acasadipia

Alla inlägg den 6 mars 2018

Av Pia - 6 mars 2018 09:41

Förseningar i pendeltrafiken pga av tidigare spårfel mötte mig i dag. Och på den stora skylten stod det att om 40 minuter går nästa tåg mot Stockholm city. Vad gjorde jag? Vände och gick hem? Näpp. Väntade i de 40 minuterna genom att traska fram och tillbaka på perrongen och höll mig varm och fick mina steg. Tyvärr är det proppat för det är ett kort tåg som ska iväg. Men jag koncentrera mig på att skriva och andas så kommer jag klara detta också.

Går dagen blev lång. Gick hemifrån vid halv sju och kom hem vid fem. Det var sista träffen med läkaren och det var sista träffen med fysioterapeuten. Nu två gånger med psykologen och ett med teamet sedan är rehab klart. En tomhet växer i mig. Men jag vet att jag har lärt mig så mycket om mig själv under dessa snart 24 veckorna att det kommer gå galant. Jag har fått lära mig olika verktyg som jag kan använda när det blir jobbigt. När jag började hoppades jag att jag skulle lära mig att hantera smärtan. Jag lärde mig det samt så lärde jag mig att hantera min utmattning också. Jag lärde mig se min kropps signaler så jag kan hantera värken och utmattningen när den kommer. Så tacksam över att fått gå på detta.

Den långa dagen gjorde att jag var uppe i varv när jag skulle lägga mig så det var svårt att somna. Och när jag väl somnat så här ni hjärna arbetat så mycket så det känns som jag inte har sovit. Det var svårt att gå upp också. Men här sitter jag på pendeln fullt med folk och min granne har frågat mig om skillnaden mellan ordningsbetyg och ordningsproblem försökte förklara så gott jag kunde.

Efter jobbet ska jag ge mig lite skönhetsvård. Träda överläpp och ögonbryn. Jag ska även färga ögonbrynen. Spännande värre.

Om ni tycker om övernaturliga filmer och har Netflix titta då på Ghost Wars. Den är jättespännande.

Ha en bra dag

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards