acasadipia

Alla inlägg under april 2014

Av Pia - 29 april 2014 15:10

Nu var det länge sedan jag skrev. Hoppas ni inte har blivit ledsna för det.

Vad det har hänt mycket denna vecka i mitt liv. Mannen i mitt liv har klivit in och blivit presenterad för barnen, som gillar honom. Helt underbart.

Förra veckan mådde jag dåligt. Huvudet värkte, musklerna värkte. Det vänd på söndagen så nu har jag jobbat två dagar. Så mycket jobb blev det inte i dag. En i växel går i pension så dagen började med ett glas bubbel, sedan blev det lunch, och efter det tårta. Allt hände under de fyra timmarna jag jobbade. Så ni förstår inte så mycket tid att göra nytta på jonbet.

I helgen som var bakade jag Gotlands limpor på surdeg förförsta gången. Det blev fyra små limpor. Nästa gång gör jag två stora.

Har tydligen skriv kramp i dag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Nä jag får ta upp boken och läsa istället och skriva en annan gång.

Av Pia - 21 april 2014 11:30

Efter en händelserik påsk på Gotland är jag nu på väg hem. Första två dagarna var bra men på påskafton började jag få spännings huvudvärk och små ont i höfterna. Kunde bota det med ipren och alvedon. På söndagen hade huvud blivit bättre med värken i höfterna hade blivit så mycket värre så inga tabletter hjälpte. Så efter ett samtal med vårdguiden så åkte vi in till akuten. Där konstaterade dem att jag hade inflamation på muskelfästerna i höfterna. Efter starkare värktabletter så kunde vi åka hem. Nu sitter jag på båten till Nynäshamn. Helgen blev inte riktigt vad jag hade tänkt mig men det var trevligt att umgås med mamma och Rasmus.
Några bilder från gotland:

Av Pia - 17 april 2014 10:03

Sitter och har ont i baken på vägmot Nynäshamn. Där ska jag hänga med båten till Gotland. Det sägs att det ska bli fint väder så då är det bara att njuta.

Utsikt från tåget!!

Av Pia - 15 april 2014 08:49

Jag skulle ju lägga in en bild på broderiet!

Av Pia - 15 april 2014 08:48

När man sätter på sig conversen och jeansjackan är det vår!!

Nu har jag börjat med efterstygnen på broderiet i så i kväll är den klar. I morgon blir det att ta fram symaskinen och sy kanten.
Ska försöka hinna med att montera en kyckling som jag har virkat oxå.

Mår kanon just nu. Livet leker. Vissligen värker det i slutet av ryggen varje kväll men det kommer stt gå över.

Av Pia - 14 april 2014 08:03

Denna vecka jobbar jag bara tre dagar. På torsdag drar jag till Gotland.

Barnen gick till Peter redan i går. De ska ha sportlov så jag tyckte de kunde få sovmorgon i dag istället för att jag skulle dra upp dem i morse för att de skulle till Peter. Det tråkiga med det är att jag inte ser dem först på tisdag efter påsk. Men de får ju en skön morgon och det är ju det viktigaste.

Har jätte lite kvar på broderiet men har inte haft ro att höra det sista. Jag har även virkat en kyckling ska bara montera i hop den så är den klar. Har inte börjat på något nytt ännu men det är nog dags för två älgar igen.

Köpte en korsordstidning som jag kan lösa mellan samtalen.

Av Pia - 11 april 2014 09:06

Vad känslorna i kroppen kan svänga. Ena dagen vill man göma sig under täcket medan den andra dagen så skuttar man upp ur sängen och vill ta tag i dagen och njuta så mycket som möjligt av den. Konstigt.

Kanske mår jag bra av att lysna på Mötley Crüe på morgonen och att det är fredag. Vem vet! Bra mår jag idag!!

I dag är jag i tid med tiden. Så sitter på pendeln och kommer att komma rätt tid till jobbet. I går fick jag ju för mig att klockan var åtta när hon var nio, så jag kom en timme försent. Det gick ju men irriterande och jag fick ju höra det hela dagen.

Han brodera lite i morse har nu bara en och en halv fjäril kvar att brodera innan jag ska börja med efterstygnen.

Ha en bra dag

Av Pia - 10 april 2014 09:51

Snart klar!

Ljus som jag har gjort!

Vi saknar en kollega som är hemma efter en operation

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards