acasadipia

Direktlänk till inlägg 5 maj 2012

Traskat i dag oxå!

Av Pia - 5 maj 2012 14:08

Gick ut efter lunch på en rask promenad. Man känner sig så himmla duktig när man har gjort det. Man är så taggad så man tror att man ska ta en runda till senare i kväll. Vi får se vad som händer. Det skulle vara bra om jag gjorde det.


I dag känns livet lite ljusare har kanske kommit rätt i spiralen och vänt uppåt istället för neråt.


Har provat i två nätter att strunta i nattskena. Har konstaterat att jag behöver dem. Så i kväll är det bara att sätta på dem. Hoppas på att de snart hör av sig från handkirurgen så jag får veta vad det är för fel med mina handleder. Längtar efter att få styrketräna igen. Har märkt att jag har blivit svagare i armarna nu när jag inte kan använda dem lika mycket. Sedan skulle det vara kul att få bort gäddänget oxå.


I bland så tror jag att mina barn tror att de får ha leksaker i hela lägenheten. När jag komentera det för dem så säger de att det är så stökigt i deras rum så de kan inte vara där. Jag föreslår då att det kanske skall städa så de kan leka i sina fina rum. De svarar att då hinner de ju inte leka. Man kommer inte långt i med att prata med dem och så vet man om man säger till dem att städa så blir det tårar och skrik och då blir varken rummen städade eller lek av. Så jag låter det vara tills i morgon då vi har städdag. Det vet att vi städar på söndagar. Så får vi en lungt denna lördag.


Nä nu är det dags för lite te och mellis.


Höres!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Måndag 6 maj 10:26

Nu har jag jobbat mina två timmar. Jag har duschat. Och klockan är lite över tio. Så vad händer nu då? Vad ska jag hitta på idag. Det är mulet, men regnar inte. Trädgårdsarbete? Städa inne? Titta på en serie? Stryka? Pyssla? Baka? Sticka? L...

Av Pia - Torsdag 2 maj 08:43

Sedan i måndags har jag jobbat 25% igen. Det innebär att jag jobbar 2 timmar per dag hemifrån denna vecka och nästa. Måndag den 13 maj går jag upp till 50 % och just den dagen ska jag åka in till kontoret. Änså länge känns det bra. Ingen ångest ingen...

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards