acasadipia

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Pia - 23 januari 2012 07:04

Idag kunde jag dra barnen i deras tvåmanspulka till dagis. Äntligen har det kommit snö. Nu kommer barnen få roligt på dagen. nu ahr det kommit lagom mycket snö, så jag tycket att det kan vara så här ett tag sedan kan det smälta bort och bli vår eller vad tycker ni?


I helgen har jag varit produktiv med virkningen. Det gick så fort att göra figurer så det blev en hund klar, en pirat och så har jag virkat alla delarna till en superhjälte.

   

Så såg hunden ut innan     En pirat och hund

jag sydde ihop den            till David

Det var värre med motionen. ingen cykling somman kan räkna med. Mamma hade satt ut deras cykel på dras inglasadebalkong. Försökte cykla lite där ute men det var för kallt burrr. Några promenader med barn och speciellt vovve blev det i allafall. Tyvärr så blev det en ehl del godis, inte bra men himmla gott. Ny vecka med nya tag.


Vi var i Eskilstuna och firade mamma på hennes 65-årsdag. Lite tidigare var vi hon fyller år på torsdag. Hon fick av oss en hel massa tulpaner 65st. Nu när vi kommer till henne så kan vi få hemgjord laktosfri glass oxå.Så fick hon en fin tillklippningssax som jag är lite avensjuk på. Det ska bli gott. Rasmus kompis Cesar kom med sina ägar och firade oxå. Cesar är en fyra årig brun labbe. Man märker då att Rasmus är sju år även fast han är en pigg sju åring.

         


I går var Joakim och jag på simskola. Det blev verkligen bara simning. Joakim försökte lite att det kunde ju varalite roligt om man lekte oxå. Men det blev bara simmning. Han tyckte det var helt ok änndå. Vi gick på simlekis förragången så han trodde det skulle vara lika som då.


Har mata surdeg nu på morgonen.


Jag frågade för ett par dagar sedan vade ni trodde detta skulle bli. Ingen svarade.

 

Men det här blev det!

 


Ha en trevlig dag.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards