acasadipia

Alla inlägg under december 2013

Av Pia - 30 december 2013 18:50

Idag åkte jag och barnen ut till min kompis Pia och hennes son Bälgviken. Lånade mammas bil. Laddade in adreserna på mobilens gps så var det bara att tuta och köra. Gick ganska bra, fick stanna några gånger för att kolla om jag var på rätt väg. Till slut såg jag Pia stå och vinka vid sin dörr. Efter att blygheten lagt sig så lekte killarna förfult. God fika och mycket snack. Som vanligt ville man vara kvar längre. Men nu vet jag hur du bor Pia. Du är välkommen och kolla in min lägenhet med din familj eller ensam.

Nu är det snart dax att stickar min första häl. Håll tummarna att jag klarar det.

Kram!!

Av Pia - 26 december 2013 09:19

Att ha inte gjort något till att gå tre promenader. Två i skogen och en på asfalt så säger kroppen i från. I går sov jag två gånger under dagen. Så i dag stanade jag hemma den första promenaden. Cesar åkte hem i går så mamma klara att gå själv med Rasmus.

När jag la mig i går så läsde jag äntligen en stund innan jag somnade. Det har jag inte gjort på länge så det går åt rätt håll.

Har stickat lite på min socka. Det ska bli långa skaft så jag har en bit kvar. Men tror de kommer att bli bra.

När Cesas matte och husse kom bjöd vi på lite fika. Jag hade bakat en banankaka som blev så mumsig.

Av Pia - 25 december 2013 10:17

Jag överlevde julen. Det var väldigt tungt i går. Saknade barnen och pappa. Men på något sätt tog jag mig igenom den. Men hjälp av mamma och hundarna. Vi är ute på två skogspromenader och en kvällspromenad bland villorna varje dag, så motion får man. Jag tror vi hade det minsta och sötaste julskinkan i år.

God fortsättning ???

Av Pia - 22 december 2013 08:19

Nu är julen slut innan den ens har börjat. Nä så illa är det inte men nästan. Hade lilla julafton med barnen och mamma och voven Rasmus i går. Julmat och klappar. Även film kl tre. Smurfarna 2. Nu sitter barnen och leker med sina presenter.

Idag ska dem till pappa Peter och förbereda riktiga julafton där. Jag, mamma och Rasmus åker till Eskilstuna. I morgon ska vi både förbereda jul och en del till begravningen. Imorgon kommer även Voven Cesar till oss. Han ska vara med oss till juldagen. Så denna lilla 6-åriga bruna labrador får vara mina barn och pappa detta år. Mamma ska ha julbord, titta på kalle och julklapps utdelning den 24. Där i mellan får vi gå ut men hundarna. Så vi kommer inte att sitta stilla hela julen. Hoppas ni andra som har en mer vanlig jul är mitt uppe i det sista pysslet och förberedelsera får en mysig jul.

God jul på er alla

Av Pia - 20 december 2013 08:08

I går blev jag klar med julklapparna med hjälp av mamma. Vi åkte på förmiddagen till Upplands Väsby centrum. Ett lagom stort centrum. Vi var där en bra tid så det var ingen folk där.

Det blev pepparkaksbak oxå. Vissligen orkade jag inte göra egen deg. Men det är inte hela värlen. Vi fick baka i allafall. Var för mjölig om fingrans för att ta ett kort på det.

Två älgar fick komma till sina nya ägare i går. Hoppas de kommer att trivas och att de blir omtyckta.

Davids mjukishund Buster har fått ett par vantar (röda) och ett par strumpor (gröna)

Gul mössa är på gång oxå

Nu är det dags att gå till jobbet. En sista gång för detta år. Lång ledig över jul och nyår åter på jobbet den 6 januari.

Av Pia - 18 december 2013 12:22

I dag har det gått elva dagar sedan pappa gick bort. Det är fortfarande ett vakum. Får inte iordning julen hemma. Jullådorna är uppe men sakerna ligger kvar i dem. Orkar liksom inte. Men jag vill så gärna få upp dem. Joakim vill baka pepparkakor så jag ska försöka göra en deg i kväll så vi kan baka i morgon. Mamma och jag ska ju ha lilla julafton med barnen och Rasmus på lördag så jag vill få lite julstämning. Det är så mycket jag vill göra så inget blir gjort. Men pepparkakor ska vi väl fixa. Det är ju då gott med hemgjorda.

På väg till jobbet nu. Ska på kurs i dag. Mamma kommer, hon hämtar barnen. Så jag bara kan åka hem efter jobbet. Potatisbullar är beställt av David så jag ska försöka fixa det. Han ville inte ha stekt fläsk till, så vi tar kassler i stället.

Ha en bra dag

Av Pia - 15 december 2013 21:56

Jaha nu har jag satt ihop mitt första pepparkakshus. Barnen fick dekorera varsit tak.

David är forfarande snuvig och hes men bättre så han får vara hemma från dagis. Så han får följa med mig till jobbet i morgon, men tror han kan gå på tisdag.

Börjat sticka ett par raggsockor till mig själv.

[Bild]

Första paret för mig så håll tummarna att jag lyckas.

Av Pia - 14 december 2013 22:59

Idag har det gått en vecka sedan pappa gick bort. En tom vecka. Men samtidigt lugn vecka. Jag vet nu att han slipper ha ont och kämpa. Men när jag pratar med mamma är det konstigt att vi inte pratar om vad pappa gör eller hur han mår osv.

På något konstigt sätt har livet gått vidare. Mamma kom ner i torsdags och då var vi och tittade på David och hans kompisar på dagis när de lussade. Han sjöng för full hals och blev hes. Kan säga att han är förkyld nu. Var hemma med mormor och voven Rasmus i fredags. Livet känns lättare när killarna är här även fast de är stimiga och bråkiga och gnälliga och så. De är bäst. Vi har klätt granen och bakat saffransbullar i dag. Mamma och Rasmus har åkt hem till Eskilstuna. Mamma lyckades glöma sin mobil hos mig. Så jag får vara hennes sekreterare tills onsdag då hon kommer igen.

God natt

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards