acasadipia

Alla inlägg den 14 juni 2012

Av Pia - 14 juni 2012 21:29

Jag känner mig verkligen firad i dag. förs på morgon av make och barn sedan på lunchen av kollegorna. Fick en trevlig lunch med ett glas vitt vin. Eftermiddagen gick väldigt fort och allt gick väldigt lätt. Man kanske ska ta ett glas vin lite då och då på lunchen så eftermiddagarna blir roligare. Inte nog med lunch så fick jag en underbar bok "Stora betongboken" samt ett presentkort på Panduro. Helt i min smak. Tack igen om ni läser detta.


Vi åt middagen på resturang i dag. Barnen var jätte duktiga. Vi åt på kolgrillen i märsta. Olika grillade spett. Tog en doggybag med mig hem för barnen orkade inte med allt så nu har jag lunch i morgon.


SItter nu och njuter av en kopp te och några digistivikex. ska snart gå och lägga mig och läsa  min bok "till offter åt molok" av Åsa Larsson.


God natt!



Av Pia - 14 juni 2012 08:00

I dag kommer jag in i den ljuva medelålder. Jag är redan 40 år. Och om jag ha blivit så gammal så vågar jag inte tänka på hur gammla alla mina "idoler" är i Mötley Crüe, kiss, AC/DC osv. De måste vara riktigt gammal gubbar nu. Men om du är så pass unga att de fortfarande orkar hålla på att turnéra så är jag nog inte så gammal.


Min familj sjöng för mig i morde och jag fick paket av barnen, En handkräm och en gossig liten apa som har blivit Frida. Joakim berättade att när mormor och morfar kommer så får jag ett annat paket från hela familjen förutom du. Han kom på att jag kunde ju inte ge mig själv ett paket.


I går var jag en riktigt klantarsel. Jag skyller på min bok som jag läste. Först så hamnade jag på fel tåg. Komm på tåget mot Bålsta istället för Märsta. Sedan så upptäckte jag inte det förrän jag var i Kungsängen, det är där min bok kommer in jag var i slutet av den och det var så spännande så jag tittadae inte upp och såg att tåget åkte åt ett annat håll efter Karlberg. Men nag upptäckte det så lyckades jag snabbt komma på ett tåg tillbaka till Karlberg där jag kunde börja resan till Mäsrta igen. Så jag kunde inte vara med när David fick sin fästingspruta. Han var jätte duktig har jag fått höra. Sedan så missade jag en hamburgare. Peter och barnen åkte upp till McDonalds och jag fick ära nyttif fisk med grönsaker och medelhavsyoghurt till i stället. Kanske var det lite straff för att jag hade ätit godis under dagen.


Som ni märker, i alla fall i Stockholm så skiner solen  och jag tror jag kan nästan räkna på hand de gånger det har regnat på min födelsedag dessa 40 år. SÅ den 14 juni är det nästa garanterat fint väder där jag är.


Ha en bra dag

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards