acasadipia

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Pia - 21 maj 2012 20:18

I dag hände det något som aldrig har hänt på mina 15 år på Riksdagen. Det var ett riktigt brandlarm. Hadde precis ätit färdig tänkte diska matlådan och sedan sätta på mig jumpaskorna och skulle traska ett varv runt Skeppsholmen. Men då började larmet gå och de sa i högtalar "brand i huset, lämna omedelbart huset genom den närmaste dörren". Så det var ju bara att gå ut och gå till uppsamlingsplatsen uppe på Slottsgården (tror jag). När avprickningen var färdigt så satt vi ett gäng i trappen vid Riksdagens östra hus och tittar på när brankåren och de andra håller på och släkter och vädrar huset. Det hade tydligen börjat brinna i bastun i herrarnas omklädersrum. Vi var väl utvisad från arbetsplatsen en halvtimme sedan var det bara att gå in och jobba igen. Himmla tur att det var så himmla fint väder så man kunde njuta av solen medans man väntade.


Jag brukar låna böcker från Riksdags biblioteket. i dag fick jag en spännande thriller skriven av Henrik Tord "KUM (khmer: ung. oproportionerlig hämd)" Jag fick den på kortlån så jag måste läsa den innom 14 dagar så jag får lämna "Cirkel" ett tag. Hade bara hunnit läst en och en halv sida. för jag var så trött i morse när jag åkte till jobbet.

 

Nä nu ska jag virka lite på min älg.


Ha en skön måndagskväll.  

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards