acasadipia

Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Pia - 5 maj 2012 20:37

Jag har lärt mig att man ska röra sig var 30 minut. Så jag ställer mobilen på trettiominuter och sedan reser jag mig från soffan och gör något som t.ex titta till barnen i deras sängar. Det blev ingen mer promenad utan jag stte mig på motionscykel i 30 minuter i stället och då började jag med en ny bok "Jag kan se i mörkret" av Karin Fossum. Kan ännu inte säga vad jag tycker men har läst andra böker av henne och dem har varit bra.


Har tagit skott av mina Pensér. Denna finna med sina bebisar

 

och denna som jag köpte som skott på en marknad förra året och har varit jätte nyficken på hur den skulle se ut när den blommade. Den såg jätte fin ut på bilderna och det övernsstämmde med verkligheten. Här med sina bebisar:

 

Har satt två fördegar till bak i morgon av Levin Bräck. (surdegs frallor)

 

I baln måste man byta burk för surdegen. Det så himla fräsch ut då eller hur?

 

Har kommit i i en korsordsfas. Får sådana faser ibland. Börjar jag så har jag svårt att sluta.


Tänk på lördagar är det verkligen tråkigt på TV. Jag tror att det är den tråkigast dagen på TV. Det finns verkligen inget man vill se om man nu inte är hockeyfräls, då kan man ju titta på hockey-VM förstås. Men för oss som inte vill det så finns det inget. Tur att man har korsord och handarbete att hålla på med.



Av Pia - 5 maj 2012 14:08

Gick ut efter lunch på en rask promenad. Man känner sig så himmla duktig när man har gjort det. Man är så taggad så man tror att man ska ta en runda till senare i kväll. Vi får se vad som händer. Det skulle vara bra om jag gjorde det.


I dag känns livet lite ljusare har kanske kommit rätt i spiralen och vänt uppåt istället för neråt.


Har provat i två nätter att strunta i nattskena. Har konstaterat att jag behöver dem. Så i kväll är det bara att sätta på dem. Hoppas på att de snart hör av sig från handkirurgen så jag får veta vad det är för fel med mina handleder. Längtar efter att få styrketräna igen. Har märkt att jag har blivit svagare i armarna nu när jag inte kan använda dem lika mycket. Sedan skulle det vara kul att få bort gäddänget oxå.


I bland så tror jag att mina barn tror att de får ha leksaker i hela lägenheten. När jag komentera det för dem så säger de att det är så stökigt i deras rum så de kan inte vara där. Jag föreslår då att det kanske skall städa så de kan leka i sina fina rum. De svarar att då hinner de ju inte leka. Man kommer inte långt i med att prata med dem och så vet man om man säger till dem att städa så blir det tårar och skrik och då blir varken rummen städade eller lek av. Så jag låter det vara tills i morgon då vi har städdag. Det vet att vi städar på söndagar. Så får vi en lungt denna lördag.


Nä nu är det dags för lite te och mellis.


Höres!!!!!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards