acasadipia

Alla inlägg den 27 april 2012

Av Pia - 27 april 2012 19:04

Jag fick sällskap på min kvällspromenad idag av Joakim. Kunde inte gå så himla snabbt men vi gick hela tiden i allafall. Han klaga inte en enda gång. Men han hade lovat att inte gnälla. Nu börjar det regna vilken tur att vi hann in innan.


Var och shoppade ett par jogging skor. Ett par asics med gel. Jätte sköna men jag känner att det bränner på hälarna. Har så känsliga hälar så jag brukar få blåser när jag går ett par tygskor. Men visst är dem snygga.

 

Har även varit duktig och planterat om blommor. Dels en del blommor i fönstren samt mina odlade blommor som så småningom ska var på balkongen. De ser lite ynkliga ut nu men ni ska få se hur de ser ut senare i sommar.

 

Det är det här jag håller på att brodera. Ett fia-spel med Nalle Puh och vänner. Det är min syster som har beställt den för länge sedan ska försöka att göra klart den så det kan ha den i sommar på sin balkong.

 

Nu ska jag börja men boken som måste vara färdigläst den 8 maj. Den heter "I skydd av skuggorna" av Helene Tursten. Har läst ett kapitel och det är redan en som har dött. Få se hur den fortsätter.


Joakim och jag har rivit några tidningar för pyssel i morgon. Vi ska göra eget tabetklister. Vi ska klistra på tidningsremsorna på balonger. Vi får se hur det blir.

 

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll!

Av Pia - 27 april 2012 06:51

Idag har jag tagit semester. Ska på utvecklingssamtal på dagis för Joakim. När jag pratar med dagisfröken så ska Joakim leka på dagis sedan ska han och jag ta den första promenaden för dagen. Har Köpt ett antal Tupperwere burkar på tradera som jag ska ha mjöl i. Har fått ett paket på skickat till mig som ska hämtas ut på Ica. Så vi tar en omväg ner till affären så jag får lite motion. Joakim cyklar förstås annars skulle han inte orka.


På dagen sår det mycket shopping på listan. Joakim och jag behöver nya gympaskor, mat, samt garn. Hoppas man hinner med allt och samtidigt kan ta det lungt i mellan.


I går satt jag och brodera lite till. Börjar se slutet på detta broderi.


Ha en bra dag så hörs vi senare.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards