acasadipia

Alla inlägg under mars 2012

Av Pia - 27 mars 2012 08:29

I dag hände det eller rättare sagt i går fixade jag en spegel som jag kunde ha vi köksbordet så i dag sminkade jag mig till frukosten. David tittade på och uppmuntrade mig att jag blev fin ända tills jag satte på kajalen di tyckte han att jag såg ut som ett monster men fin.


Sen hjälpte han mig och välja örhängen (ett par sköldpaddor) och ett halsband (ett som in mamma har gjort)


Så i dag känner jag mig nästan snygg.


Ha en snygg dag alla hoppa.

Av Pia - 26 mars 2012 21:59

Har bestämt mig att ta en promenad på kvällarna. Så i kväll hade jag tänkt gå ut när barnen tittar barnpogram. Trodde att jag skulle gå ensam, men min väninna ringde och frågade om jag ville ta turen för kyrkan. Självklart så hängde jag på även fast det var en längre tur än vad jag hade tänkt. Promisen tog en timme. och man känner sig jätte duktig nu. imoegon ska jag ut på en ny tur men inte lika lång och sedan får jag ta sällskap av min musik istället.


Under reklamen under programen Anorlunda familjen och Maria Wern så virkade jag på min blå figur. Nu är kroppen färdig oxå.

 


Nä nu är det dags att lägga sig så man kanske kommer upp i morgon.


Sov gott!


Av Pia - 26 mars 2012 07:52

I morse var det svårt att komma upp. Då kändes det att man har vridit fram klockan. Mörkt var det oxå. Den enda fördelen är väl att barnen sover bättre när det är mörkt så jag fick äta frukost själv i dag.


När joakim kom upp sa han god morgon och sedan frågade han om jag tyckte det var trevligt att han sa så. Jag så till honom att det var jätte trevligt då gick han vidare och sa god morgon pappa och god morgon David. David blev lite put och ville inte svara som tur var märkte inte Joakim det, för då hade han kommit tillbaka till mig med gråten i halsen och sagt jag var trevlig mot David men han var dum mot mig. Som tur var blev det inte så.


Ha en bra dag   

Av Pia - 25 mars 2012 20:58

Min lilla virk följetong forsätter! Nu är huvudet klart och fyllt. Är det någon vågar gissa vad det ska bli?


 

God natt!

Av Pia - 25 mars 2012 20:23

I dag har vi haft barn kalas. Blåsen lugnade sig och det blev två halv kalla timmar ute pågården med mycket skratt och stoj. Efter så sa Joakim att det var den bästa kalas han har haft. Så toppbetyg alltså.


Både jag och Peter har varit lite sega i dag efter gårdagens trevligheter så vi tog en liten paus efter kalaset och sedan var  det dags att städa, måste säga jag tor jag gjorde väldigt lite i dag hade röjt typ hela lägenheten i går så jag lämnade över damsugningen glatt till Peter. Tror inte Peter var lika glad men han gjorde det. Så nu är det rent här. Fixade en maskin tvätt ställde ut torkställningen lite på balkongen för att få den friska luftdoften i kläderna. Mysigt med våren då man kan börja hänga ut kläderna på torkning.


Joakim och jag skulle ha simmat i dag men det var inställt, Vi åkte dit först innan vi viste att det var inställt så Joakim blev förstås besviken. När vi kom hem stöte vi på kusin Oliver så besvikelsen la sig. Efter ett litet avbrott för middag så gick han ut igen och lekte med sina kusiner och två andra barn på gården. Medans han gjord det så gick jag en promenad. Så jag fick in lite motion i dag. Känner mig jätte duktig.


Efter en händelsrik helg så ska det bli skönt med vardagen igen.


Ni har väl kommit i håg att dra fram klockan i dag. Nu är det SOMMARTID Igen.


Av Pia - 25 mars 2012 08:18

I går jag på musikalen Dirty Dancing. Den var värd varenda krona. SÅ om ni har tänkt gå på den gör det. Visst filmen är bättre det kan man ju aldrig komma i från. Men de hade lyckas få till stämningen som finns i filmen. EN härlig upplevelse. Men drick inte vinet då den var inte värt pengarna så hoppa den.


Sen bar det i väg hem till Märsta. Vi var två par som hade fått barnvakt och passade på att roa oss. Åt gått på den italenskar resturangen La Passione. Åt gått delade på två flaskor vin. Efter maten gick vi över gatan till Corner och tog några sliska cider. Var sedan hemma vi hal tolv. Eftersom man är ovan att dricka så mår man där efter. Men det är bara att rycka upp sig vid lunch i dag så är det barnkalas med grillkorv. Hoppas bara att blåsen lugnar sig.


Nu ska jag gå och ät frukost med min familj.



Av Pia - 23 mars 2012 22:00

Nu har jag kommit en liten bit till min min figur. FÖr dem som är intreserade så virkar jag just nu med garnet Paris som jag köpa på Garnaffären. En affär som jag rekomenderar om man tycker om att köpa garn på nätet.


Kan ni komma på vad jag virkar ännu?


 

Nu ska jag leta rätt på en bok och gå och lägga mig.


God natt!!

Av Pia - 23 mars 2012 20:17

Jaha då är det fredag och då brukar man ha mysigt med familjen. Men hemma hos oss så har alla killar gått och lagt sig så strax efter åtta sitter jag själv här. Kan väl nämna i försvar för min man att han knappt sov förra natten, så han är förlåten. Men lite trist är det. Sedna så läste jag ut min bok i morse och vet inte riktigt vilken bok jag ska börja med nu.


Har bakat finskapinnar på önskan av Joakim. Jag vet inte om jag kan kalla dem finskapinnar för de innerhåller ingen bittermandel och så har jag ingen hakad sötmandel på dem. Kanske man kalla barnanpassade finskapinnar.

Så fina blev dem i allafall. Goda oxå vartvungen och smaka.

   

I går arbetade jag hemma. Då passade jag på att ta en promenad på lunchen. Gick den rundan som jag brukade göra när jag gick mycket. Gick en ganska lungt tempo men jag blev hel darrig i bena och verkligen trött i kroppen. Det tog ca 40 minuter, har gått samma rund på drygt 30 minuter. Man kan konstatera att min kontition är i botten. Men Jag ska verkligen ta tag i det nu. Jag vill verkligen ha en ny mobil och det är 6 kg kvar tills jag får köpa en. För er som inte vet så har jag satt ett mål för min vikt nergång och gett mig själv en morot så jag verkligen kämpar. Men ska jag vara ärlig så har det där kämpandet varit lite si och så med. Men jag är på gång nu. I onsdags så var jag på pilates igen, Upptäckte även denna gång att man har en hel del muskler i magen som man inte hade en aning om. Ömat har de verkligen gjort. Den enda värken som man tycker om är träningsvärken, för då vet man att man har gjort något. Så i dag var det yoga. Så jag tycker att jag är på gång med att röra på mig.


Jag längta till i morgon. Ska på musikalen Dirty Dancing men en kompis. Sedan åker vi hem till Märsta och går på resturang men makarna. Vi går på eftermiddags förestälningen om ni undrar. På för middagen så kommer nära och kära och firar Joakim. På söndag så har vi barnkalas ute på våran gård med korvgrillning och fika. Alltså fullfart i helgen.


Jag röjde vardagsrummet i dag, upptäckte då att damsugning gillar inte min handled alls. Annars så är det mycket bättre. Igår satt jag framför dator hela dagen och det kändes rikligt bra. Lite trött i armarna blev jag men inte värre. Så jag är väl på bättringsvägen nu.


Sitter nu och titta på The Voice Sverige. Det är tydligen final. Har inte sett något avsnitt förut. De sjunger riktigt bra tycker jag så jag fortsätter och tittar till Skvalan (hoppas jag stavade rätt) börjar.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards