acasadipia

Alla inlägg den 15 juni 2012

Av Pia - 15 juni 2012 12:21

Nu sitter jag och äter min doggybag från i går. Uppvärmda strips är ingen höjdare.


Har damsugit hela lägenheten och satt en deg för ett roligt bröd i långpanna. Kommer bilder på den senare. Hade glömt bort att jag skulle baka oxå. Men nu är jagi fas igen. jag vilka dukar som ska vara vilket bord så det är bara att stycka dem efter maten. piffet som jag inte hinner innan jag hämtar barnen hinner jag göra efter bonusbarnen har gått hem.


Jag tycker det ska bli jätte kul med festen men för ett år sedan såg jag framför mig en jätte fest. Men hälssan får gå föra jättefester. Jag får kurera mig så kan jag ha en stor fest när jag fyller femtio. Man måste ju ha något att se fram emot.


Dax att fortsätta Vi hörs!!!!!!

Av Pia - 15 juni 2012 10:30

SItter här och dricker mitt te i godan ro och försköer inte t'äänka på allt jag ska göra innan jag hämtar barnen på dagis. Ska även ha medmig två bonusbarn från dagis. Det ska få äta mellis och leka på gården någon timme och jag ska ta det lungt med en bok. Kommer i alla fall ha någon timme på mig att göra mig vacker för kvällen. Jag hoppas att jag kommer i håg och tar en massa bilder som jag kan vissa på bloggen. För er som kommer att vara med jag kommer inte ta med några osmakliga bilder, så ni behöver inte vara oroliga.


Hann röja lite innan barnen lämnades på dagis. Ja jag vet jag envisar att kalla förskolan för dagis jag tycker faktiskt att det är så att Joakim kommer att börja förskolan nu i höst och David fortsätter på dagis två år till. Men när man pratar med fröknarna på dagis är jag noga att säga förskolan så de inte blir ledsna. tillbaka till vad jag ska göra . Jo snart ska jag ta fram linnedukarna och se vilka som passar sedan ställa mig och stryka dem. Mamma har lärt mig en fifi sätta att styka stora dukar så det är inte så krångligt. Sen kommer det roliga dukningen och plaseringen av gästerna.  Lite damsugning blir det väl oxå.


Sitter och tänker på min pappa. Han har det inte lätt med alla sina operationer. I förrgår skulle han in och göra en enkel operation utan att sövas, men det blev en fem timmars lång operation med sövning. Efter det så har han inte fått träffa någon doktor som talar om hur det är så han ligger där och blir bara mer och mer deppig. Han börjar ge upp det här nu. Jag tycker att han har varit otrolig som har orkat åka in tre gånger i veckan på dialys året om och på det ett antal operationer. och för varje operation så tar det längre och längre tid för kroppen att läka såren. Om han behövde bli straffad så har han blivit det tio gånger om. Vet inte om du orkar läsa detta pappa men du har kämpat som bara den och jag tycker du är en bra människa även fast det fins dem som tycker annat. Kram på dig och krya på dig.


Nä nu ska jag tänka på min fest för det vill pappa att jag ska göra så nu är teet slut så nu är det dax att sätta fart.


Kram på er alla

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards