acasadipia

Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Pia - 6 maj 2012 20:00

Jag skrev fel i går det var förstås S:t paula som jag hade tagit skott av.

   


Dagen började med att Joakim väckte mig vid sex-tiden. Vi tittade på barnkanalen till sju-tiden då David hade varit upp en halv timme, så Gick vi och åt frukost innan barnen börjar leka med sina bilar. När Peter kom upp vi åtta så gick jag ut på en femtiominuters promenad. Det var jätte skön start på morgon. Humäret är riktigt bra och det känns bra inne i själen oxå.


Eftersom det är söndag så var det städning som stod på planen. Det jobbigaste rummet var Davids. Jag tror han hade tagit fram allt och när han i bland försöker att städa så lägger han allt i fel lådor så allt var i oordning. Han brukar komma till mig och fråga var hans saker är så jag försöker lära honom att det är lättas att hitta sina saker om man har bestämda platser för dem som t.ex billåda, legolåda, klosslåda osv. Har inte riktigt gått in men jag är envis och Joakim hade svårt för det oxå men nu har han börjat förstå att det är lättare att hitta saker om de har sin plats. Så jag ger mig inte. Har nog skurat för mycket i dag är riktigt trött i handlederna nu. vet inte ens om jag orkar ta upp broderiet. Den kanske får ligga tills i morgon.


Har bakat en massa surdegsfrallor här är några bilder på deg till färdigt bröd. Jag var tvungen att smaka den och de var underbara. Nu får jag vänta tills lördag innan jag får äta bröd igen.

       

I morgon planerar jag för två promenaden en kortare på lunchen och en längre på kvällen.  Ska försöka att göra två pass per dag. På onsdag blir det pilates och på torsdag ska jag pröva Zumba på jobbet. Jag tror det hjälper mig att komma på fötter igen och klättra uppåt i spiralen istället för neråt.


Kram

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards