acasadipia

Alla inlägg den 1 mars 2018

Av Pia - 1 mars 2018 09:48

Först mars blev inte som jag tänkt mig. Tittade på termometern som visade -18.7 vid sju på morgonen. (nii som tittat på bilden observerar nog att den klockan står på åtta det är sommartid) Satte på mig en massa kläder gick till stationen. Såg på skylten att nästa tåg skulle gå om 33 min. Ok lite förseningar. Efter att knuffat mig igenom stationsbyggnaden och spärrarna och kom ut på perrongen så så de skyltarna att det var elfel mellan Märsta och Rosersberg. Ringde då till jobbet första gången och så att jag skulle avvakta och se hur det utvecklar sig. Det visade sig vara en ner riven elkabel och all trafik var stoppad även SJ:s tåg. Och då tänkte jag det här kommer att ta tid och om de får för sig att sätta in ersättningsbussar så tar det också tid. Så jag ringde till jobbet och så ?Jag kommer inte idag". Två killar blev glad när jag kom hem igen i alla fall men min dag blir inte som jag planerade. Morgondagen blir inte heller som planerad
Trodde att jag skulle till Kista på eftermiddagen och planerade att jobba mellan 8-12.Men Kista blev inställt pga sjukdom så jag behöver inte gå upp tidigt i morgon utan jobbar istället 10-14.30 Mycket skönare. Vi får väl hoppas att elkabel är lagad och tågen går som de ska bara.

Försatte med BuJon igår blev ett månadsuppslag. Den blev riktigt bra tycker jag. Får väl fortsätta att göra klart sidorna för mars idag när det blev så här.

Ska nog ta mig en stor kopp med te nu. Har det bra i kylan

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards