acasadipia

Alla inlägg under april 2012

Av Pia - 23 april 2012 20:59

Jag har gått som på små mål efter jag vägt mig i morse fattar inte riktigt förstått attjag har gått ner två kilo. MEn jag har blivid sporrat att fortsätta. Så i dag gick jag samma runda som i går med samma kompis. Vi gick snabbt när trötten tog i sig så tänkte jag på den nya mobilen som jag vill ha och då kämpade jag på. I morgon är det tänkt att jag ska gå till jobbets gym och sätta mig en halvtimme på cykel direkt när jag kommer dit.


Har fortsatt med mitt pyssel med inbjudnigskorten till min födelsedag. Jag kan inte visa dem ännu. jag ska ta foto på dem efter jag har skickat dem och är säker att de som ska ha dem har fått dem.


I dag har jag skrivkramp. så God Natt

Av Pia - 23 april 2012 07:52

Ställde mig på vågen i morse, har gått ner två kilo på en och halv vecka. Helt otroligt vad det kan gå om man anstränger sig lite. Ett steg närmare smartphone tjoho!!! 


I dag ska jag gå och ta blodprov inför hälsoundersökning på jobbet sedan ska jag ut och äta med två trevliga personer. Man måste hitta på saker för att pigga upp sig när man känner sig låg. Har lärt mig av erfarenhet ju mera trevligt jag hittar på ju snabbare kommer man igen sig.


Ha en trevlig dag.

Av Pia - 22 april 2012 20:51

I dag fyller min man år så vi hade fikabesök. Inför detta behövdes det att snyggas till lite hema. Röjde i barnens rum med lite hjälp av dem. Fortsatte till vardagsrummet samt hallen. Fick hjälp av Joakim att dammsuga inne i vardagsrummet. David dammsög sitt eget rum. Måste säga att han gjorde det ordentligt, han flyttade möbler och damsög bakom dem och när jag frågade om han var klar sa han att han skulle bara ta under sängen först. Man blir ju stolt. Som ni kanske förstår så dammsög jag resten. Peter bjöd på tårta, bulle och kakor. Jag själv var duktig och drack te och tog en bannan. Känns riktigt bra att jag klarade det.


Håller på att baka surdegsbröd. Två avlånga och två runda.  



Var med Joakim på simmning i dag. Vi åkte hem sedan och åt middag, innan vi började äte ringde jag min kompis och övertalade henne att ta en promenad. Så vi gick i snabb takt i mint 40 minuter. Under promisen så gick vi förbi stationen och laddade SL-kortet, nu är man 790 kr fattigare men får åka SL i 30 dagar istället. Fick en massa energi av att röra sig.


Det var det är vi fyndade på Myrorna vid Stinsen.

         


I morgon börjar en ny vecka med nya utmaningar.


God natt!

Av Pia - 21 april 2012 14:30

Idag har vi hunnit med mycket en sväng till Stingsen, Där var vi inne på Panduro, H&M och så åt vi på Burger King, jag var jätte duktig och tog en kyckling sallad. Inte en enda strips slang ner. Känner mig jätte duktig. Vi gick in en sväg på Myrorna oxå. Joakim hittade en sitt måne som man kan gunga på, David hitta en stor platslastbil och jag hittade en jacka, kjolmöster samt ett tyg med Elefanter på. och allt detta kostade bara 171 kr. Tycker att vi har fyndat.


Efter shoppingen bar det i väg till plantaget och köpte jord till Joakim som ska odla morötter i två hinkar. Sedan bar det i väg till Odensalas IP för inskrivning på fotbollsskola för Jaokim Kluppen heter Wigör SK om jag inte mins fel. Han ska testa tre gånger innan han bestämmer sig för om han vill forsätta. Den enda utrustningen vi ska inskaffa är ett par benskydd. Sen ska vi se till att han har ett par hela gympaskor. Annars fick sätta på honom vad vi ville. Den 9 maj drar det i gång och det är jag som kommer att skjusa honom till träningen. Tyvär var David för liten för att börja. Han får vänta några år innan han kan testa på fotboll.


Nä nu ska gå och sätta en bulldeg så Peter får några goda kanelbullar att bjuda på i morgon. I kväll ska jag sätta två fördegar oxå så det blir lite surdegsbak i morgon.


I går kväll satt jag och broderade en hel del funkade ganska fram med handlederna faktiskt. Måste nog ringa min läkare på måndag så vi får gå vidare med undersökningen av mina handleder. Tycker de har blivit lite sämre igen.

Av Pia - 20 april 2012 07:40

I går var det en riktigt kämpig dag ville inte göra någoting. Gjorde bara det jag var tvungen att göra. Man kan säga att man får vara glad att jag steg upp i går. Jag gick och la mig kl 21.00 glömde sätta på mig nattskenorna så jag vaknade i morse av att fingrarna hade domnat och att det pirrade i dem. Så jag får väl vara flitig i dag med dagskenorna.


När jag kom ut från centralen på väg till jobbet så regnade det eller det kom snöblandatregn ner får skyn. Man blir inte direkt på bättre humör av det. Man får hoppas att jag hittar något i jag som gör mig gladare till mods.


Ha en bra dag

Av Pia - 19 april 2012 07:53

Jag glömde sätta klockan i går när jag gick och la mig. Som tur var skulle Peter lämna in bilen på service i dag så han gick upp vid 6-tiden. Då frågade han mig " Ska du inte gå till jobbet?" "Ja sa självklart hur mycket är klockan?" och så stutssade jag upp ur sängen när jag såg klockan var sex. Eftersom jag inte har några barn att ta hand om på morgon så blev min försening inte så stor. En kvart om jag ska vara exakt. Så på jobbet har ingen märkt att jag var sen, för ingen har kommit ännu.


Jag tror det blir en tur till Panduro på lunchen i dag. Då blir det nytta med nöje.


Ha en bra dag!

Av Pia - 18 april 2012 22:03

I dag har jag varit dukgtig när det gäller att röra sig. På lunchen så var jag på pilates och efter middagen gick jag på en rask promenad efter en cyklande Joakim. Om jag fortsätter på detta vis så borde det väl hända något med vikten.


Annars har det varit en bra dag. Förökte att brodera men upptäckte ganska snart att jag hade gjort fel. Så i dag har det mest varit att repa upp. Men i morgon kan jag sy lite rätt hoppas jag.


Har vikt lite tvätt, lagt fram kladerna för i morgon, packat träningskläder för morgondagens pass. Så har jag förhandlat mig en natt i Davids säng medans han sover i min. Blir kanske piggare om jag får sova en hel natt.


Imorgon ska jag nog planera om några blommor så jag blir färdig med det. Ibland vill man skriva en massa men man vet inte vad. I dag är en sådan dag så jag tror jag slutar skriver nu för annars blir det bara skit snak om ingenting.


God Natt

Av Pia - 18 april 2012 07:39

Jag hann inte blogga i går kväll för då var jag hos min vännina och drack te och snackade. Hade jätte trevligt.


I går morse sov både David och Peter som stockar när jag gick så jag fick bara en härlig kram av Joakim innan jag gick till jobbet. I dag var det helt annat, Jag tror barnen gav mig sju kramar var och maken kom lufsande och gav mig en kram. Så summan av det var kramkalas.


När jag kom hem i går kväll efter tedrickandet så upptäckte jag att hade gått in till oss så jag vaar fräck och la mig i Davids säng i stället för att trängas med de andra. Jag fick sova hela natten men ändå var det svårt att gå upp.


Eftersom det var snö blandat regn när jag kom hem så kom inte David och jag ut på en runda med springcykeln. Vi får hoppas att vädret tillåter det i dag. Jag satte mig i stället på motionscykeln i en halvtimme. Tiden bara flög i väg kändes jätte skönt. Det kanske var boken som fick tiden att försvinna så snabbt på cykel. Som sagt så läser jag "Spioner på Fra" av Anders Jallai det är så bra att man kanppt vill släppa den. Rekomenderar den stark.


Nä nu är det dags att jobba ha en bra dag.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards