acasadipia

Alla inlägg under juni 2023

Av Pia - 24 juni 2023 17:11

Har en veckas semester. Sedan jobbar jag fyra veckor 50 % på schema. Sedan fyra veckor semester. Sedan jobbar jag typ en vecka innan jag går upp på 75%.
Jag känner mig redo.

Sweden Rock äventyret var underbart. Visst jag hade underbara människor som tog hand om mat och planering och jag fick bara hänga med. Äventyret har tagit mig flera steg framåt. Vet att jag orkar mera än jag tror. Så därför känner jag mig redo för september och höjd arbetstid.

Ska vi prata om dessa Sweden Rock. Mötley Crüe var där. Alla säger att de var dåliga och inte levererade. Jag säger de är inte som de var när de var på topp och det finns fortfarande en massa brudar på sen och en trummis som fortfarande vill att tjejerna vissar tuttarna. Och det värst det fanns tjejer som gjorde det. Har aldrig tyckt att sångaren har haft en underbar sångröst. Den har varit speciell. Den var bättre än när jag såg dem 2015. Så som ett gammalt fan till bandet så älskar jag fortfarande musiken och var helnöjd med dem även fast de inte var de bästa på festivalen.
Def Leppart de är i typ samma ålder som Mötley Crüe och jag tror det inte har festat lika hårt eller så har de tränat under pandemi för de var bra.
Europe vad ska man säga. De är helt i egen klass. De blandar nya och gamla låtar så och de har en sådan spelglädje på sen. Har sett dem många gånger har aldrig blivit besviken.
Iron Madien musikalisk kanon. Men typ bara nya låtar. Kände igen typ två under två timmars spelning. Jag har lyssnat på deras två senaste skivor men de fastnar liksom inte. Men jag har aldrig varit någon stor Madien-fan.
Det var de stora banden vi såg på ett gäng mindre band som var kanon bra. Vi missade säkert flera band oxå. Vi var inte på festivalområdet hela dagarna utan vi var en sväng typ mitt på dagen och sedan på kvällen. Där i mellan vilade vi oss och åt. Men det blev många timmar ändå. Många steg oxå. Över 10000 steg per dag. Jag är iallafall hel nöjd med mitt äventyr.

Midsommar har jag firat själv. Självvalt. Hade några förslag på umgänge men valde mitt eget istället. Hade en underbar frukttallrik till lunch. Åt rökt makrill med potatis, grönsaker och en god kallsås till. Unade mig lite rosévin oxå.

Så har jag duttat pärlor. Blev klar med en. Tyvärr fattades de några som jag har bett att få från företaget som jag köpt bilden av.

Virkat lite. Och till allt detta har jag lyssnat på bok. Börjat på en serie av Buthler & Öhrlund. Första boken heter En nästan vanlig man, och den andra som jag lyssnar pånu heter Grannen. Rekommenderar dem. Man blir liksom fast och vill höra mera.

Tyvärr är det för varmt för att träna. Lider ganska mycket av värmen. Men jag tar tag om det sen. Har börjar med 5/2-metoden och har gått ner 1 kg på två veckor så jag är på gång.

Ha det bra nu ska jag fortsätta att lyssna på boken

Av Pia - 5 juni 2023 14:58

Snart börjar mitt äventyr till Sweden Rock. Ska snart ta mig till pendeln som tar mig till Stockholm city. Några steg vidare så hoppar jag på ett tåg mot Eskilstuna där jag ska sova hos bästa Pia och hennes Anders. Imorgon bitti åker vi ner till Bleckinge. Och på onsdag börjar festivalen. Är så redo jag kan bli. Hade väl önskat att jag hade haft mer energi i kroppen. Har gjort en massa saker för att komma i väg.

Gått igenom med husvakten om hur man tar hand om fåglar, vattnar odlingar osv.

Alltså om två dagar får jag se Mötley Crüe. Wow.

Ha en skön vecka ni oxå.

Av Pia - 3 juni 2023 12:02

Idag skulle du har fyllt 51 år. Men du bestämde att avsluta livet för 8 år sedan.

Man kan ju fantisera om hur livet hade varit om du levt. Men det är för smärtsamt.

Grattis var du än är du finns i mitt hjärta för evigt.

Saknar dig så mycket Fredrik

Av Pia - 2 juni 2023 08:43

Ett ordspråk: man har inte roligar än man görs sig. Eller något liknande.

Som ni vet så operade jag bort brösten i början av förra året. Har förlikat mig med det men Pia-humor. Som några veckor efter operationen då jag vågade kolla på såren/ärren brukade jag skämta genom att titta ner i under tröjan och sedan titta bestört upp och utbrista någon har kidnappat mina bröst. Mina söner och mamma skrattade de första gångerna. Men det var ett sätt att acceptera att de var borta och av dramisera det. Sen när jag började jobba började jag säga: förut tog jag av bh:n när jag kom hem från jobbet nu tar jag även av mig tuttarna.
I morse hittade jag inte tuttarna först. Det visade sig att jag hade tagit av dem i soffan i vardagsrummet och lagt dem lite snyggt på armstödet. Första gången jag gjorde det brukar alltid ta av dem i sovrummet. Så i morse fick jag leta lite efter dem och började fnissa för mig själv. Det är inte alla som går och letar efter sina bröst på morgon.

Det var mitt roliga i dag. Eller första roliga. Dagen är lång.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards