acasadipia

Alla inlägg den 2 mars 2018

Av Pia - 2 mars 2018 09:15

Medans jag satt med min BuJo så färglade David en diamant.

Av Pia - 2 mars 2018 09:12

Sitter på ett tåg idag och det verkar som de går idag. Lite förseningar förstås en jag kommer nog till jobbet ordentligt i dag.

Gårdagens ej planerade hemma dag tog jag hand om på bästa möjliga sätt. Jag fixade badrummet. Sydde upp duschdraperiet, jag åkt en en sväng med grannen till bland annat Jysk. Där hittade jag en kontorsstol, en sådan enkel som jag har letat efter. Nu kan jag slänga min rangliga stol. Den hoppar åt alla håll och man sätt inte skönt i den. Men den ny den är skön den och i den kommer sitta i när jag pysslar och syr. Det egentliga skälet att jag hade frågat min granne var om hon hade ärenden till Coop där jag hade ett paket att hämta ut. Jag kom hem till killarna med fikabröd, kontorsstol och mitt paket. De blev lite förvånad av stolen men annars hade de inte brytt sig om att jag hade varit borta ett bra tag. De spelade. Vad gjorde jag mer. Vilade förstås. Men jag, håll i er nu, färgade mitt hår. Ja nu hörde rätt. En brun nyans som täcker det gråa håret. Så nu är jag inte gråhårig längre.

Jag satt med min BuJo också. Efter som det är ny månad så är det inte bara ett uppslag att fixa. Och i det fina paketet jag hämtade ut var det förstås diverse saker till min BuJo. Det fanns med en cirkeldiagram ,tror jag man kan kalla den, egentligen ett klistermärke men jag la den under en sida och ritade av den. Ska fylla i när och när jag inte äter grönsaker, godis och sådan. Jag ritade faktisk av den två gånger. På den andra tänkte jag fylla i promenader och steg och vattning. Motion alltså. Ja vattning är väl inte motion men kan vara bra att se hur regelbundet jag vattnar. Testa denna variant denna månad. Jag är ombytlig av mig så det blir nog ändringar hela tiden. En del bestämmer sig för att ha ett tema ett helt år det är inte riktigt min grej. Jag tar ett hem per månad. Det är svårt bara det. Skulle kunna ändra varje vecka. Men lite ordning får det vara.

I förr går när jag skulle lägga mig och läsa för killarna så sa de en massa dumma saker om varandra. Så jag utmanade dem att säga tre bra saker om varandra för att det skulle bli lite lättare. De hade lite svårt men de kläckte ur sig några ord som lång, sexig, bra på att prata kommer faktisk inte ihåg alla. Stämningen blev bättre. Jag så sedan tre saker var om dem som jag tyckte bra om dem. Och sedan bad jag dem säga en sak var som var bra med mig. Den ena så snäll, den andra så du liksom gör en massa saker även fast du är trött, du ger liksom inte upp. Ni förstår vad det värmde hjärtat när jag hörde de orden. Nästan så en liten tår kom fram. Det blev mycket bättre stämning mellan dem och jag kunde läsa bättre och de kunde somna sams. Jag tror faktiskt det häll i sig igår också för det var ytterst lite tjafs.

Ha en skön fredag!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards