acasadipia

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Pia - 15 januari 2012 20:53

Har bakat Surdegsfrallor och grahamsbröd på surdeg (förstås). Jag känner en så glädje att få baka speciellt med surdeg. Det är häftigt att se deg kan jäsa så utan att man har tillsatt jäst. Det ända som är tråkigt är disken som blir efter. Men diskar man på engång så har man den där glädje känslan kvar i kroppen. Jag ska engentligen inte äta något efter middagen men i dag så tog jag en kopp te och ny bakad fralla. Mums vad gott det var. Tyvärr slank det ner några pepparkakor oxå. 

 


Men jag har tagit mig en cykeltur i dag. Det blir 30 minuter. Så jag tror de där pepparkakorna försvann snabbt. Iveckan ska jag försöka ta mig åtminstånde en gång till gymmet och styrketräna och denna vecka är målet tre cykelturer. Veckan som gått hade jag som mål att cykla två gånger med dagens tur så lyckades jag med det. Hade även tänkt ta en promenad men halkan hindrade mig.


Nu tänker jag börja virka Davids hund. Han vill att den ska vara lika svart och ha bruna ögon som mormor och morfars Rasmus. Eftersom han har varit så duktig och vänta på sin hund så lovade jag honom att jag ska virka en sjörövare oxå. Efter den så ska jag brodera färdig duken jag håller på med.


Idag har min stor son varit så duktig. När jag var och handlade så städade han sitt rum helt själv. Jag gav honom en femkrona för han hade varit så duktig. Han blev så glad för den så han sprang och la den i sin sparbössa. Man får vara glad så länge de nöjer sig med en lite slant. Snart kommer de villja ha mycket större slantar.


Ha det!



Av Pia - 15 januari 2012 10:05

Idag fick hela familjen sovmorgon. Vi gick inte upp förrän tjugo i nio. Det är verkligen rekord. Brukar alltid vara upp senas kl 6.00 Vi var bota hos vänner i går och barnen var upp sent så det är förklarningen.


I dag Är det surdegsbak som gäller och slappa där i mellan. Ska nog vara duktig och cykla en sväng oxå.

Ha en bra söndag allihopa!


Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards