acasadipia

Alla inlägg under november 2018

Av Pia - 30 november 2018 07:03

En mini svaka. I tisdags gick jag tydligen alldeles för mycket så på onsdagen när kylan slog in så blev det väldigt ont i kroppen. Så det resulterade till att i går var jag hemma och vila. Nu är värken hanterbar igen så idag bär det av till jobbet.

Har pysslat några grattiskort. Kan tyvärr inte visa dem ännu för motagarna kanske läser detta. Men så här såg det ut på köksbordet när jag höll på.

Alla lådor med diverse saker måste fram så man kan pyssla. Har tiil och med försökt ha decopage i min bujo. Testade i mun test bok. Kommer inte att göra det i den bujo jag skriver i. Blev inte så bra.

Idag tog jag ut lite pengar för att kunba gå till en affär som bara tar kontanter. Ni undra förstås varför jag inte går till någon annan affär. Jo det är så att de har bokmärken där och jag hoppas på att de har några julbokmärken i gammeldags stil.

Nä nu är det dags att lyssna på boken och vila lite innan jag ska gå av.

Ha en skön fredag.

Av Pia - 28 november 2018 07:16

Tittade inte på temperaturen men det är många minusgrader idag. Vintern är här nu.

När jag gick till pendel så tänkte jag på något som jag tänkte dela med mig till er här i detta inlägg. Nu skriver jag allt möjligt för att komma på vad det var. Jag känner på mig att det var något bra men tyvärr så kommer jag inte ihåg det. Mycket irriterande. Men det är nog fibro-dimman som slagit till.

Det är som att värken har rammlat ner. Bena och fötterna värker jävligt mycket. Nu var det länge sedan jag klagade på min värk. Förra året när det var kallt så minskade värken rejält. Hittills så har är det tvärtom. Det värker mer intensivt. Hur ska jag förklarar? Jo tänk er att ni slår benet i ett hörn. Det gör ju himmla ont på engång eller hur? Sådan smärta ploppar upp lite var stant på ben och fötter just nu utan att jag slår i någonstans. Tänk ni sitter på framför dator eller på pendel och helt plötsligt får ni blixtrande ont i låret som någon slog er eller om ni slagit er mot ett hörn. Ni hör mycket irriterande. Humöret går ner. Energin försvinner. Men vet ni vad jag forsätter med det jag gör och skiter i dessa smärter för jag vill leva och vara positiv. Skriver av mig här ibland bara. Tack för att ni lyssnar. När ni skriver något uppmuntrande så hjälper det mig att stå över smärtan.

Igår när jag kom hen höll jag på att börja stor gråta över ett brev jag fick. Tjejerna i Doodleido skickade mig en skyddsängel för 2019. De gjorde det för de tyckte jag är så positiv och sprider glädje omkring mig. Tack Anneli och Hanna.

Hade en trevligt sällskap i går. Moltas och mamma

Av Pia - 27 november 2018 07:27

Fick lite sovmorgon idag på grund av att jag ska till Stinsen på viktkontroll. Håll tummarna att min våg hemma har visat rätt. Enligt den har jag gått ner lite mer än två kilo.

Just nu sitter värken i lederna. Speciellt i knä, armbåge och vrist. Men värktabletterna hjälpa någorlunda så det är ok. Men irriterade.

Igår morse hade jag en massa energi men under förmiddagen försvannden. Blev så trött att det nästan kändes som man hade blivit nockad i huvudet. Men tog mig igenom dag och kvällen. Fick faktiskt lite gjort. Tvättade och hängde tvätt. Fyllde diskmaskin och körde den. Blommorna blev glada de fick äntligen vatten.

Att jag skriver vad jag har gjort för vardagssysslor är mer för att tala om för mig själv att jag gör dem än att ni ska tycka att jag är duktig. Sätter själv och skriv upp vad ni gör efter jobbet så ser ni att ni gör en massa saker av bara farten även fast ni tycker att ni inte gjorde något. Jag hade en tid då jag verkligen inte gjorde något. Så för mig är det framgång att jag gör dessa vardagliga saker som alla gör.

Ha det bra idag!

Av Pia - 26 november 2018 07:04

Hade syjunta med mamma i lördags. Sydde en liten påse till laddnings kablar som jag har med mig i min Hinza-väska.

När jag var på BuJo-träffen i Uppsala så passade jag på att köpa muddar. Så jag bytte ut de slitna muddarna på min favorit kofta till nya. Så nu kan jag ha den lite längre.

Blev klar med min första vante i fredags. Den blev så fin. Nu ska jag göra den andra oxå.

Blev även klar med den ena sockan. Och har börjat på den andra nu.

Ni hör vad kreativ jag har varit denna helg. Moltas tyckte vi var lite tråkiga när vi sydde så han gossade in sig i filtar och kuddar i soffan.

Han ställde sig även mellan mig och min stickning som om han ville skydda mig från de vassa sakerna jag höll på med. Även få uppmärksamhet. Många pussar fick man i allafall.

Köpte även ett par muddar till min röda vår och höst jacka. Har tyckt att ärmarna är förkorta. Så dem ska jag försöka sy på i veckan.

Ha en skön måndag!

Av Pia - 23 november 2018 06:54

Ja om man översätter. Undrar varför det heter black friday. När det är så stora reor borde det heta red friday. Billiga varor brukar ju skyltas med röda siffror. Om någon vet berätta gärn.

Stickade klart den ena vanten för utom tummen igår. Här får ni en skymt om hur de ser ut från insidan på dem

Jag tror inte jag har visat sjalen jag stickade. Så här fin blev den

Idag är det tågseten "Myran" och "Blomman" som tar mig till Stockholmcity. Det är "Blomman" jag sitter i.

Ha en skön fredag. Och håll i era pengar.

Av Pia - 22 november 2018 07:06

I måndags gick jag upp kl fem och duschade. När jag kom ur duschen stod en liten kille med magvärk och krokidiltårar. Han hade ont åt ena sidan så jag blev lite orolig. Vi gick till vårdcentralen och där togs blodprov och urinprov men ingen tecken på infektion i kroppen. Vi gick hem och värken blev varken bättre eller sämre så vi var hemma på tisdagen oxå. Vet inte om födelsedagen gjorde honom bättre men vi var helt övertygande om att det skulle bli skola och jobb på onsdagen. Men på kvälken började han kräkas och fick kramp i magen efter det. Men gick över snabbt. Beslutade att ta en tur till vårdcentralen igen. Men då mådde han bra igen. Men han tycker det är som en boll som stutsar omkring i magen. Han är hemma idag med. Mormor tar hand om honom själv är jag påväg till jobbet. Joakim var oxå hemma tisdag och onsdag. Han var febrig och snorig. Men han är på väg till skolan idag.

Passade på att pyssla lite när jag vabade. Blev en låda att samla diverse bilder i.

Första tågsetet idag hade det trevliga namnet "Godiståget" men jag hoppade på det andra tågsetet som heter "Hassan" om jag förstått det rätt så har förskolor runt i Stockholm fått döpa pendeltågen.

Ha en trevlig dag kram

Av Pia - 16 november 2018 07:02

..igen. en arbetsvecka klar fem kvar innan ledighet. Jag komihåg kompostpåsen när jag gick men när jag slängde den upptäckte jag att jag hade glömt ta på mig handväskan. När jag kom upp i lägenheten upptäckte jag att jag hade glömt packa ner mobilen i väskan och glömt sätta på mig stegräknaren. Men jag komihåg kompostpåsen. Jaja det man inte har i huvudet har man i benen.

Vad tycker ni om min fina kaktus som har stått ute på balkongen hela sommaren och sedan knöt jag upp krukan så den fick hänga i köksfönstret?

Av Pia - 15 november 2018 07:39

Stängde av klockan när den ringde och sussade lite till. Tyvärr vaknade jag efter tiden som jag brukar ha gått till pendeln. Så lite stress blev det. Sitter på tåget typ tre tåg försent. (45 min). Osminkad och inga örhängen men på väg.

Blev bjuden på mat hos mamma passade på att låna hennes assisten och bakade bullar till kalaset på lördag.

Åt inga igår men har med mig varsin bulle till kollegorna på jobbet. De mjuknar nog då även fast jag är sen.

Jag är så trött så tårarna rinner. Tur att jag inte hade sminkat mig då. Annars hade jag haft svarta ränder på kinderna.

Ha en bra dag

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Skapa flashcards