acasadipia

Alla inlägg den 26 mars 2018

Av Pia - 26 mars 2018 09:14

Måndag morgon, ny vecka, kort vecka, endast tre dagar. För på torsdag har jag tagit semester. Försöker tänka positivt i värken. Vaknade med förskräcklig värk över precis hela kroppen. Tänkte nä jag stannar hemma. Då kom David in och så att han hade ont i huvudet. Så jag tänkte måste visa honom att jag går även fast jag inte vill så han också går. Han tog en vanlig Alvedon jag tog min stora Alvedon. Lyckades ta mig upp ur sängen, hoppa in i duschen, äta frukost, klä på mig och sminka mig. Jag fick iväg båda killarna till skolan också. David ska gå hem efter skolan och sms på sin nya mobil när han är hemma. Han är så glad för sin mobil. Mysigt att göra honom så glad. Tror han känner en viss frihet med den. Joakim kan ju redan rutinerna att när man kommer hem messar man.

I lördags var jag på BuJo-träff. Så himla roligt att mörda ner sig i något så kul. Börja förbereda nästa månad som kommer att vara Kalle och Hobbe-tema. Har bara skissat tänkte färglägga när jag sitter på Gotlandsbåten på torsdag. Jag känner mig så tillfreds när jag håller på med min BuJo.

Nu hopas jag bara att värken minskar så blir det så mycket lättare med allt. Lyckades trots jävla värk städa i köket. När jag hade kommit så långt som till dammsugning tänkte jag att jag kanske kunde få hjälp av killarna. Plockade undan allt från golvet. Ställde stolarna i sovrummet tog undan mattan det ändå som stod kvar var köksbordet. Ropade på killarna om hjälp. De svarade snart ska bara spela klart. Jag satte mig på en pall i hallen med dammsugaren framtagen och väntade i nästan tio minuter innan jag gav upp och dammsög själv. Blev förstås så slut att efter jag hade ställt tillbaka stolar och matta så la jag mig på sängen och sov i nästan en timme för att orka med resten av dagen. Fick inte med dem på promenad så jag tog återvinningen och slängde det och gick själv på en runda. Jag vek tvätt och tvättade och hängde en maskin också så jag gjorde en hel del. Höll på att glömma. Peter har skaffat en gamerstol till killarna. Vi fick tvätta den och sedan fick jag laga den lite också.

Ni får ha det så bra kram

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards