acasadipia

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Pia - 2 januari 2012 10:33

Var väldig seg i går. Det blev inte så mycket alkohol, men eftersom jag inte tål speciellt mycket så känns det i allafall. Att vara upp till efter klockan ett gjorde sitt till oxå. Joakim var faktiskt uppe till tolvslaget så han fick se fyverkerierna. I går sov båda barnen till halv åtta och jag fick ligga till halv nio. Skit skönt alltså. Den här ledigheten har börjat sätta spår på morgon rutinerna eller rättare sagt när barnen vaknar på morgonen. Idag kom Joakim och väckte mig vi halv sju. Nästa vecka kommer kanske bli tufft för dem. Att gå upp tidigt och hålla i gång hela dagen på dagis och sedan hem och forsätta en stund innan lägg dags. Jag ska försöka hålla modet uppe när de trötta barnen gnäller.


De små liven har lekt jätte bra hela morgon, men nu har det tydligen tröttnat på varandra för de skriker och gormar och förstör för varandra, men det vänder ganska snabbt innan jag hann skriva denna mening är de sams i gen. Mina smo gokorvar.


Håller på att brodera så jag har ont i mina fingrar. Man får liksom ett hål i i pekfingret efter nålen som man putar på med den. Har inte hittat något bra att ha på fingret så man slipper ha ont där.


Ska snart gå och leta efter mina gummiband så jag kan träna mina knän. Jag fick för något år sedan bra övningar som stärker muskelaturen runt knäna. Just nu värker det i knäna varje gång jag går i trappor och böjer mig ner, så jag tänkte att försöka med de övningar och se i fall de hjälper annars får jag väl söka hjälp. Gummibanden är jätte bra att träna armarna oxå. Så om man är i härdig så kanske man kan få bort gäddhänget och få fina armar. Jag fick med mig Joakim på en liten promenad i går. Vi gick och tittade på alla fyverkerirester som lång lite överrallt och så kikade vi ner i tidningsuppsammlaren som hade brunnit under nyårsnatten. Joakim gick sedan och pratade att alla snorungar borde få smisk och få något godis innan de blev snälla igen och plockade upp efter sig och inte tände på tidningar och så. Han har så rätt de som har skräpat ner borde gå och plocka upp det så vi som har barn och djur kan gå utan att oroa oss att barnet/djuret leker med resterna var raketerna och glasflaskor m.m


Hade tänkt att vi skulle gå ut och leka på gården i dag men fy vilket tråkigt väder. Vi ställde oss alla tre på balkongen och bestämde att vi går inte ut. Vi hoppas att det blir bättre värder i morgon. Alltså det är januari och det bara regnar. När vi stod på balkongen låtsade vi att det var osynlig snö ute, David sa då att han inte såg det. så vi gick in. Nu bygger de med lego och bubblar om allt möjligt med varandra, men de sammarbete så det är riktigt trevligt. Ska göra plättar åt dem till lunch idag.


God forsättning!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards