acasadipia

Alla inlägg under augusti 2023

Av Pia - 29 augusti 2023 06:18

Igår kväll kom en riktig lång negativ ramsa ur min mun. Jag upptäckte att jag hade glömt datorn på jobbet. Skulle ha öppningspasset hemma idag men fick lov att åka in till kontoret. Alarmet tjöt 5.10 och jag min idiot trodde jag kunde dra mig 15 minuter till innan jag gick. Det gjorde att jag fick äta en macka på språng. Jag hann med tåget precis. Sitter nu på tåget och svettas för jag jäktade så till det. Jaja det positiva är att jag öppnar imorgon hemma om jag kommer ihåg att ta med dator. Håll tummarna på det.

Ha en trevlig dag.

Här i Stockholm ska det var fint väder idag. Får hoppas på det.

Av Pia - 28 augusti 2023 09:00

Första dagen efter fyra veckors semestern. Man är lite seg. Och man kan konstatera att jag tog semestern fel veckor. Jobbade när det var fint väder. Hade semestern när det var dåligt väder. Men hur ofta brukar augusti regna bort? Väldigt sällan. Har varit skönt ändå.

Har gjort två diamond-tavlor. Virkar som tusan på en själv designad c2c projekt till David. Har varit på några utflykter. Har varit hundvakt.

Tyvärr har vädret gjort så kroppen har värkt. Så jag har inte gjort det jag hade tänkt i trädgården. Men lite och det är jag nöjd med. Hinner kanske göra lite till innan vintern kommer.

Är sjukskriven 50% till sista oktober. Sedan på 25% året ut. Om det går som jag vill börjar jag nästa år med att äntligen jobba 100%.

Har en massa planer för mig i höst, i huvudet. Tänker inte nämna dem nu. Men mitt första prio är min vikt. Nu har jag prioriterat bort det länge. Nu är det dax att ta tag i det ordentligt. Det kommer inte bli lätt men jag ska kämpa. Sänd lite tankar till mig ibland så jag får lite extra styrka. Kram

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards