acasadipia

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Pia - 8 januari 2012 20:07

Jaha sista dagen innan vardagen börjar igen. Jag som hade börjat njuta av sovmorgon ska nu upp vid fem på morronen. Undra i fall jag kommer upp så jag hinner sminka mig i morgon. Tror inte det men hoppas. För när man har smink på sig känner man sig på något konstigt sätt mycket fräschare och snyggare, Det behöver jag verkligen känna nu. För jag känner mig fet ocg ful just nu. Synd att man inte kan känna sig smalare när man sminkar sig. I morgon ska jag gå och väga mig hos friskvårdskonsulten på jobbet. Det var väl dumt att välja första dagen tillbaka på jobbet efter jul men vad fan om jag tur så kanske jag inte har gått upp i allafall.


Jag tror jag har glömt nämna vilken bok jag läser nu. det är en deckare av Viveca Sten "I natt är du död". De 75 första sidorna har varit bra så jag hoppas på att resten blir bra. Den kanske är så bra så jag inte somnar på pendeltåget i morgon bitti. Vi får se.


I går cyklade jag 30 minuter. I morse när jag låg i Davids säng och försökte vakna ordentligt medans mina underbara barn lekte, så hade jag en i de att jag skulle cykla när P hade gott upp och sedan igen när barnen tittade på barnprogramen. Men det blev inget. När P gick upp gick jag och la mig och kännde att här kan jag ligga hela dagen, Tog mig upp efter en och en halv timme och började med lite hjälp av David och ställa alla julsaker på matbordet i vardagsrummet. när det var gjort var jag helt slut, så då passade det sig väldigt bra att det var lunchdags och efter det så var det dags för David och sova, då kunde jag ju med gott samvete sätta mig med Joakim i vardagsrummet och brodera lite. GJorde inte så mycket mera men har fått upp jullådorna och packat ner granen med tillbehörigheter.  P har tagit ner några ljusstakar och jag några. Så nu är det bara att får ner sakerna i lådorna och få ner gardinerna och sedan få ner lådorna till förådet kvar. Men det är ju några dagar kvar till tjugondaknut så det ska nog vara fixat tills dess. I vecka ska jag få in minst två pass 30-minuters cykelturer och hoppas att jag ska få in någon promenad.


Snart är jag halvvägs i broderiet. Joakim är lite farsinerad och se hur en figur kommer fram medans jag broderar. Vem vet snart kanske han vill sy lite själv. När han vill det ska jag lära honom. David undrar mer när jag blir färdig så han kan få sin hund. Jag har lovat att virka en när jag har kommit halvvägs med broderiet. Så snart ska han få sin hund min lilla gullunge.


Nä det är nog bäst att jag slutar så jag kan forsätta att sy så David får sin hund.


Sov gott!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards