acasadipia

Alla inlägg den 15 februari 2018

Av Pia - 15 februari 2018 19:47

Min kollega Pia var väldig klok idag. Hon föreslog att jag skulle skriva i anteckningar och kopiera in texten i bloggen. Istället för att ha problemet att bloggen stänger av sig när jag skriver. Följden av det blir att alla bilder jag lägger kommer sist i inlägget. Men det kan vi väl leva med. Det är ju bättre än att jag blir irriterad och inte skriver alls.
Ok nu ska försöka minnas vad jag skrev i morse innan bloggen stängde av sig. Jo visst det här var det.
Min psykolog brukar fråga mig ?Vad gör du för att må bra?? Jag brukar svara jag pysslar, virkar, stickar, umgås med barnen, lyssnar på musik osv. Då frågar han igen men lite annorlunda . ?Hur pysslar du om dig själv för att må bra?? Då blir det lite svårare för jag har ju inte direkt pysslat om mig själv på väldigt länge. Så jag svarar: kan hända att jag tar ett hemmaspa. Men har svårt att unna mig själv den lyxen att pyssla med mig själv som fotbad, raka bena osv. Tycker nämligen att om jag inte har ork att göra hushållssysslorna så har jag inte ork att pyssla med mig själv. Jag kanske skulle har tyckt så. För nu har jag förstått att om jag pysslar om mig själv blir jag gladare och får mer energi och det leder till att jag har mer ork till hushållssysslor. Så i går på alla hjärtans dag var jag och tråda mina ögonbryn och överläpp. Och jag känner mig så fin. Det var första gången jag gjorde trådning. Ja det gjorde lite ont men inte överdrivet. Jag kommer att göra det igen och ska till och med färga ögonbrynen då. Nu har jag blivit sugen på att färga håret också. Vi får se kanske gör jag det i helgen.
I veckan har jag städat på pysselbordet och rensat och ställt ordning i bokhyllan bredvid där jag har en massa material till pyssel. Hade då en låda med flygplan pappa har gjort. De var lite misslyckade så han lär barnen leka med dem och då lossnade hjul och propellrar. Eftersom det inte var de fina planen så använde jag limpistolen när jag lagade. Inte det snyggaste men väldigt effektivt. Och sedan gjorde Joakim och jag i ordning en hylla i barnens bokhylla för att ställa den där. Barnen hade också några plan som vi hade börjat med men inte gjorde klart dem också. Och så fanns det några plan som pappa och farfar hade gjort tillsammans. Tyvärr så var några så trasiga så jag slängde dem. Men två plan var i ok skikt.
Båda killarna är hemma och har feber. De är så stora så jag kan åka och jobba mina två timmar. Fick deras pappa att åla förbi på lunchen med hamburgare. Så jag kommer hem till mätta snorungar. Det är ok att kalla den snorungar just nu eftersom snöret rinner på dem och de är mina ungar. Hihi. Om jag blir snorig så får jag tillbaka med snormamma. Måste säga att när jag skrev snormamma så tyckte mobilen jag skrev skötsamma.
Fick barnen att städa sitt skrivbord. Det är jätte fint nu.

Glömde säga att jag och mamma fick en garn-boll-gubbe som Joakim ha gjort i syslöjden

Av Pia - 15 februari 2018 08:46

Jaha hade skrivit nästan hela bloggen så stängdes den av. Nu får ni vänta till eftermiddag innan jag skriver igen. Kram

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards