20:39

Nu äntligen har jag fått mina skenor. Den väsntra nattskenan får jag på fredag. så i natt så ska min hägra hand ligga i en skena och sova. Jag har på mig dagskenorna nu när jag skriver.känns lite undligt men skönt.

Så här ser dag seknorna ut

   


och nattskenan

 


Av Pia - 28 februari 2012 10:59

I morgon ska jag prova ut mina handleds skenor. Hoppas verkligen de hjälper. De kostar tydligen 200 kr st men om det hjälper så är de värda varje krona. Återkommer mer i morgon om dem.


I går gjorde jag och pojkarna oss fina om fingrana




  

Av Pia - 27 februari 2012 15:43

När jag vaknade i dag så värkte min vänstra tumme eller rättare sagt muskeln under tummen så j...a mycket. Det har släpp en aning nu vi fyra, men jag har svårt att greppa saker men den tur att det är den vänstra.


Peter är hemma med en sjuk David i dag. Det rinner i näsan och han har feber, Vi har bjudit in min kompis med familj på fredag så vi får hoppas att han är pigg tills dess och att inte Joakim sjuknar in tills dess.


SKa snart gå hämta Joakim. Han är verkligen en liten kille. Just nu handlar det mycket om krig och militärer och pirater. Sedan har han kommit på att det finns andra länder än Sverige. Det är roligt med utveckling. David har kommit på att det finns andra ställen än Märsta och Joakim har ökat sin syn på världen med flera länder.



Av Pia - 26 februari 2012 08:45

Här kommer några bilder på gårdagens bak.

Den ena limpan fick en extra knöl. Med lite fantasi så ser der ut som en döskalle i profil           

   


     

 

Hade av en blomgren på min Orkidé så jag satte den i vatten och den verkar trivas eller vad tycker ni?

 

Av Pia - 25 februari 2012 16:22

Joakim och jag har varit på shopping. Jag har äntligen köp mig en dramaten/shoppingvagn och Joakim köpte en pirat pistol. Sedan så lyxade vi till det med varsin hambugrare på McDonalds. Mumms.

     

Har två degar på jäsning. Det ska bli två Levain-bröd och Levain bräck (typ fraller). jag mår verkligen bra när jag bakar. Så i kväll sätter jag två fördegar till så jag kan göra Grahamnsbröd i morgon.


Så här såg det ut på mitt sängbord en kväll när jag gick och la mig. Det märks att jag har små killar i  hushållet.

 

Av Pia - 24 februari 2012 19:47

Det var inget bra på yogan i dag. hade för ont i axlarna och armarna efter att ha haft en ryggsäck på mig. Men avslappningen var skön så lite hjälpte det väl ändå. Men jag börjar bli arg och irriterad på värken nu, vill inte ha ont längre.


Joakim fick stanna kvar en stund hos farmor och farfar eftermiddagen för David ville gå hem medan joakim ville titta på Wild kid först. Så farfar följde med honom hem sedan. Han blir så stolt när han får göra skaer själv. Nu har frågat om farmor och farfar ville åka på kryssning till Finland med honom och det ville de. Lyckan är stor. DAx att natta gokorven nu.


Sedan är det dags att sätt två fördegar för bak i morgon.

Av Pia - 24 februari 2012 13:10

Måste bara ta med detta som en vän till mig har skrivit.


"Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta, att alltid kunna. Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller vilja mest. Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas. Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av det, att falla till botten, slå sig hårt och komma igen. Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast. Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit."

Av Pia - 24 februari 2012 12:54

Har varit på äventyr inne i Stockholm. Lagat en tand och sedan träffat några av mina kollegor på jobbet. Längtar faktiskt dit. Passade på att gå på bokrea oxå. två böcker till mig och en varsin bok till barnen. Fanns massor jag skulle vilja ha så två böcker till mig var bra. Men efter detta äventyr kan jag konstatera att jag inte kan ha ryggsäck för då börjar axlarna värka och jag kan inte ha en väska som jag bär i handen. Så jag får ta och skaffa en dra-maten eller shoppingvagn som det oxå heter. Det får väl vara tantigt men jag måste ju frakta med saker till och från ställen. Men jag är ju snart 40 så det kanske min rätt att vara lite tantig. Jag få hitta en snygg en med stora hjul.


Tittade just på "Mannen som pratar med hundar" en damsom var med hon var tydligen galen i rosa. Allt var rosa  i hennes hem även hunden. FY FY. Färga hundar är ett steg värre än att sätta på dem kläder tycker jag. Tycker inte om kläder på hundar heller. Bara kanske när det är kallt ute och  hunden behöver extra skydd, men klä ut hunde nsom en docka är inte något jag tycker om.


Snart är det dax för yogan. Det ska bli skönt. Sedan hämta baren och i kväll ska vi till svärföräldrana på middag.


Ha det!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards