acasadipia

Alla inlägg under februari 2015

Av Pia - 27 februari 2015 08:50

Tjoho! Klarade mig igenom en vecka till. Helt otroligt om man tänker på att kroppen har varit emot mig hela veckan. Den har inte samarbetat med mig. Energi nivån har varit och är fortfarande på noll. Men jag har haft mamma och Rasmus här halva veckan och min underbara barn ger mig så mycket kärlek och ömhet så jag känner att jag har något att kämpa för. Blir faktiskt lite tårögd när jag tänker på dem. Skulle vilja göra så mycket mera med dem än jag orkar. Vi ska till biblioteket imorgon och lämna tillbaka böcker vi har lånat. Kanske vi lånar nya. Vi får se. En liten utflykt.

Av Pia - 26 februari 2015 08:59

Såg dessa vårblommor så det måste vara vår nu.

På vägen hem från farmor och farfar blev det kramkalas mellan killarna i allafall från Davids sida. Joakim fick ta emot det.

Det har börjas väva hemma nu. Fick hjälpa till och byta färg imorse. Det är sådan där platta bordsvävar som man har på skolan vi har. Joakim börjar bli färdig och jag vet inte hur man tar ut dem utan att de går sönder. Får googla på nätet om det.

Ha en skön torsdag!

Av Pia - 25 februari 2015 08:50

Det är skönt att ha mamma här. Har igen energi i kroppen. Små ont lite överallt. Hon åker tyvärr hem i morgon. Ibland önskar jag att hon kunde vara här hela tiden och ta hand om med och barnen. Har liksom inte ork just nu. Har kanske ett förkylnings virus i kroppen som tar energi, vem vet det är ju sådan tider nu..

Av Pia - 24 februari 2015 07:46

Idag har arbetstiden flyttas fram en timme. Ska på studiebesök på jobbet helpdesk. Spännande. Barnens sista dag på fritids för denna vecka. Resten av veckan ska de fira sportlov med farmor och farfar.

Igår testade barnen och Rasmus en misslyckad mössa jag har stickat. Kan säga att jag har gjort ett nystan av den nu. Blir inte rädda för David det är bara ansiktsfärg

Av Pia - 23 februari 2015 08:57

Idag börjar barnens sportlov, tur att inte jag har det för jag känner mig inte speciellt sportig.

Bakade surdegsfrallorna igår mums ? .

Mamma och jag var och tittade på en två i ett grannhus. En jättefin och så kunde jag passa på att titta in balkongen för den var färdig i denna lägenhet. Ojojoj vad jag längtar efter min.

Det har varit en trevlig helg med mamma men känslomässigt har den varit omtumlande. Har gjort jobbiga saker som jag känslomässigt inte vill men förståndet vill.

I lördags var vi över till Peter på fika och fick tårta. Men anledningen till att vi var där var att jag och Joakim skulle köra bilbana och det gjorde vi. Joakim tröttnade först.

Av Pia - 20 februari 2015 08:51

I går kväll kom mamma och Rasmus. Så jag fick en liten morgon slick att Rasmus på armen. Man blir glad för mindre. Han har legat och snarkat så fridfullt på fårskinet. För att han ska få extra mjuk så har jag lagt en barsängsmadrass under skinnet. Han var så glad i morse så det var inte bara svansen som viftade utan hela han.

Det är lite synd om Mamma och Rasmus för de har stängt av vattnet i några timmar idag. Själv är jag på jobbet och drabbas inte av det.

Ha en skön Fredag!

Av Pia - 19 februari 2015 08:54

Inatt sov jag inte mycket. När jag sov så drömde jag om en katt på 10/11 år som jag skulle vakta, som sedan inte ville åka hem utan ville stanna kvar hos mig och killarna. Undra hur man tolkar den drömmen den var så verklig.

Av Pia - 18 februari 2015 08:59

Redan onsdag! Var tar dagarna vägen?

Igår var jag QMA-TEST som innebär att man håller en liten stav i handen i en minut. Den sänder en liten elektrisk signal genom kroppen. När det är klart kan den läsa av hur man mår. Alltså de kan se vilka vitamin och mineral brister man har. Intressant. Alla vitaminer och mineraler som gör att man tappar energi var lågt på mig. Jag hade lite vatten i kroppen oxå. Om jag fortsätter med en behandling tror jag inte för det kostar ju en hel del. Men jag ska dricka mer vatten och skaffa mig B12-vitaminer som var riktigt lågt. Annars fortsätter jag med mina chiafrön och utökar mina promenader. Så kommer jag nog må bättre. Om jag hade haft en annan ekonomi hade jag hoppat på det och testat fall det hade gjort att mår bättre.

Igårkväll fick jag ovanlig mycket energi. Jag varvade vardagssysslor med stickning. Så jag fick halva disken diskad. Vek en tvätt satte på en ny och hängde den. Blev riktigt imponerad av mig själv. Eftersom jag inte har någon diskmaskin så kallade jag mig själv för diskmaskin. Sms:adekvat med mamma och sa att nu har diskmaskinen lagt disken i blöt. Och skojade om att diskmaskinen gick i gång när vattenkokaren gick gång. Låter jättetråkigt när jag skriver så här, men det fick mig att diska lite. Man gör inte det roligare än vad man gör det. Eller något sånt.

Känner mig ganska pigg och uppåt i dag så det kanske blir fint på diskbänken idag. Och ännu en tvätt vikt och ännu en tvätt tvättad och hängd. Man vet aldrig.

Ska iallafall förbi Slöjd-detaljer och köpa halkskydd som jag ska sätta på barnens myssockar så de inte halkar omkring.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards