acasadipia

Alla inlägg under maj 2012

Av Pia - 31 maj 2012 07:12

Det blir hemma resten av veckan för min del.  Handlederna värker och armbågarna värker och det är skit tråkigt. VIll ha straka ovärkande armar. så jag kan jobba, handarbeta, göra hushållsarbete och så vidare.


Sätter på mig handledsskydden så jag kan ta in 0ch ut pelagonerna och olivträdet från balkongen så de inte fryser ihjäl på natten. Det är det enda som jag anstränger mig för att klara. Annars försöker jag motionera på motionscykel och i dag så måste jag traska i väg till affären för att köpa värktabletter. Så jag tar en promenad till Coop så jag får lite friskluft oxå samt motion.


Vad tycker ni om den nya layouten jag tycker den är fin men ni som läser kanske tycker det är en jobbig stil att läsa. Komentera gärna.


  

Av Pia - 30 maj 2012 06:29

Var hemma i går för värken handleden och armbågarna var outhärdigt. Hemma i dag oxå det gör ont men inte lika ont. Eftersom jag har ont så ligger handarbetet nere. Men kom på att jag kunde cykla på motionscykel utan att det gjorde mer ont och då samtidigt läsa min bok. Så det blev tre 30-minuter pass i går. Ska försöka med det i dag oxå.


Men som jag nämnde i en tidigare blogg så är jag lite tvärt om just nu. Nu när jag är hemma längtar jag till jobbet och när jag var på jobbet längtade jag hem. Är det våren som gör att man vill så mycket men hinner inte med det så man får de hör tvärtom känslorna.


Nu måste jag villa handlederna om det är bättre i kväll så skriver jag då annars får det bli i morgon.


  

Av Pia - 29 maj 2012 10:58

I går tröttare än tröttas och i dag ondare än ondast. Det är alltså handlederna och armbågarna som värker i dag. Det sticker och domnar i fingrana oxå. Så har det inte gjort på väldigt länge. Jag gjortd inget som skulle ha orsakat detta i går så jag skyller på väderomslaget igen.


Har för ont att skriva mer ses senare.



Av Pia - 28 maj 2012 21:16

Jag är tydligen inne i en period då jag gärna skulle vilja vara hemma. Men jag vet om jag skulle vara hemma skulle jag vilja gå till jobbet. JAg är alltså inne i perioden göra det jag inte får gör typ. Eller så har latheten tagit över mig. För jag har inte lyckas ta mig ut och motionerat i dag. Men måste ge mig beröm ändå, har varit jätte sugen hela kvällen men har bara druckit en kopp te eftermiddagen. Något positivt i alla fall.


Har suttit och brodera och upptäckt att jag har gjort fel så jag måste sprätta en massa. Har lagt ner det för tillfälligt i kväll. Får ta tag i det i morgon.


Himmla vad kallt det har blivit. Håller på att vänjer pelagonerna för utevädret. Så det är en himmla bärande krukor fram och tillbaka. Ut på balkongen på morgon och in igen på kvällen. Men jag gör det bara med de små pelagonerna de stora får vara ute men stå på soffan under tak och nära väggen, så jag tror de klarar det.


I morgon är det en ny dag och jag hoppas att jag är piggare då och tar tag med motionen igen. Jag vågar inte ställa mig på vågen och kolla om jag har gått upp eller ner. Nästa gång jag ska till friskvårdskonsulet på jobbet är den 5 juni och då hoppas jag på att jag chockar henne med att ha gått ner en massa kilo sedan jag var hos henne sist. SÅ nu är det bara att ta sig i kragen och kämpa på så jag kan skaffa mobilen innan midsommar.


Sov gott!!

Av Pia - 28 maj 2012 13:47

Måste bara ta en paus i jobbet och berätta att jag är så himmla trött i dag att ögenlocken nästan faller i hop av sig själv medans jag jobbar. Har hört att ju äldre man blir ju mer känslig blir man av väderomslag. Så jag kanske är så här trött pga väderomslaget. Hoppas jag håller mig vaken tills jag ska gå hem coh hämta barnen.


Gäsp på er!!!  

Av Pia - 27 maj 2012 21:17

Dagen började bra dels sovmorgon utan jag vaknade upp till en jätte fin present från mina barn som min make hade ordnat. En jätte fint Olivträd.

 

Annars har vi tagit lungt i dag. Handlat lite lyckas städa ett rum ställt ut pelagonerna på balkongen. Nu får jag ta in och ut dem så de vänjer sig och att det otäckta järnnätterna tar död på dem. Vi har gjot en liten utflykt och tittat på ungtjurar och vi har sett minte 10 passagerarflygplan landa på Arland. Det var faktiskt riktigt häftigt de kom en efter en med högst en minuts mellan rum. mellan en del var det någ mindre än en minut. Sedan åkte vi hem och åt lite vindruver ute på gården och barnen fick leka en stund ute. Men hittade själv inge bra plats och sitta på så jag smet upp och hängde tvätt och satte på en ny  medans de andra var ute.


Joakim och David har målat sina pappballonger nu. De fick ta måla färg som hade blivit över. Så David valde en ljusgul och Joakim en ljusgrön. Nu ska jag försöka fixa två korgar som ska hänga under så det blir två luftbalonger.

         

Efter barnen hade lagt sig tog jag en tur på Peters cykel. Turen blev ca 45 minuter lång och jag kan säga att benen kändes tunga när jag började men efter så hade jag nog betong i låren. Men man blir nöjd efter så jag sitter och njuter nu med en nöjd kropp och själ.


Ska häga sista tvätten innan jag går och lägger mig.


God natt

Av Pia - 26 maj 2012 21:01

   I dag har jag var hos frissan och färgat håret klippte mig ytters lite. Lär även frissan föna mitt hår så jag har rakt hår. Lite omväxling förnöjer. Mina ögonbryn har blivit finnare oxå. Försökte ta kort på mig själv med hal bra resultat. Bedöm själva.

     

Har annars grillat korv med make, barn, svägerska med barn samt två extra barn och svägerska utan barn. Ett trevligt gäng hade räcksallad på min det är kanongott. Kanske inte så nyttigt men skit samma.


Har varit en sväg till Coop med David. Köpte lite lördagsmys till de andra i familjen och hämtade ut mina fina Converse skor. Visst är dem snygga?

      

Lite broderi har jag hunnit med oxå. Peter har tvättat barnens fönster och jag har satt upp nya gardiner i dem. Nu så ska vi tilla på den stora finalen i schlager. Får se hur det går för Sverige. Ska nog brodera medans jag lyssnar på bidragen.


Ha en trevlig kväll!


Av Pia - 25 maj 2012 19:20

Efter några dagar med fint väder så behöver mina fötter ett skönt fotbad. Jag tror att fötter egentligen behöver det nog fotbad varje dag men man är ju lite lat och orkar inte ta fram badet varje dag. Men i dag får de njuta.

 

Har virka lite de här dagarn som jag inte har skrivit måste visa vade jag har gjort.

Alla dessa delar...

 

Blev denna söta älg med blå ögon =)

 

Har även gjort ett bokmärke eller bokvän till mig.

   

I morgon förmiddag ska jag till frissan och färga håret. Ska njuta av att bli omhändertagen någon timme. Jag brukar bi frisören att noppa miina ögonbryn oxå så de blir jätte fina.


Nu ska jag försöka att brodera klart fia-spelet innan jag gör något annat. Har så lätt att börja med flera saker på en gång och då får oftas broderiet vänta. Men nu ska jag satts på den det är ju inte så mycket kvar nu.


Ha en skön Fredag, Själv har jag redan fläskat i mig en pizza och glas vin. Tänker fortsätta att dricka lite vin och ta några digistivkex oxå. Resten av helgen får jag skärpa mig och tänka på den där mobilen som jag vill ha. Det är ju bara drygt 3 kilo kvar. Har blivit av med ca 5 kg sedan i påskas.


Kram

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards