acasadipia

Direktlänk till inlägg 20 februari 2018

Negativ/positiv!

Av Pia - 20 februari 2018 12:46

Dottern är i soffan med frukost framför mig. Ser att klockan är snart elva så det borde vara lunch. Men det blir så när man inte sover på natten. Tänker just nu en massa negativa tankar om mig själv och livet. Men känner mig ändå ganska glad. Mysko det där både glad och nere samtidigt. Vad är det för tankar jag ha då? Jo som att typ varför kämpar jag så jävla dant för att bli bra själv. Varför låter jag inte andra fixa mina problem. Ä skitsamma det är ingen som bryr sig i fall jag är stark och klarar mig ur det här. Jag är i alla fall ensam. Vem gör jag glad om jag kämpar på. Osv. Jag har nog svar på allt. Men jag vet igen kan fixa andras problem det är bara du själv som kan fixa dem. Så jag kämpar på. Har tydligen någon virus trodde jag skulle bli snuvig och så men fick lite feber och en massa värk. Värken gör att jag är negativ just nu. Solen skiner, snön ligger vit och fin. Borde kanske ta mig en promenad. Eller en skön dusch.

Har pratat med min mamma och mycket av de negativ har runnit av mig. Tog en dusch och tackade ja till pysselträff hos grannen i kväll. Ska snart ringa jobbet och säga att jag kommer. Är på G igen. Kämpar på med obehag i kroppen från topp till tå. Det ömar och värker på samma gång. Måste ta fram allt jag har lärt mig på rehab för att hantera detta. Har inte feber har ont haft det sedan i går och värk får inte hindra mig att gå till jobbet. Så jag kämpar på. Om nu inte näsan får för sig att rinna som en kran och halsen göra extremt ont. Så är det jobb i morgon. Visst är jag duktig på att intala mig själv och få mig att kämpa vidare. En klapp på axeln av mig själv. Fan vad bra jag är. Stopp där nu ska vi inte överdriva.

Nä nu ska jag nog damma av symaskinen och sy lite. Ni får se resultatet en annan dag.

Kramar på er alla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards