acasadipia

Alla inlägg under december 2022

Av Pia - 4 december 2022 11:33

Lite mer än en vecka. Har lyckas var förkyld och så har vi byt ut våra fönster så vi har haft svinkallt inne. Dessa två har ju triggat fibron. Så det känns som jag bara försökt överleva. Så inga promenader, ingen träning, slarvat med maten.

Började om idag med promenad. En lång en. Kom förbi kanonkullens nya lekplats med ett fint utegym. Där kan jag nog träna i vår.

Nu ser jag att korten är suddiga undra om jag har för bråttom när jag tar kort. Får skärpa mig med det.

Alla fönster förutom i badrummet och lilla toan är insatta. Nu ska de göra finliret runt fönstren både på utsidan och insidan. Så det är rörigt här. Min hjärna går på högvarv. Vill ju ha fint till jul. Men vi ordar nog det. Undrar bara hur jag ska orka. Hittar väl på någon lösning på det.

Ska ju hinna med promenader och träning oxå.

Ok Pia ta ett djupt andetag och tänk inte på det nu. En dag i taget. Och en sak i taget. Så går det.

En helt annan sak min yngsta son gillar verkligen bra musik. Han lyssnar på samma som mig. Jag lovar att jag inte medvetet har påverkat honom. Han har fått hittat dem själv. Men jag har inget emot att han spelar högt. Men måste lära honom ta hänsyn till de andra i hemmet som inte har samma musiksmak.

Jag kämpar på med mitt så får ni kämpa på med ert.

Kram och ha en trevlig andra advent

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards