acasadipia

Alla inlägg under december 2021

Av Pia - 29 december 2021 15:34

Jaha året börjar med operation. Den 12 januari sker det. Tuttarna veck. Inga nya just ny. Förstora risker pga av min vikt. Och risk för att de inte blir snyggt. Men när jag har gått ner så kan jag nog få. Så låtsas bröst i BH får det bli så länge. Vad jag tycker om det. Ja ni jag kommer att leva och risken att få återfall är inte mer än en kvinna som inte har genen. Så jag ska kämpa på med vikten och träningen så jag kommer ner i vikt och då kan jag kanske få fina bröst igen om jag vill då. Det blir nog bättre för min fibro att göra så här. Så just nu är allt ok.

Kram

Av Pia - 16 december 2021 15:41

Jaha då har jag det jag varit rädd att få. Jag har bröstcancer. I väldigt tidigt stadium. Den största är 7 mm. Men det är där och det kommer att bli operation. Och eftersom jag har genen och hade planerat att operera bort brösten i förebyggande syfte så blir det en sådan operation. Troligen ingen annan behandling. Det var något svar somninte hade kommit ännu. Om den är positiv så bilr det behandling innan annars ingen behandling förutom operation. Jag kanske upprepade mig nu men få förstå det är lite rörigt i huvudet.

KRAM

Av Pia - 14 december 2021 06:50

När det är kallt är det för kallt. Om det är plusgrader på vintern så är det oxå fel. Är det snö så klagar man på den. Och när snön smälter på dagarna och fryser på nätterna så åker man skriskor till pendeln. Och det är ju inte bra. Kan det komma snö så det blir vitt och fint med små vallar. Fem till sex minusgrader. Lite sol. Ok. Och sedan så blir det tio plus och allt smälter snabbt och hoppar över den där slaskiga och isiga tiden innan allt snö är borta. Antingen eller inte mellan läget. Håller ni inte med?

Var försiktiga i halkan och ha en trevlig dag. Bara tio dagar kvar till julafton.

Av Pia - 10 december 2021 07:22

Det värsta med att ha husdjur är att devkan dö. Min lilla Hobbe som blev sjuk i början avvdetta år och jag trobbe han skulle dö då. Överlevde mirakulöst och varit en pigg och glad fågel tills igår. Då han på vid lunch tappade balansen och ramlade. Jag hjälpte honom upp och tvättade honom i rumpan för jag såg att han var smutsig där. Såg då att det som mirakulöst hade kommit tillbaka. Satte in värmelampa som han satt under hela dagen. Men han blev sämre och sämre. Låg och surfade lite innan jag skulle sova på kvällen då han ramlade igen. Försökte hjälpa ho om upp igen men han kunde inte gripa om pinnen. Så jag tog upp honom och hade honom brevid mig i sängen de sista timmarna. Upptäckte då att han inte bajsade. De bajsar ju vad 10-12 minuter när de är friska. En förstoppning är slutet för en liten fågel. Jag kunde inte hjälpa honom bara vara nära. Om jag hade haft mod hade jag kunnat korta hans lidande. Men kunde inte det. Han var en fin och nyfiken liten pippi blev bara två och ett halvt år. Men han kommer att vara saknad.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards