acasadipia

Alla inlägg under mars 2012

Av Pia - 22 mars 2012 07:35

Först vill jag berätta om den mysiga dagen jag hade med Joakim på Vasa-museet. Vi började med att lämna David vid dagis runt nio tiden, sedan gick vi till HSB och fixade parkerings tillståndet. Efter det, äntligen, satt vi oss på pendeln i till stan. När vi kom fram till Stockholm var det meningen att vi skulle hoppa på spårvagnen vid Segelstorg men de två första hållplatserna var av stängde så vi fick traska  ända till Normalstorg i stället. Men min Joakim var så glad så det gjorde ingenting. Jag tror han bubblade i ett från det vi lämnade hemmet tills vi satt på tåget hem. Vad var jag? jo spårvagn till Nordiska museet och sedna en liten promenad till Vasaskeppet. På vägen gick vi förbi en stängd glasskiosk. Joakim sa att det var tur att den var stängd annars skulle han tjata om en glass. Väl inne så var hans ögon stora som tefat och han ville vara överallt.


Mamma. tänkt att Vasa är så gammalt som fyra år. säger Joakim

Vasa är 400 år. säger mamma

Ja jag så ju det. säger Joakim


Och så fortsätter han bubbla i bland säger han 4 år och ibland 400 år det är inte så lätt med alla nollor, men gammalt är det i allafal. Vi gick väl omkring där i ca enoch enhalv timme sedan så var jag så hungrig att jag var på väg att ta en smak bit av båten. Joakim hade nog velat var kvar minst en timme till. vi tåg spårvagnen tillbaka och gick till Max och åt. Sedan bar det av till BR för att hämta en present. Är man medlem i BR Cluben får man en present. Sen var till och med joakim trött så vi åkte hem. När vi kom hem så kom Mormor och morfar, så mormor och jag gick och hämta David. Han blev så glad så han visste inte var han skulle ta vägen. EN lyckad dag alltså.

           

I går blev det Pilates. I dag känns det lite var stans att jag var där i går. Ont men skönt.


Har börjat med en ny amigurumi. Jag tänker inte säga vad det ska bli ni får gissa eller hålla er tills den är färdig. Tar nog sin tid för jag kan inte virka så mycket åt gången.

 

Har varit kattvakt åt den här sötnosen

     


Nä nu är det dags att arbeta.

Av Pia - 20 mars 2012 07:20

Tänk det är gått 6 år sedan mitt första barn kom till världen. I häst börjar han sex-årsverksamhet, nästan skolan. Detta fick han i morse. (Han fick en spårvagn i dag han hade en redan)


Eftersom Joakim fyller år så får m     amma baka bullar så det gjorde jag i går. Jag måste säga att jag var duktig och åt ingen i går kväll, men det blri nog någon i dag.


Har tagit ledigt dagen till ära. Jaokim och jag sk     a åka in till Stockholm och kolla in Vasaskeppet. När vi kommer hem så hoppas vi på att Mormor och morfar har kommit. Men det är inte säkert för morfar är ny opererad.


Ha en trevlig dag det ska jag ha i alla fall

Av Pia - 18 mars 2012 20:49

Det ärlite jobbigt att ligga på golvet och läasa gonattsaga för Joakim nu för tiden. Han har sovit i en koja i fyra nätter nu. De två första i En koja i Davids rum. Sedan lyckades jag lura in honom under sin koja i sitt eget rum. Han har en halv hög säng så det är en koja under sängen. I kväll låg jag är och lästen om en Dammråtta "Ludde Lump" för honom. Jag fick rulla ut från sängen och stel som man blir så fick jag ta stöd för att resa mig. Men min rygg överlevde det.


När det var avklarat blev jag så sugen på att fortsätta med mitt lapptäcke så nu har den fått sina kanter. Den ljusblåa kanten är långsidan och den mörk blåa är då kortsidan.

     

Snart är det dax att komma på vad man ska ha på sig i morgon. Medans jag skrev detta så kom jag på att jag har en tvätt i maskinen som behöver hängas och sedan måste surdegen matas. Himmla vad mycket jag fick att göra helt plötsligt nu på söndagskvällen.  Kanske bäst att ta tag i det så man kommer i säng i bra tid så man kommer upp i morgon.


God natt och sov gott

Av Pia - 18 mars 2012 12:24

Nu har jag fått ihopp mina lappar. Det blev riktigt snygt tycker jag. Nu ska det på en kant sedan ska allt sys på ett istoppstäcke och där efter ska baksidan på. Och allra sist ett band runt kanten. Jag här i alla fall en bit på väg.

     

Byggde en grävmaskin till Joakim i går, den blev oxå fin.

 

I går var jag riktigt trött gick och la mig vid nio somnade nästan på en gång. Märkte inte att David kom in, Helt plötsligt låg han bara där. När ska han lära sig att sova en hel natt i sin natt. Joakim ropade på mig vid fyra tiden för en flisa på hans tå var tvungen att klippas bort. Sen tänkte han gå upp och då så jag nädu det är fortfarande natt så du får allt sova lite till, han svarade bara okej och la sig igen vi gick upp vid sex-tiden i stället.


        

Av Pia - 17 mars 2012 17:36

I torsdags kväll bakade jag Jordgubbsgrottor och sedan hade jag tänkt blogga om det så somnade jag i soffan.

   

I går kände jag mig hänig, åkte till jobbet i allafall. Men åkte hem igen på för middagen och gjorde klart jobbet hemma i stället. Hoppade yogan oxå för jag är så hostig.


I går blev jag så inne i virkningen och ihop sättande av Joakims vovve. Nu är den klar jag tror det är en av de bättre jag har gjort.

     


I dag fortsatten jag med kakbakande till Joakims födelsedag. I dag blev det Chokladdrömmar.

 

Vi har varit på lunchkalas för en av barnens kusiner som har fyllt tonåring. Han hade gjort det mesta av maten själv. Jag tror vi har en blivande kock i släkten.


Nu har barnen ätit  en varsin pinnglass, nej föresten David har ätit en glass och joakim håller på med sin andra glass. När gullkorvarna har lagt sig så ska jag ta min goda chokladglass från Sia som min make köpte till mig i går.


Av Pia - 15 mars 2012 08:10

Dagens morgoninlägg till morgon teet.


Har verkligen vårkänslor nu. På nyheterna i går sa dem att pollen har börjar komma nu. Det stämmer nog lite irriterad i ögonen är man, men inte så mycket så man börjar med dropparna och allergitabletterna.


Halsen känns mycket bättre i dag. Så om inte lathet slår in så kommer jag kanske ut på en promis på lunchen.


Ha det så trevligt i dag.

Av Pia - 14 mars 2012 19:35

I morse fick jag lite tid över så jag satte mig och sydde ihop några lappar. Det blev en hel och en halv remsa klar på 40 minuter med sprätt eftersom jag gjorde lite fel. Sprätten är sömerskans bästa vän har jag upptäckt.


På jobbet har jag kuverterat 250 kuvert det tog sin lilla tid för jag var tvungen att vila armarna hela tiden. Innan jag hade problem med mina armar så skulle jag säkert har gjort det på två timmar, men nu tog det det dubbla med lunch i mellan. Man ska inte stressa och så ska man vara rädd om sig. På tal om det så hoppade jag pilates på grund av halsont och hosta. Lite tråkigt tycker jag. hade tänkt ta en promis på lunchen men var för lat och hade trevlig sällskap i lunchrummet så jag kom inte ut.


Äntligen har jag planterat om några blommor. Alla pelagoner har fåt nytt jord nu. Så nu hoppas jag de ska sätta fart och växta som tokar. Sådde lite oxå. Månadssmultron. Hänglobelia i mixad färgblandning, Kantlobelia lila, petunier mixade färger och körsbärstomater. Så nu är det bara resten av blommorna. men i morgon ska jag nog baka några kakkor till joakims födelsedag, så det inte blir så stressigt i helgen.


Jag tycker att jag har varit duktig när det gäller maten denna vecka. Inget efter middagen och ätit regelbundet och inte småätit. Hittils så har det inte varit något godis heller. Men veckan är ju inte slut ännu.Jag ska verkligen försöka att inte ta någon godis denna vecka. Jag tror jag ska sätta en guldstjärna i min kalender om jag lyckas. Tyvärr så har jag inte motionerat något, halsonda har satt stopp på det. får ta tag i det nästa vecka.


  

Av Pia - 13 mars 2012 20:45

Vilket härligt värder det har varit i dag. Solen har varit så stark så man måste ta fram solglasögon även tidigt på morgonen. Eftersom vädret var så fint i dag så tog jag mig en promenad till Panduro. När jag gick dit upptäckte jag att Ö&B har öppnat en butik på Sveavägen mitt inne i Stockholm. Blev lite paff faktisk. Mins när man var yngre då man bode i Eskilstuna och gjorde en utflykt till Kungsör för att gå på Ö&B. Nu finns de överallt.


När jag kom till panduro så köpte jag lite smått och gott för påskpyssel. Har tänkt pyssla en del i helgen. Har bland annat bjudit in barnens kompisar med mamma på pyssel förmiddag på söndag. Jag tror de två minsta kommer nog leka mest. Men kul ska det bli.


Har virkat två öron till hunden jag håller på med, sedan var jag tvungen att hejda mig så jag inte överanstränger mina handleder. Så jag får göra några prickar i morgon.


Har inte tyvärr kommit i gång med omplanteringen av mina blommor. Skulle ju vara färdig tills helgen får nog skuta på det målet. Inte heller har jag bakat något ännu till Joakims födelsedag. Men jag har tagit semester på J;s dag. Så J och jag ska till Vasa-museumet. Det ska bli spännande och se vad han tycker om den.



Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards